کد خبر : 1638285 | 30 شهریور 1398 ساعت 21:13 | 248.5K بازدید | 0 دیدگاه

تیکی تاکا روی تشک های کشتی نورسلطان

حسن یزدانی مهمتر و زیباتر از دربی است!

جوان اول کشتی ایران امروز با بردهای مقتدرانه خود به فینال رقابت‌های جهانی رسید. هم‌زمانی قهرمانی احتمالی او و برگزاری شهرآورد نودم می تواند حاوی نکته‌های ظریفی باشد.

حسن یزدانی مهمتر و زیباتر از دربی است!

به گزارش "ورزش سه"، فردا در آخرین روز از مسابقات جام جهانی کشتی در قزاقستان، حسن یزدانی ستاره تیم ملی کشتی آزاد، برای ایستادن در سکوی قهرمانی وزن 86 کیلوگرم، پس از 4 کشتی که از صبح امروز در سالن مجلل نور سلطان به ترتیب در مقابل حریفانی از پورتوریکو، مجارستان (دارنده مدال برنز 2013 جهان)، روسیه (قهرمان اروپا 2019) و سان مارینو قرار گرفت باید پنجه در پنجه حریفی از کشور هند بیندازد که در مرحله نیمه‌نهایی موفق شده است حریفی از سوئیس را شکست دهد.


اینکه از همین حالا حسن یزدانی را به‌عنوان قهرمان جهان بدانیم شاید خیلی عجیب به نظر نرسد اما بعضاً دیده‌ایم که هندی‌ها در بعضی از اوزان تک‌ستاره‌هایی را هرچند سال رو می‌کنند که باعث غافلگیری کشتی ما می‌شوند که سرآمد آن کومار هندی بود که در سال‌های گذشته حسن رحیمی را در مسابقات المپیک حذف کرد و یا همین دیروز که حریف هندی مدال برنز جهان را از دستان رضا اطری ربود. اما نابغه کشتی ایران بسیار باهوش‌تر و عاقل‌تر از آن است که بخواهد حریفش را دست‌کم بگیرد و اجازه دهد یک طلای ناب جهانی از دستش در برود.

 

1436401


امروز حسن یزدانی به‌واقع در سالن ِمسابقات با کشتی‌های زیبایش همه را تحت تأثیر توان بالای فنی خودش قرارداد و زهرچشمی سخت از رقبایش در وزن 86 کیلوگرم دنیا گرفت.


درواقع تماشای مبارزه‌های این جوان پهلوان هر ورزش دوستی را با هر ملیتی به وجد می‌آورد. یزدانی مکث نمی‌کند، نق نمی‌زند، اعتراض نمی‌کند، نمی‌ایستد تا حقش را بدهند، حاشیه نمی‌سازد، تنها با چشمانی باز به سمت موفقیت و برد گام برمی‌دارد و حرف‌هایش را در میدان مبارزه می‌زند. یزدانی اجازه نمی‌دهد به عنوان یک هم‌وطنش آب در دلت تکان بخورد.


حسن یزدانی در مبارزهایش هر انچه را که گویا ما در تمام این سال‌ها به دنبالش بودیم را به ما می‌دهد. تو می‌توانی با دیدن او در عرض همین دو دقیقه به‌اندازه تماشای یک ارکستر سمفونیک لذت ببری. او تو را مجاب می‌کند که به افتخارش، از جایت بلند شوی و برایش دست بزنی و به او افتخار کنی. یزدانی همچنان که در تشک کشتی می‌گیرد تو را از پای گیرنده‌هایت به حرکت و تکاپو وامی‌دارد و در لحظاتی حتی مو بر تن راست می‌کند.

 

1436402


ایستادن احتمالی روی سکوی قهرمانی جهان در آرامش کافی در هیاهوی برگزاری شهرآورد 90 می تواند تا حد زیادی طعنه برانگیز باشد. یزدانی فردا به‌احتمال خیلی زیاد در قزاقستان تاج‌گذاری خواهد کرد و این در حالی است که او تنها چشم به مدال خوش‌رنگ المپیک 2020 توکیو دارد و به این جایگاه، تنها به چشم سکوی پرشی نگاه می‌کند که قرار است او را در بالاترین جایگاه به توکیو پرتاب کند. حسن یزدانی می تواند با دو مدال طلای المپیک جایگاهش را در تارک ورزش ایران جاودانه کند. قدر او را بدانیم که مثل یک الماس خوش‌تراش در ورزش این مملکت می‌درخشد.

 

1436399

دیدگاه‌ها