کد خبر : 1638504 | 31 شهریور 1398 ساعت 19:07 | 36.6K بازدید | 0 دیدگاه

نفر به نفر با آبی‌های پایتخت در دربی 90

بازیکنان تیم استقلال در دربی امروز پایتخت پرتلاش ظاهر شدند اما نتوانستند به پیروزی در این مسابقه برسند.

نفر به نفر با آبی‌های پایتخت در دربی 90

به گزارش ورزش سه، نودمین دربی پایتخت عصر امروز بین تیم های استقلال و پرسپولیس برگزار شد. این بازی طراوت و هیجان خیلی زیادی نداشت اما لحظات حساسی داشت که در نهایت همگی به نفع تیم پرسپولیس شدند. در نیمه اول ضربه پنالتی علی کریمی توسط علیرضا بیرانوند مهار شد و بازی بدون گل باقی ماند. همچنین در اواخر نیمه دوم هم مهدی عبدی، مهاجم جوان تیم پرسپولیس تنها ثانیه‌هایی پس از ورود به زمین، توپ را به سمت دروازه استقلال زد و با اشتباه سید حسین حسینی این توپ وارد دروازه شد تا نهایتا استقلال در دربی امروز با شکست زمین را ترک کند.

 

مروری اجمالی به عملکرد نفرات اصلی تیم استقلال در این مطلب خواهیم داشت:

 

سید حسین حسینی


دروازه بان تیم استقلال در روزی که پرسپولیس فروغ چندانی در فاز تهاجمی نداشت، فشار زیادی را تحمل نکرد اما در صحنه ای که مهدی عبدی مقابلش قرار گرفت، توپ پس از برخورد به تیر دروازه، به این دروازه بان خورد و از او یک مقصر در گل خوردن استقلال ساخت. حسینی به همین دلیل، نمره‌ای متوسط در بازی دریافت می کند.

 


محمد دانشگر


مدافع میانی استقلال که دومین فصل حضور در این تیم را می گذراند، امروز اولین دربی خود را تجربه کرد. دانشگر در نبردهای تن به تن عمدتا کم اشتباه ظاهر شد و روز خوبی را مقابل نفرات تهاجمی پرسپولیس پشت سر گذاشت. اشتباه بزرگ دانشگر در پر کردن آفساید زمان به ثمر رسیدن گل پرسپولیس بود. نمره کلی این بازیکن متوسط رو به خوب ارزیابی می شود.

 

1391472

 

سیاوش یزدانی


مرد اصلی خط دفاعی استقلال در بازی امروز سیاوش یزدانی بود. او اکثر نبردهای هوایی را برد و مثل بازی های قبل عملکرد خوبی در خط دفاعی استقلال داشت. البته در صحنه گل که مهدی عبدی ضربه نهایی را به سمت دروازه استقلال زد، یزدانی مقابل این مهاجم بود که نتوانست حرکت خاصی انجام بدهد. در مجموع یزدانی نمره قابل قبولی در این مسابقه دشوار گرفت.

 

1420856

 

عارف غلامی


جوان ترین عضو خط دفاعی استقلال به اندازه دیگر بازیکنان قلب دفاعی عملکرد خوبی نداشت. غلامی با حملات متعدد پرسپولیس از سمت چپ روبرو شد و در صحنه گل هم جا ماند. در مجموع او اولین دربی خود را با نمره متوسطی پشت سر گذاشت.

 

1426522

 

علی کریمی


انواع اتفاقات تلخ در این بازی برای هافبک ملی پوش استقلال رخ داد. علی کریمی در نیمه اول بازی پشت ضربه پنالتی مهم استقلال ایستاد اما نتوانست در مصاف تن به تن علیرضا بیرانوند را شکست بدهد. پنالتی که خراب شد، کریمی یک خطا انجام داد و کارت زرد گرفت. در اواخر بازی هم خطای دیگری از کریمی سر زد و او از زمین بازی اخراج شد. در نتیجه این اتفاقات، کریمی یکی از امتیازات پایین استقلال در این بازی را می گیرد.

 

 

مسعود ریگی


هافبکی که در سه هفته قبلی هیچ وقت در ترکیب اصلی استقلال بازی نکرده بود، ناگهان در دربی فیکس شد. ریگی در میانه زمین کم فروغ بود و آنطور که در پیش فصل از او تعریف می شد، عمل نکرد. او همچنین یک موقعیت خوب پس از اشتباه بیرانوند را با عجله هدر داد و در بعضی صحنه ها هم پاس های اشتباهی داد. در مجموع، نمره ریگی هم متوسط ارزیابی می شود.

 

1418936

 

وریا غفوری


کاپیتان تیم استقلال امروز هم مثل اکثر بازی های قبلی جزو نفرات خوب تیمش بود. غفوری در سمت راست حرکات موثری انجام داد و بعضا سعی داشت گره گشای تیمش در همان دقایق پایانی پس از دریافت گل هم باشد. اما تلاش های او ثمره خاصی نداشت و غفوری هم جلوی شکست استقلال را نگرفت. نمره وریا متوسط رو به خوب ارزیابی می شود.

 

1428110


هرویه میلیچ


یار خارجی جدید تیم استقلال هم دربی چندان ایده آلی را سپری نکرد. بازیکن چپ پایی که استراماچونی اصرار زیادی به جذب وی داشت، پس از یک نمایش نه چندان خوب در مسجد سلیمان، امروز کم اشتباه تر ظاهر شد اما حرکت خاصی به جز یک پاس عرضی خوب در نیمه دوم از او دیده نشد. ضمن اینکه حملات پرسپولیس از سمت راست هم اکثرا به سانتر روی دروازه منجر شد و او نمی توانست مانع از این کار شود. میلیچ هم نمره متوسطی از دربی 90 می گیرد.

 

1434022


آرش رضاوند


یکی از بهترین بازیکنان تیم استقلال در دربی پایتخت، هافبک جوان این تیم بود. در دیداری که استقلال به واسطه برتری نفری در میانه میدان پاسکاری های متعدد را در برنامه داشت، رضاوند به خوبی توپ را بین بازیکنان می چرخاند و احتمالا در بازی های بعدی هم به یکی از نفرات مورد توجه استراماچونی تبدیل خواهد شد. از همین رو، رضاوند نمره خوبی از دربی امروز می گیرد.

 

1435649

 

داریوش شجاعیان


شجاعیان امروز در پستی جدید ایفای نقش کرد و دومین بازیکن نزدیک به دروازه حریف در تیم استقلال بود. این مسئله کمی از کیفیت داریوش کاست اما زمانی که تیم استقلال یک مهاجم کم کرد و شجاعیان به خط هافبک برگشت، عملکرد بهتری از او دیده شد. از جمله دقایقی که با دریبل های خود بازیکنان پرسپولیس را به هم ریخت و موقعیت سازی کرد. در مجموع اما او نمره متوسطی دریافت می کند.

 

1425688

 

مرتضی تبریزی


بهترین موقعیت بازی امروز توسط مرتضی تبریزی در نیمه اول بازی از دست رفت. البته مشخص نشد که کمک داور آن توپ را آفساید گرفت یا نه. اما انتظار می رفت تبریزی که مهاجم اصلی استقلال در دربی بود، بهتر قدر موقعیت ها را بداند. او در بقیه دقایق بازی هم توفیقی در برابر خط دفاع پرسپولیس نداشت و در نهایت هم نمره ای نسبتا ضعیف دریافت می کند.

 

1434739

دیدگاه‌ها