کد خبر : 1637444 | 27 شهریور 1398 ساعت 15:30 | 17.2K بازدید | 0 دیدگاه

داستان عجیب مهاجم نیجریه ای

از سنگین‌ترین محرومیت یوفا تا گلزنی در سن‌سیرو

پیتر اولایینکا قهرمان اسلاویا پراگ در شب تساوی این تیم برابر اینتر در سن سیرو بود. فوتبالیستی که سرنوشتی عجیب در فوتبال داشته است.

از سنگین‌ترین محرومیت یوفا تا گلزنی در سن‌سیرو

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته از دور اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان، اینتر در سن سیرو برابر حریف نه چندان قدرتمند خود با تساوی 1-1 متوقف شد. اینتر ابتدا عقب افتاد و دقیقه 93 بازی بود که توانست توسط بارلا کار را به تساوی بکشاند.

پیتر اولایینکا بازیکن نیجریه ای اسلاویا تبدیل به قهرمان این تیم در شب اول چمپیونزلیگ شد. فوتبالیستی که دوران بازی عجیبی داشته است. او کارش را از کشورش نیجریه شروع کرد و سپس سال 2013 راهی تیم بلیس آلبانی شد. 

 

 

1435155

 

 

مشکلات مربوط به قرارداد او سبب شد تا به صورت قرضی راهی ینیچامی شده و با درخشش در آنجا به تیم مطرح کشور آلبانی یعنی کوکسی بپیوندد اما در اتفاقی عجیب او با دیگر تیم مطرح آلبانی "اسکندربرو" نیز قرارداد بست که همین باعث شد او 4 ماه از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شود.

پس از طی دوران محرومیت، اولایینکا برای اسکندربرو به میدان رفت و با این تیم توانست تا پلی آف لیگ قهرمانان فصل 15-2014 نیز صعود کند اما با شکست 6-2 از دیناموزاگرب در مجموع دو بازی رفت و برگشت، نتوانست به دور گروهی لیگ قهرمانان برسد. پس از آن بود که یوفا اعلام کرد باشگاه اسکندربرو به دلیل تبانی در 53 بازی داخلی، 10 سال از حضور در رقابت های اروپایی محروم خواهد بود. حکمی که سنگین ترین در تاریخ یوفا محسوب می شود.

او سپس به زولته بلژیک پیوست و در ادامه به تیم دولکا چک ملحق شد. از فصل 19-2018 هم اولایینکا برای اسلاویا پراگ قهرمان فوتبال چک بازی می کند. اسلاویا برای جذب او 3.2 میلیون یورو هزینه کرد و او شب گذشته با گلی که به اینتر زد، نشان داد که یک خرید منطقی و بزرگ برای اسلاویا بوده است. این اولین گل اولایینکا در لیگ قهرمانان بود تا بالاخره پس از چند سال، فوتبال روی خوش خود را به او نشان داده باشد.

 

 

Image result for olayinka INTER

.

دیدگاه‌ها