کد خبر : 1638836 | 02 مهر 1398 ساعت 12:30 | 41.2K بازدید | 0 دیدگاه

ستاره‌ها به فوتبال ایران برمی گردند!

کنفدراسیون فوتبال آسیا اسامی 16 تیم شرکت‌کننده در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا و انتخابی جام‌جهانی در سال 2020 (بحرین) را اعلام کرد که خوشبختانه یکی از این تیم‌ها ایران است.

به گزارش "ورزش سه"، در جام‌جهانی 2017 گوای هند تیم ایران به خوبی نشان داد می‌تواند در برابر تیم‌های بزرگ عرض اندام کند و حتی روی سکو برود. ایران که در این بازی‌ها آلمان را با یک نتیجه خوب برد، برای حضور در جمع چهار تیم جوانان تنها یک گام در برابر اسپانیا کم آورد و با 3 گل مغلوب شد.

 

آیا فوتبال نوجوانان، جوانان و امیدهای آسیا می‌توانند در بازی‌های جهانی روی سکو بروند؟ این دست‌کم در سال‌های اخیر به همه‌مان ثابت شده که امکان دارد. در ماه‌های گذشته تیم جوانان کره جنوبی در جام‌جهانی جوانان در لهستان دوم شد و پیش از این بازی‌های خوب امید عراق در المپیک را شاهد بودیم. تیم نوجوانان ایران برای حضور در بازی‌های قهرمانی آسیا سه برد پیاپی برابر تیم‌های مالدیو، فلسطین و افغانستان داشت و با 9 امتیاز و با اقتدار از گروه خود صعود کرد. حالا رویای این تیم کوچک صعود به جام‌جهانی 2021 است.

 

هر گاه تیم‌های نوجوانان و جوانان ما به جام‌جهانی صعود کرده‌اند معرف چند ستاره خوب و ناب به فوتبال کشورمان شده‌اند. از تیم نوجوانان بازیکنان ارزشمندی چون الهیار صیادمنش، طاها شریعتی، محمد شریفی و... به فوتبال کشورمان معرفی شدند و تیم جوانان هم معرف ستاره‌هایی چون مهدی قائدی، مهدی مهدیخانی، رضا شکاری و... به فوتبال کشور بوده. خوشبختانه در سال‌های اخیر با وجود مشکلات مالی فدراسیون فوتبال، تیم‌های پایه بازی‌های تدارکاتی خوبی را پشت سر گذاشتند و اگر این روند در آینده ادامه داشته باشد در آینده‌ای نزدیک می‌توانیم شاهد صعود تیم‌های نوجوانان و جوانان به جام‌جهانی باشیم و دراین صورت ستاره‌های از دست رفته به فوتبال برخواهند گشت.

 

بعد از تیم ملی نوجوانان حالا تیم ملی جوانان آماده می‌شود که در بازی‌های مقدماتی جام ملت‌ها شرکت کند. بازی‌های مقدماتی جوانان آسیا در تهران و با حضور تیم‌های ایران – امارات – قرقیزستان و نپال برگزار می‌شود. بازی‌های نهایی جوانان هم سال آینده با حضور 16 تیم در ازبکستان برگزار می‌شود و در نهایت چهار تیم به جام‌جهانی جوانان صعود خواهند کرد.

 

1437196

 

1437197

دیدگاه‌ها