کد خبر : 1638099 | 30 شهریور 1398 ساعت 10:24 | 19.4K بازدید | 0 دیدگاه

با وجود تلاش‌های مهدی تاج

میزبانی جام ملت ها به بحرین و ازبکستان رسید

کنفدراسیون فوتبال آسیا مکان برگزاری دیدارهای نهایی نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا را مشخص کرد.

میزبانی جام ملت ها به بحرین و ازبکستان رسید

به گزارش "ورزش سه"، بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا مرحله نهایی بازی های نوجوانان قهرمانی آسیا با حضور 16 تیم در بحرین برگزار خواهد شد. تیم ملی نوجوانان ایران هم اکنون در حال گذر از بازی های مقدماتی است و از شانس زیادی برای حضور در مرحله نهایی برخوردار است. شاگردان حسین عبدی تیم مالدیو را 13-0 و تیم فلسطین را دو بر یک شکست دادند و یکشنبه در آخرین بازی به مصاف افغانستان می روند و با کسب یک امتیاز قهرمان گروه می شوند و در این صورت به طور حتم در بازی های نهایی نوجوانان قهرمانی آسیا در بحرین حاضر خواهند بود.

 

و اما بازی های نهایی جوانان قهرمانی آسیا سال آینده با حضور 16 تیم برتر مقدماتی در ازبکستان برگزار می شود. تیم ملی جوانان با هدایت سیروس پورموسوی بازی های مقدماتی را آبانماه با حضور تیم های امارات، قرقیزستان و نپال پشت سر خواهد گذاشت. این بازی ها در تهران برگزار می شود.

 

گفتنی است سهمیه آسیا در جام جهانی زیر 17 سال (نوجوانان) و زیر 20 سال (جوانان) چهار تیم خواهد بود. به عبارت ساده تر در این بازی ها تیم های راه یافته به مرحله نیمه نهایی جهانی مشخص می شوند. بازی ها در 4 گروه 4 تیمی برگزار می شود و از هر گروه دو تیم به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا می کنند و تیم های پیروز در مرحله یک چهارم نهایی علاوه بر صعود به مرحله نیمه نهایی جواز حضور در جام جهانی را به دست خواهند آورد. در دوره قبل نه تیم ملی نوجوانان در جام جهانی حاضر شد و نه تیم ملی جوانان. تیم ملی نوجوانان در مرحله نهایی جام ملت ها و در گروه خود موفق به صعود نشد و تیم ملی جوانان هم در بازی های مقدماتی حذف شد و به مرحله نهایی جام ملت ها راه پیدا نکرد.

 

میزبانی بازی های نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا در حالی به بحرین و ازبکستان رسید که فدراسیون فوتبال ایران درخواست میزبانی داده بود و در اینباره مهدی تاج لابی هایی را هم با شیخ سلمان و اینفانتینو انجام داد اما این امتیاز به ایران داده نشد و بیشتر به نظر می رسد به خاطر عدم وجود امکانات کافی در ایران باشد. ضمن اینکه عدم حضور بانوان در استادیوم های ایران و حاشیه هایی که دراین زمینه به وجود آمد در عدم اعطای میزبانی به ایران دخیل بود. فدراسیون فوتبال ایران که برگزار کننده بازی های مقدماتی نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیاست، می خواست میزبانی یکی از بازی های نهایی باشد که در نهایت این امتیاز به ایران اعطاء نشد.

دیدگاه‌ها