کد خبر : 1638370 | 31 شهریور 1398 ساعت 11:43 | 9.8K بازدید | 0 دیدگاه

خوشه و مس؛ دو تیمی که باید باورشان کرد

قطعا حضور تیم خوشه طلایی و مس رفسنجان در صدر جدول رقابت‌های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور یک اتفاق نیست.

به گزارش "ورزش سه"، هر چند تا پایان لیگ راه زیادی در پیش است و نه این دو تیم به طور قطعی مدعی صعود به لیگ برتر هستند و نه دیگر تیم‌های مدعی شانس  کمی برای صعود دارند اما در عین حال می‌توان خوشه طلایی و مس رفسنجان را به عنوان دو تیم خوب این فصل باور کرد و برای آنها شانس صعود در نظر گرفت.

 

به گزارش "ورزش سه"، در یکی دو دهه اخیر به دفعات برخی تیم‌ها در اولین فصل حضور خود در لیگ یک به لیگ برتر صعود کردند یا این اتفاق بعد از حضور کوتاه مدت درلیگ یک برای آنها رخ داده و این اتفاقات ثابت می‌کند عامل موفقیت در رقابت‌های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه‌های کشور ارایه بازی‌های خوب است نه قدمت تیم و اسم بازیکنان و چه بسیار تیم‌های سرشناسی که درلیگ یک بعد از سال‌ها حضور به لیگ برتر صعود نکردند و اکنون هم شاهد ادامه حضورشان در جدول بازی‌های دسته اول هستیم.

 

مس رفسنجان؛ از جمله تیم‌هایی است که سال‌های سال است که در لیگ یک حضور دارد و در لیگ یک تبدیل به تیم باتجربه‌ای شده است. این تیم می‌خواهد قدم در مسیر گل گهر بگذارد و صعود این تیم به لیگ برتر که قبلا هم در این پیکارها حضور داشته یکی از سیاست‌های کلان باشگاه است و خوشبختانه این تیم از جمله تیم‌هایی است که با مشکل مالی مواجه نیست و در صورت صعود به لیگ برتر به خوبی از سوی کارخانه مس حمایت می‌شود.

 

محمد ربیعی مربی این تیم هم جز مربیان جوان به‌شمار می‌رود که در تیم‌های متعدد دسته اولی حضور داشته است و برای هدایت یک تیم از لیگ یک به لیگ برتر یک دنیا انگیزه دارد که این بحث انگیزشی به سود تیم مس رفسنجان تمام می‌شود.

 

و اما خوشه طلایی که فصل گذشته با قهرمانی درلیگ 2 به لیگ یک صعود کرده با هدایت محسن عاشوری ارایه‌گر بازی‌های تهاجمی در برابر حریفان است و فصل گذشته بیشترین پیروزی را در لیگ 2 برای خود ثبت کرده. محسن عاشوری می‌‌گوید او و تیمش برای صعود به لیگ برتر تحت فشار نیستند و اصلا به این موضوع فکر نمی‌کنند و به دنبال این هستند که از فوتبال لذت ببرند و حضورشان در فوتبال به فوتبال استان مرکزی و کشور کمک کند.

 

خوشه طلایی که توسط بخش خصوصی حمایت می‌شود از نظر مالی یکی از تیم‌های معقول لیگ یک بشمار می‌رود و کمتر در ترکیب این تیم بازیکن اسمی به چشم می‌آید. از سویی این تیم به دلیل آماده نبودن استادیوم شهید چمران ساوه تا اکنون که 6 هفته از بازی‌ها سپری شده بازی خانگی نداشته است.

 

1436547

 

اما عاملی که موجب می‌شود ضریب موفقیت این تیم را بالا بدانیم این است که محسن عاشوری برای موفقیت در مربیگری از نام پرسپولیس وام نگرفته است! او دستیار دنیزلی و ژوزه روی نیمکت پرسپولیس بود و در مقطعی هم سرمربی موقت تیم شد. او چند سالی در تیم‌های پایه این باشگاه سرمربیگری کرد و بعد در چند تیم دستیاری کرد. از جمله پیکان با مدیر روستا، خونه به خونه با فرشاد پیوس. محسن عاشوری بعد از هدایت تیم پاس همدان به عنوان سرمربی به لیگ 2 رفت و عملکرد خوبی در تیم‌های شهرداری فومن و خوشه طلایی داشت و درنهایت هم به همراه این تیم به لیگ یک آمد و اکنون دراین لیگ حضور دارد. نکته جالب توجه در مورد تیم خوشه طلایی این است که با دو مهاجم و با سیستم 2-4-4 بازی می‌کند.

 

1436548

 

عملکرد خوب تیم‌های مس رفسنجان و خوشه طلایی در این فصل از بازی‌ها قطعا جذابیت بازی‌ها را بیشتر خواهد کرد و قطعا می‌توانیم منتظر هفته‌های داغ‌تری در رقابت‌های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه‌های کشور باشیم.

دیدگاه‌ها