کد خبر : 1638402 | 31 شهریور 1398 ساعت 13:44 | 356K بازدید | 0 دیدگاه

«دیپاک» لنگان لنگان آمد و کشتی نگرفت!

حسن یزدانی، مقتدرترین قهرمان نورسلطان

کشتی‌گیر هندی روی تشک حاضر شد، اما مبارزه نکرد تا حسن یزدانی رسما طلای جهان را برگردن بیاویزد.

حسن یزدانی، مقتدرترین قهرمان نورسلطان

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که همه منتظر برگزاری فینال 86 کیلوی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان بین حسن یزدانی و حریف هندی بودند، صبح امروز روزنامه تایم آو ایندیا اعلام کرد «پونیا» که قرار بود امروز بعد از ظهر برای انجام مسابقه فینال وزن 86 کیلوگرم مقابل حسن یزدانی قرار بگیرد به دلیل مصدومیت قادر به انجام این کار  نیست.


این کشتی‌گیر در گفتگو با این روزنامه خبر را تایید کرد و حسن یزدانی قبل از اینکه روی تشک حاضر شود، قهرمانی خود را جشن گرفت.


پونیا در این‌باره می‌گوید: «از اولین کشتی احساس مصدومیت داشتم. پای چپ من هنوز گرفتگی دارد. دوست داشتم برای هند یک مدال طلای خوشرنگ بیاورم، اما این اتفاق نخواهد افتاد. تصور من این بود که مصدومیتم بهبود پیدا می‌کند، اما من موفق به این کار نشدم.»

 

 

1436606

 

دیپاک 20 ساله قهرمان جوانان جهان است و امروز اگر هم با نابغه ایرانی کشتی می گرفت،‌شانس بسیار کمی داشت.


دیپاک ادامه می‌دهد: «آرزو داشتم در فینال به میدان بروم ولی مصدومیت بخشی از زندگی حرفه‌ای یک ورزشکار است.کشتی گرفتن مقابل حسن یزدانی شانس بزرگی بود، اما نمی‌توانم در این مسابقه شرکت کنم، چون با این شرایط توان جنگیدن با حریفم را نخواهم داشت.»


عصر امروز همه منتظر تعیین تکلیف رسمی فینال وزن 86 کیلو در نورسلطان بودند. هر 2 کشتی گیر ایرانی و هندی روی تشک حاضر شدند، اما همانطور که از قبل اعلام شده بود، دیپاک به صورت لنگان لنگان نزد داور آمد و اعلام کرد نمی تواند کشتی بگیرد.


بدین ترتیب داور وسط دست حسن یزدانی را بدون اینکه مبارزه ای برگزار شود، به عنوان برنده فینال بالا برد و دومین مدال طلای جهانی نابغه جویباری مهر تایید زد.


حسن یزدانی دیروز با هیچ کشتی گیری بیش از 2 دقیقه مبارزه نکرد. او 2 مبارزه خود را با ضربه فنی و 2 مبارزه دیگر را با امتیاز عالی به پایان رساند تا با کمتر از 8 دقیقه کشتی گرفتن در 5 مسابقه روی سکوی قهرمانی جهان برود.


دیگر مدال‌آور ایران در این تورنمنت علیرضا کریمی با شکست مقابل جی‌دن کاکس آمریکایی به عنوان دوم و مدال نقره دست یافت.


همچنین یونس امامی نیز از مسابقات کشتی قهرمانی جهان مدال برنز گرفته و امروز نیز بهنام احسان پور برای چهارمین مدال کاروان کشتی ایران روی تشک رفت و با موفقیت رقیب ازبکستانی را شکست داد و به برنز رسید.

 

 

1436605

دیدگاه‌ها