کد خبر : 1639071 | 03 مهر 1398 ساعت 12:35 | 48.7K بازدید | 0 دیدگاه

وریا-حسینی، بی‌شباهت به پژمان – رحمتی

استقلال با افسوس از اختلاف کاپیتان‌ها گذشت

قصه اختلافات پنهان اما ریشه دار کاپیتان ها در اردوی استقلال به امروز و دیروز برنمی گردد بلکه یک پرونده بسیار قدیمی دارد که البته در این فصل به اتمام رسیده است.

استقلال با افسوس از اختلاف کاپیتان‌ها گذشت

به گزارش "ورزش سه"، کاپیتانی در تیم های بزرگ پایتخت سوای از تمام محاسنی که دارد در بسیاری از مواقع نیز دردسرها و حواشی خاص خود را در پی داشت که پرداختن به آن به سوژه ای جذاب و مهم برای رسانه ها تبدیل شده است. نگاه به تمام ادوار گذشته استقلال در فصولی که به عنوان یکی از مدعیان اصلی فوتبال باشگاهی ایران به میدان رفت نشان می دهد در بیشتر مواقع اختلافات پنهان و ریشه داری میان کاپیتان های این تیم در جریان بود.


این اختلافات اما ریشه در بسیاری از دیدگاه های بازیکنانی داشت که بازوبند رهبری استقلال را بر بازو می بستند، اختلافاتی که چه بسا اگر وجود نداشت الان در فهرست این تیم نام هایی مثل پژمان منتظری و سیدمهدی رحمتی دیده می شد. دو بازیکنی که دور شدن از استقلال تنها به خاطر اختلافات پنهانی آنها در فصل گذشته رقم خورد و سران باشگاه ترجیح دادند هیچ کدام در تیم نمانند.


در ترکیب استقلال فصل پیش سه بازیکن بزرگ و نامدار حضور داشتند که هر کدام‌شان برای رهبری و کاپیتانی یک تیم لیگ برتری کافی بودند. سید مهدی رحمتی، پژمان منتظری و خسرو حیدری که با سه حالت مختلف از استقلال جدا شدند؛ رحمتی پس از داستان دربی هشتاد و نه، مورد اتهام هواداران استقلال قرار گرفت و ترجیح داد تا برای رسیدن به آرامش، راهی مشهد و شاگرد یحیی گل محمدی شود.


پژمان منتظری علیه عملکرد مدیران استقلال مصاحبه کرد و همان مصاحبه باعث شد تا او از سر لیست تمدید شوندگان، به انتهای لیست پرتاب شود و در روزهای پایانی نقل و انتقالات هم کامران منزوی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال تلاش فراوانی برای یافتن منتظری کرد اما او پاسخ آبی‌ها را نداد تا با عدم تمدید قرارداد خود و اختلاف با مدیران باشگاه، از جمع آبی‌پوشان جدا شود.

 

1437449


خسرو حیدری هم که بیشتر لیگ هجدهم را دور از ترکیب استقلال به دلیل مصدومیت یا حضور در روی نیمکت گذرانده بود، برای پایانی خوب بر دوران فوتبالی‌اش و حضور در مستطیل سبز ترجیح داد تا در پایان لیگ هجدهم از فوتبال خداحافظی کند؛ سه پایان متفاوت کاپیتان های لیگ هجدهم استقلال یک دعوای بزرگ به دنبال داشت. خسرو حیدری در کنفرانس خبری پس از خداحافظی خود و سپس صفحه اینستاگرامی‌اش، پشت پژمان منتظری ایستاد و  کنایه‌وار سید مهدی رحمتی را به باندبازی و ... متهم کرد که خیلی زود با جواب کنایه‌آمیز رحمتی مواجه شد تا دعوایی بزرگ میان سه کاپیتان استقلال در روز جدایی آنها صورت پذیرد.


رحمتی و منتظری به عنوان دو چهره سرشناس و باتجربه استقلال مسلما با بودن شان در فهرست این فصل می توانستند عصای دست استراماچونی باشند اما هر دو نفر اسیر اختلافاتی شدند که ریشه در گذشته داشت و فصل قبل دودش به چشم هر دو بازیکن سرشناس آبی ها رفت تا یکی سر از مشهد دربیاورد و دیگری هنوز تیم نداشته باشد. حتی این قصه روی دیگر کاپیتان آبی ها نیز تاثیر شگرفی داشت تا او نیز براساس اعترافی که داشت مجبور به آویختن استوک هایش در 34 سالگی شود.


البته باشگاه استقلال در تمام سال هایی که نامی بزرگ در فوتبال باشگاهی ایران و آسیا بود همواره دستخوش چنین حواشی بود، سال هایی که فهرست نفرات این تیم را چهره های شاخص تشکیل می دادند که به نوعی تیم ملی را به استقلال آورده بودند و هر یک با لقب ملی پوش برای خود برو بیایی داشتند. این نفرات اما در قامت کاپیتان های تیم خیلی کم پیش آمد که دیدگاه و استراتژی مشترکی داشته باشند و همواره به این خاطر اختلافات پنهانی شان سر جای خود بود.

 

1437448


از دورانی که نفراتی مثل شاهرخ بیانی و مجیدنامجومطلق بر سر برخی مسائل اختلاف داشتند تا همین اواخر که چهره هایی ملی مثل فرهاد مجیدی با جوادنکونام و آندو تیموریان در تیم حضور داشتند و هر کدام شان طرز دیدگاهی متفاوت برای رهبری تیم را در دستور کار قرار می دادند و هر ازگاهی به خاطر بستن بازوبند استقلال جنجال ساز می شدند. به هر حال این اتفاقات طبیعی هم بود چون مدیریت جمع کردن ستاره های بزرگ کار هر مدیر و مربی نیست و بروز چنین اتفاقاتی غیر قابل انتظار.


اما امسال استقلال رویه ای متفاوت را تجربه می کند، رویه ای که شاید برای بسیاری از طرفداران این تیم به خصوص آنها که سن و سالی را پشت سر گذاشتند دیدن این شرایط کمی متفاوت از هر زمان دیگری باشد که تمام فکر و ذکرشان معطوف به تیم محبوب شان بود. امسال سوای از هر مشکلی که استقلالی ها با آن دست به گریبان هستند شاهد یک رابطه خوب میان کاپیتان های تیم هستیم جایی که وریا غفوری به عنوان کاپیتان اول در کنار سیدحسین حسینی و روزبه چشمی کاپیتان های دوم و سوم رابطه خوب و نزدیکی با هم دارند.

دیدگاه‌ها