کد خبر : 1638033 | 29 شهریور 1398 ساعت 22:33 | 36.6K بازدید | 0 دیدگاه

فوتبال بازی کردن چه ربطی به بودجه دارد؛

قلعه نویی: وقت تلف کنم، روز مرگ مربیگری‌ام است

امیرقلعه نویی در کنفرانس خبری پس از تساوی مقابل نفت مسجد سلیمان به انتقاد از شیوه بازی تیم حریف پرداخت.

قلعه نویی: وقت تلف کنم، روز مرگ مربیگری‌ام است

به گزارش "ورزش سه"، امیرقلعه نویی سرمربی تیم فوتبال سپاهان پس از دومین تساوی پیاپی تیمش که هر دو با تساوی بدون گل و اینبار مقابل نفت مسجد سلیمان ثبت شد، در رابطه با شرایط بازی بیان کرد:  بازی در نیمه اول زیاد خوب نبود. تک موقعیت داشتیم اما نیمه دوم فوتبال خوبی را بازی کردیم. موقعیت زیادی داشتیم و امروز سوپرمنی درون دروازه نفت بود به اسم سوشا مکانی که از شانس ما بازیکن هفته می‌شود و هفته‌های بعد شرایط دیگری دارد! من به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم. توپ به جز یک مورد به سمت دروازه ما نیامد. از نتیجه راضی نیستم چون نه تنها در این بازی بلکه هفته قبل هم حق ما برد بود.

 

او در مورد اتلاف تیم حریف گفت: بازی جوانمردانه یک چیز دیگر است. اینکه هر دقیقه خودتان را بیاندازید، نمی شود. از سیستم بازی آنها گله نداریم ولی هر وقت بازی تیم ما شکل می گرفت، آنها خودشان را روی زمین می انداختند. این که فوتبال نمی شود.

 

او ادامه داد: البته برای آقای سوشا مکانی آرزوی سلامتی می کنم ولی باید نامه ای به فیفا بزنیم تا معنی بازی جوانمردانه را بفهمیم. این بازی جوانمردانه باعث شده، زمان مفید بازی که در آسیا 40 دقیقه است، توسط برخی تیم ها به زیر 30 دقیقه برسد. حرفم هم بزنیم می گویند بودجه نداریم ولی فوتبال بازی کردن، چه ربطی به بودجه دارد. به خاطر همین از آقای تاج درخواست می کنم که تکلیف و معنی کلمه جوانمردانه را مشخص کند.


خبرنگاری از امیرقلعه نویی پرسید، سپاهان در حد استانداردهای جهانی پاس می دهد ولی نمی تواند گلزنی کند. او در پاسخ به این سوال گفت: اول اینکه خیلی ممنون از شما. ما بازی خوبی انجام دادیم و روش های مختلفی را برای گل زدن امتحان کردیم. من باید زمانی ناراحت باشم که تیمم ایجاد موقعیت نکند. 


او در پاسخ به این سوال که هواداران سپاهان به تیم میهمان فحاشی کرده اند، عنوان کرد: شما ببینید که تماشاچی حدی ندارد. البته اگر چیزی اتفاق افتاده باشد ما محکوم می کنیم، چون فرهنگ مردم اصفهان و هواداران سپاهان این نیست. با این حال وقتی تماشاچی می آید فوتبال ببیند و با کوچکترین اتفاق، بازیکنان آنها روی زمین می افتادند، خوب هوادار حوصله اش سر می رود. آمده اند لذت ببرند. این روش ها برای ما قابل هضم نیست. من در تمام تیم ها مربیگری کرده ام؛ حتی تیم های میانی و پایین جدول و تیم ملی. در همه تیم ها آمار گلزنی ام بالا بوده است. روز مرگ مربیگری ام است که در فوتبال اتلاف وقت کنم. بله شما می توانید با لایه های دفاعی زیاد بازی کنید ولی اتلاف وقت نه.


سرمربی سپاهان با تکرار درخواستش از تاج عنوان کرد: از آقای تاج می خواهم این کلمه را معنی کنند. یا این موضوع جمع شود یا درست تعریف شود برای مربیان. بد است که یک فوتبال 8 دقیقه وقت اضافه داشته باشد. بازی قبلی ما هشت دقیقه و امروز هم 6 دقیقه. اگر فوتبال در جریان باشد، باید سه دقیقه وقت تلف شده داشته باشد. هوادار وقتی این حرکت ها را می بیند، ناراحت می شود.


قلعه نویی در مورد شرایط حسینی بیان کرد: آقای حسینی از شرایط دور بود. حسینی بازیکن با کیفیتی است ولی از شرایط بازی دور بود. مطمئنم این بازیکن هفته به هفته بهتر می شود.

دیدگاه‌ها