کد خبر : 1638215 | 30 شهریور 1398 ساعت 17:25 | 23.6K بازدید | 0 دیدگاه

وریا؛ کاپیتان شایسته دربی 90

فردا در اخرین دیدار از هفته چهارم لیگ برتر جدال دو تیم استقلال و پرسپولیس می تواند برای تعدادی از بازیکنان این دو تیم جذابیت های مضاعفی داشته باشد که یکی از این بازیکنان کاپیتان این فصل تیم استقلال است.

وریا؛ کاپیتان شایسته دربی 90

به گزارش ورزش سه، کمتر از 24 ساعت مانده تا دربی 90 و این در حالی است که صدای پای دربی ، خیلی زودتر آنچه تصور می کردیم از نشست مطبوعاتی پیش از این دیدار شنیده شد. اظهارات بی پرده مربی آرژانتینی با جواب های زیرکانه مربی ایتالیایی همراه شد تا به نوعی بر خاکستر شهرآورد های قبلی دمیده شود و می توان گفت جنگ آغاز شده است .


شاید تفاوت شهرآورد ایرانی با دیگر شهرآوردهای دنیا در فراگیر بودن آن است. این دیدار حد و مرزی نمی شناسد چرا که از همین حالا از جای جای ایران هواداران این دو تیم برای تماشای این بازی رنج سفر بعضا هزاران کیلومتر را به جان می خرند و خودشان را به پایتخت می رسانند تا از زوایای منحصر به فرد تماشای بازی را تجربه کنند.


اما شهرآورد 90 مثل جدال های دیگر این دو تیم در ادوار گذشته می تواند روز خاصی برای خیلی از بازیکنان داخل زمین به شمار بیاید که از جمله این بازیکنان وریا غفوری کاپیتان این فصل استقلال است. شاید سال گذشته تصور اینکه فردا او پیشاپیش بازیکنان استقلال وارد چمن سبز آزادی شود، امری بعید به نظر می رسید.

 


اما او به احتمال فراوان، فردا در این بازی  حامل  بازوبندی است که پیش از آن بازیکنان بزرگی آن را بر دستان خودشان بسته اند و حالا این بار نوبت وریا رسیده است. این را فراموش نکنید که کایپتان استقلال همان کسی است که آبی پوشان پایتخت اخرین بردشان را در شهرآورد مدیون تک گل او در دربی 88 هستند و آن شادی گل منحصر به فردش که  از ذات فوتبالی او بر آمده است. اگر استقلال بتواند فردا هم برنده از زمین خارج شود او به هر ترتیبی کاپیتان آن تیم خواهد بود و این با باور پذیری نقش او در این فصل رابطه ای مستقیم دارد. آنچه  که در سپاهانِ بعد از محرم نویدکیا کمتر دیده ایم و در پرسپولیسِ قبل از سیدجلال حسینی نبود و حالا انگار کم‌ کم در کاراکتر وریا می خواهد برای استقلالی ها جان بگیرد.


در ابتدای این فصل بعد از خداحافظی خسرو حیدری و انتقال سید مهدی رحمتی و پژمان منتظری، بر خلاف اینکه تصور می کردند سید حسین کاپیتان این فصل استقلال خواهد بود، قرعه به نام وریا افتاد که شاید تا پیش از این در فصل گذشته این تجربه را نداشت و به همین علت به چشم تماشاگران استقلال کاپیتانی این بازیکن شایسته تا حدی غریب به نظر می رسد اما به واقع فردا فرصت بسیار خوبی است تا او شایستگی خودش را در این مجال به رخ بکشد .


احساس مسئولیت های او در قبال مردم کشورش و این نقش آفرینی آخر پیش از بازی با نفت مسجدسلیمان در باور وریا به عنوان لیدر تیم کمک شایانی کرد و حالا او یک برد دیگر در دربی کم دارد تا قابهای احتمالی شادی این ستاره تیم ملی و استقلال به تاریخ این باشگاه الصاق شود.

کیاوش عزیزی

دیدگاه‌ها