کد خبر : 1638232 | 30 شهریور 1398 ساعت 18:34 | 66K بازدید | 0 دیدگاه

فینال تلخ 92 کیلو؛ طلسم طلا شکسته نشد

علیرضا کریمی ناکام محض برابر تانک آمریکایی

علیرضا کریمی در فینال وزن 92 کیلوگرم از سد حریف آمریکایی برنیامد و به مدال نقره بسنده کرد.

علیرضا کریمی ناکام محض برابر تانک آمریکایی

به گزارش "ورزش سه"، وزن 92 کیلوگرم یکی از امیدهای اصلی ایران برای کسب مدال طلا با حضور علیرضا کریمی بود. این کشتی گیر باتجربه و قدرتمند دیروز توانست رقبای خود را در این وزن یکی پس از دیگری شکست دهد. اوج کار خود شکست دادن رقیب روسی در دیدار نیمه نهایی آن هم با امتیاز عالی بود.


امیدوار بودیم تا این آزادکار ایرانی امروز بتواند از پس «جی دن کاکس» قهرمان سال گذشته همین وزن هم بربیاید. کشتی فینال در شرایطی بین این 2 کشتی گیر ایرانی و آمریکایی برگزار شد که سال گذشته کاکس توانسته بود در نیمه نهایی از پس کریمی بربیاید.


علیرضا کریمی با اینکه گفته بود برای کشتی با کاکس برنامه دارد، نمایش نسبتا ضعیفی در این مبارزه داشت. او اصلا نتوانست به پاهای حریف آمریکایی خود برسد و 2 بار هم توسط کاکس خاک شد.


حتی در ثانیه های پایانی این تانک آمریکایی طوری گارد گرفته بود که کریمی نتواند از او زیرگیری کند. کاکس با قدرت بدنی بالای خود 4-0 این کشتی را به سود خود به پایان برد و در نهایت قهرمانی خود را مثل سال قبل جشن گرفت.


علیرضا کریمی هم که در فینال حرفی برای گفتن نداشت، بعد از 2 مدال برنز در سال های 2015 و 2018 این بار به مدال نقره دست پیدا کرد.


پیش از این هم یونس امامی در وزن 70 کیلو توانسته بود ایران را صاحب مدال برنز کند.


به نظر می رسد طلسم طلایی شدن ایران در کشتی قهرمانی جهان بار دیگر باید به دست حسن یزدانی شکسته شود که 2 سال قبل آخرین بار خودش این عنوان را کسب کرده بود.

دیدگاه‌ها