کد خبر : 1637608 | 28 شهریور 1398 ساعت 13:55 | 254K بازدید | 0 دیدگاه

یزدانی حذف شد، اطری برای برنز برمی گردد

روز اول، روز کشتی آزاد ایران نبود!

در روز نخست مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان، امیرمحمد یزدانی با یک برد و یک باخت حذف شد، اما اطری به شانس مجدد رفت.

روز اول، روز کشتی آزاد ایران نبود!

به گزارش "ورزش سه"، بعد از کسب 3 مدال برنز و ایستادن در رده چهارم در رقابت های جهانی کشتی فرنگی، از امروز آزادکاران ایرانی روی تشک رفتند.

 

شاگردان غلامرضا محمدی که امید بیشتری نسبت به فرنگی کاران برای کسب مدال و سهمیه المپیک دارند، از امروز در 2 وزن المپیکی کار خود را آغاز کردند.

 

رضا اطری که سابقه 2 دوره حضور در مسابقات جهانی را دارد و تاکنون نتوانسته مدالی در این این رقابت ها کسب کند، این بار عزم خود را جزم کرده تا با مدال به تهران بازگردد. او در وزن 57 کیلوگرم رقبای سرسختی در پیش داشت، اما بعد از 2 برد، مقابل حریف روس متوقف شد و حالا باید در انتظار حور در شانس مجدد باشد.

 

همچنین امیرمحمد یزدانی که در رده سنی جوانان کشتی می گرفت، پدیده نوظهور کشتی جویبار است. این جوان با انگیزه که هدف خود را کسب مدال طلای جهان عنوان کرده بود، بعد از کسب یک پیروزی برابر رقیب ترکمنستانی، مقابل کشتی گیر کوبایی شکست خورد تا از گردونه رقابت ها حذف شود.


* امیر محمد یزدانی در دور نخست مسابقات 65 کیلوگرم مقابل بورجاکوف از ترکمنستان قرار گرفت. با اینکه در ابتدا این آزادکار جوان ایرانی 2 امتیاز به حریف داد، در ادامه با خاک کردن بورجاکوف و اجرای 2 بارانداز، 6 امتیاز گرفت. درخشش یزدانی روی تشک ادامه داشت و او در نهایت در فاصله یک دقیقه مانده به پایان توانست کشتی را با نتیجه 15 بر 2 به سود خود تمام کند.

 

* در دیگر کشتی وزن 65 کیلوگرم والدس از کوبا برابر ردرفورد آمریکایی قرار گرفت. این کشتی جذاب و نزدیک در نهایت با حساب 10 بر 9 به سود کشتی گیر کوبایی به پایان رسید و او حالا رقیب یزدانی در دور بعدی است.

 

* امیر محمد یزدانی در دور دوم وزن 65 کیلوگرم مقابل والدز از کوبا روی تشک رفت. این جوان جویباری با اینکه در ابتدا یک امتیاز به حریف داد، اما بعد از گرفتن اخطار 30 ثانیه توانست والدز را خاک کند و 4 بر یک پیش بیفتد. او در ادامه اسیر کمرگیری حریف شد و به پل رفت. 3 دقیقه اول با حساب 5 بر 4 به سود والدز به پایان رسید. در 3 دقیقه دوم هم هر زمان یزدانی حمله می کرد، با فنون حریف کوبایی مواجه می شد. با اینکه والدز از نظر بدنی کم آورده بود، اما با استفاده از تجربه بالای خود 13-9 برنده این کشتی شد. حالا یزدانی باید در انتظار فینالیست شدن والدز باشد تا به گروه شانس مجدد برود.

 

* با شکست والدز کوبایی از کشتی گیر روسی الاصل بحرین، امیرمحمد یزدانی از گردونه مسابقات وزن ۶۵ کیلوگرم حذف شد.

 


* در وزن 57 کیلوگرم رضا اطری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم در یک کشتی نفسگیر و نزدیک با نتیجه 4 بر 2 از سد ولادیسلاو آندریف دارنده مدال برنز جهان از بلاروس گذشت. وی در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان کوم سانگ کانگ دارنده مدال نقره بازی های آسیایی از کره شمالی و آندری یاتسنکو دارنده مدال برنز جهان از اوکراین می رود.

 

* در ادامه مبارزات وزن ۵٧ کیلوگرم، کوم سانگ کانگ دارنده مدال نقره بازی های آسیایی از کره شمالی برابر آندری یاتسنکو دارنده مدال برنز جهان از اوکراین ١٢-۶ برنده شد تا حریف رضا اطری در دور بعدی شود.

 

* رضا اطری در مرحله یک هشتم نهایی وزن ۵٧ کیلوگرم مقابل کانگ از کره شمالی روی تشک رفت. مثل کشتی اول اطری تا قبل از یک دقیقه پایانی چیز خاصی نشان نداد، اما توانست با خاک کردن حریف و اخطار داوران ۴-٢ پیش بیفتد. اطری با همین نتیجه و مدیریت کشتی پیروز شد تا به یک چهارم نهایی برسد. حریف او در این مرحله اوگوئف از روسیه، قهرمان سال گذشته جهان خواهد بود.

 

* در مرحله یک چهارم نهایی وزن 57 کیلوگرم، رضا اطری برابر آگوئف از روسیه روی تشک رفت. این آزادکار سبک وزن ایرانی با یک اخطار از سوی داوران مواجه شد و یک امتیاز به حریف داد. در ابتدای 3 دقیقه دوم هم روی زیرگیری آگوئف، اطری به بیرون از تشک رفت و یک امتیاز دیگر هم به حریف داد. در حالی که به نظر می رسید اطری حریف خود را خاک کرده، داوران به او امتیازی ندادند؛ موضوعی که با اعتراض کشتی گیر ایرانی همراه بود. در ادامه هم حملات اطری با دفاع خوب آگوئف خنثی شد تا کشتی 2-0 به سود این کشتی گیر روس به اتمام برسد. حالا اطری باید منتظر پیروزی آگوئف در نیمه نهایی باشد تا در گروه شانس مجدد شانس خود را برای کسب مدال برنز و سهمیه المپیک بیازماید.

 

* با توجه به فینالیست شدن کشتی گیر روسی در وزن ۵٧ کیلوگرم، رضا اطری به شانس مجدد راه پیدا کرد. او در این مرحله با برنده کشتی میان ماهیر امیرارسلان اف قهرمان بازی های اروپایی از آذربایجان و بخبایار اردنبات دارنده مدال برنز جهان و قهرمان بازی های آسیایی از مغولستان کشتی بگیرد و در صورت پیروزی در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز به مصاف راوی کومار از هند می رود.

 

 

 

دیدگاه‌ها