کد خبر : 1637396 | 27 شهریور 1398 ساعت 12:05 | 37K بازدید | 0 دیدگاه

رونمایی از پدیده جدید کشتی‌ در نورسلطان(عکس)

همه از فرنگی کار سبک وزن به عنوان پدیده کشتی ایران در نورسلطان نام می برند.

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا نجاتی با مدال برنز جهان به ایران بازمی گردد، اما واقعا تا همین یک هفته قبل چند نفر از مردم و حتی علاقه مندان به کشتی او را می شناختند.


در یک وزن المپیکی نجاتی دست به کار بزرگی زد و مدالی گرفت که تحسین همه را در پی داشت.


این فرنگی کار جوان و اهل شهر قم یک ماه قبل در مسابقات گرجستان به مدال برنز رسید، اما چند ماه قبل در جام تورلیخانوف قزاقستان طلایی شده بود. او که سابقه ای در رده بزرگسالان نداشت، قبلا کسب مدال برنز جوانان جهان را تجربه کرده بود و حالا روی سکوی جهانی بزرگسالان هم رفته است.

 

1435301


نجاتی در وزن ۶۰ کیلوگرم بعد از شکست دادن رقبایی از ترکمنستان، مصر و کره جنوبی در یک چهارم نهایی به مصاف ایوو آنگلوف از بلغارستان رفت که سابقه قهرمانی جهان را هم در کارنامه داشت. او این حریف را هم برخلاف پیش‌بینی‌ها شکست داد و به نیمه نهایی رفت.
این فرنگی کار جوان ایرانی در نیمه نهایی نتوانست برابر کنیچیرو فومیتا قهرمان جهان از کشور ژاپن دوام بیاورد و شکست خورد، اما اوج کار خود در دیدار رده بندی بود که المورات تاسمورادوف دارنده مدال برنز المپیک و نقره و برنز جهان از ازبکستان را مغلوب کرد؛ در حالی که ۵ بر صفر عقب افتاده بود.


روحیه بازگشت به مسابقه در این جوان فرنگی کار قابل تحسین بود که در چنین مبارزه حساسی توانست امتیازات از دست رفته جبران کند.


حالا حمید سوریان که خودش افتخارات زیادی در سبک وزن کشتی فرنگی دارد، از این جوان ملی پوش تعریف و تمجید کرده و گفته او می تواند در المپیک هم مدال آور شود. 

 

1435300

 

1435299

دیدگاه‌ها