کد خبر : 1638705 | 01 مهر 1398 ساعت 17:43 | 149.3K بازدید | 0 دیدگاه

علی کریمی قبلا فقط یک‌بار پنالتی زده بود

پنالتی‌زن جنجالی دربی چگونه انتخاب شد ؟

هافبک استقلال در بازی با پرسپولیس یک پنالتی از دست داد تا استقلال شانس پیروزی در دربی را از دست بدهد و در پایان بازی از حریف خود شکست بخورد اما اتفاق عجیب در نحوه انتخاب پنالتی‌زن بازی افتاد.

پنالتی‌زن جنجالی دربی چگونه انتخاب شد ؟

 

به گزارش "ورزش سه"، استقلال برای فرار از بحران بازی را تهاجمی‌تر از پرسپولیس آغاز کرد، این تیم در همان ابتدای بازی هم یک موقعیت ساخت تا اینکه نوبت به دقیقه 25 بازی رسید، در این دقیقه از بازی شجاعیان روی تکل شجاع خلیل‌زاده به زمین افتاد و دو دقیقه بعد این علی کریمی بود که ضربه‌ پنالتی‌اش را به سمت دروازه زد، توپ چندان زاویه نداشت و علیرضا بیرانوند توانست آن را مهار کند.


اما نگاهی به سابقه علی کریمی یک اتفاق عجیب را نشان می‌دهد، علی کریمی تا قبل از بازی با استقلال تا کنون هرگز در عمر فوتبال حرفه‌ای خود (چه در سپاهان، چه در دیناموزاگرب و چه در استقلال) در جریان بازی پنالتی نزده بود. او در طول دوران فوتبال خود فقط یک بار با پیراهن سپاهان در نیمه‌نهایی جام حذفی برابر ذوب‌آهن ضربه پنالتی زد که دقیقا مشابه همین پنالتی‌اش برابر پرسپولیس بود و رشید مظاهری که در آن زمان در ذوب‌آهن بازی می‌کرد آن را مهار کرد و در نهایت سپاهان در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر یک شکست خورد و حذف شد، نکته مهم اینکه در آن بازی تک گل سپاهان را وریا غفوری که هم اکنون کاپیتان استقلال است به ثمر رساند اما در بازی با پرسپولیس ترجیح داد پشت ضربه پنالتی قرار نگیرد.

 

 

 

 

علی کریمی زمانی که در سپاهان بازی می‌کرد برای پنالتی زدن رقبای  مهمی به نام هادی عقیلی و البته احسان حاج صفی و محمدرضا خلعتبری و مهدی شریفی داشت که ضربات پنالتی را می‌زدند و در استقلال هم در طول یک سالی که در این تیم بازی کرد، وریا غفوری پنالتی‌زن اصلی بود و در طول فصل هم بازیکنانی مثل الحاجی گرو، پاتوسی و فرشید اسماعیلی به سمت دروازه پنالتی زدند تا هرگز نوبت به علی کریمی نرسد که پشت ضربه پنالتی قرار بگیرد.

 

اما سوال اصلی این است که چرا علی کریمی که در دوران فوتبالش هرگز پنالتی نزده بود ترجیح داد در بازی با پرسپولیس پنالتی بزند؟ آن هم برابر بیرانوند که حالا به متخصص مهار پنالتی تبدیل شده است.  آن‌طور که از صحنه پنالتی مشخص بود زمانی که موعود بنیادی‌فر صحنه خطا را اعلام کرد، دقیقا مثل بازی برگشت فصل گذشته چند بازیکن برای زدن ضربه پنالتی اعلام آمادگی کردند که به نظر می‌رسید مرتضی تبریزی متقاضی جدی زدن این ضربه بود اما در نهایت کنار خط استراماچونی اعلام کرد که کریمی بازیکنی است که باید پشت ضربه پنالتی قرار بگیرد.

 

آنچه هنوز مشخص نیست این مساله است که آیا مثل بازی قبلی با پرسپولیس، استقلال بازیکنی را به عنوان پنالتی‌زن اول خود مشخص نکرده بود یا از قبل معلوم بود که قرار است علی کریمی ضربه را به سمت دروازه بزند.

دیدگاه‌ها