کد خبر : 1637387 | 27 شهریور 1398 ساعت 11:31 | 21.3K بازدید | 0 دیدگاه

نجاتی می‌تواند در المپیک هم مدال بیاورد

سوریان: صعود ۷ پله‌ای قابل تحسین است

نایب رییس فدراسیون کشتی گفت: کشتی گیران جوان که موفق شدند مدال کسب کنند، کار بزرگی را انجام دادند.

سوریان: صعود ۷ پله‌ای قابل تحسین است

به گزارش "ورزش سه"، حمید سوریان که بعد از المپیک ریو کاملا از کشتی دور شده بود، بعد از ریاست علیرضا دبیر این بار در یک نقش جدید وارد فدراسیون شد. اسطوره کشتی فرنگی ایران با داشتن 7 مدال طلای جهان و المپیک همراه با تیم ملی کشتی فرنگی در قزاقستان حضور داشت. او به واسطه ارتباط خوبی که با محمد بنا و همچنین فرنگی کار دارد، در سالن گرم و حتی از روی سکوها نکات لازم را به آن‌ها یادآوری می‌کرد و اولین نفری هم بود که بعد از موفقیت‌ها به فرنگی‌کاران تبریک می‌گفت.


نایب رییس فدراسیون در مورد نتایج تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های جهانی قزاقستان گفت: حقیقتا از دلاوری بعضی از کشتی گیران لذت بردیم، آن ها با تمام توان تلاش کردند اما بضاعت کشتی فرنگی ما در حال حاضر همین است و با توجه به اینکه جوانگرایی اتفاق افتاده بود قبل از اینکه در مسابقات حضور پیدا کنیم تحلیلی که وجود داشت کسب 2 سهمیه المپیک بود که خدا را شکر 3 سهمیه را کسب کردیم.


سوریان ادامه داد: تیم ما سال گذشته یازدهم دنیا شده بود که امسال با 7 پله صعود چهارم دنیا شدیم و این پیشرفت قابل تحسین است و امیدوارم که با همین جدیت این روند را دنبال کنند.


دارنده مدال طلای المپیک 2012 لندن تصریح کرد: مردم می دانند که وضعیت کشتی ما در سال‌های گذشته زیاد خوب نبوده و برای بهبود کار نیاز به زمان است. به امید خدا با برنامه‌ریزی خوب برای المپیک 2024 قطعا اتفاقات خیلی خوبی خواهد افتاد و انشااله که همین کشتی گیران همت می کنند و در المپیک 2020 هم شاهد دلاوریشان خواهیم بود.

 

1429105


دارنده 6 مدال طلای جهان در مورد عملکرد کشتی گیران اظهار داشت: کشتی گیران جوان که موفق شدند مدال کسب کنند، کار بزرگی را انجام دادند، رقابت‌های جهانی قبل از مسابقات المپیک بود و همه بضاعت کشتی دنیا برای کسب سهمیه در این مسابقات حضور پیدا کرده بودند. علیرضا نجاتی در وزن 60 کیلوگرم به معنای واقعی خوب کشتی گرفت و امیدوارم با این روند رو به رشدی که طی کرده و از رده سنی جوانان بلافاصله در رده بزرگسالان موفق شد بین همه ستاره های دنیا، به این زیبایی قهرمانان بزرگ را شکست دهد و مدال برنز کسب کند، بتواند در المپیک هم مدال خوبی را کسب کند.


سوریان افزود: هادی ساروی در وزن 97 کیلوگرم نیز با وجود اینکه مدال نگرفت، اما خوب کشتی گرفت. ما قهرمانان بزرگ دیگری هم داریم که متأسفانه آسیب دیده بودند و نتوانستند در این مسابقات شرکت کنند. انشااله با رقابت خوبی که بین نفرات و تلاشی که طی این 10 ماه می کنند شاهد روزهای خوب برای کشتی فرنگی ایران باشیم.


نایب رئیس فدراسیون کشتی در پایان خاطرنشان کرد: محمدعلی گرایی استحقاق این را داشت که مدال خوشرنگی را بگیرد حتی مدال طلا را کسب کند و سعید عبدولی نیز همینطور، همه کشتی گیران جنگیدند و یکسری به دلیل کم تجربگی نتوانستند به محیط مسابقات بزرگسالان جهان غلبه کنند و کمی کار دارند که بتوانند با تسلط و آمادگی بیشتر در مسابقات بزرگ برای کشور عزیزمان افتخار کسب کنند.

دیدگاه‌ها