کد خبر : 1639187 | 03 مهر 1398 ساعت 19:45 | 43.8K بازدید | 0 دیدگاه

خلعتبری 50 درصد تیم ماست

منصوریان:فردا به پسرم می‌گویم چگونه پدری بودم

علیرضا منصوریان می‌گوید: فردا لباس ذوب‌آهن بر تن من است و به تنها چیزی که فکر می‌کنم لباس سبز تیم‌مان است و به پسرم می‌خواهم بگویم که پدرت چه آدمی بود.

منصوریان:فردا به پسرم می‌گویم چگونه پدری بودم

به گزارش "ورزش سه" علیرضا منصوریان در کنفرانس مطبوعاتی قبل از دیدار با استقلال تهران شرکت کرد و گفت: ابتدا عرض خوش‌آمد به تیم فوتبال استقلال دارم. امیدوارم که میزبان خوبی برای آن‌ها باشیم. بازی فردا قطع به یقین نه برای ما آسان است و نه برای استقلال تهران. چون کیفیت ما در هفته‌های گذشته خیلی خوب بوده است اما به ایده‌آل‌مان که کسب ۳ امتیاز است نرسیدیم. استقلال هم با مربی جوان و جدید خودش از نظر من خیلی خوب کار کرده است ولی آن‌ها هم در رسیدن به نتیجه دلخواه دچار کم تجربگی بازیکنان شده‌اند. چون تفکرات خودم را مقابل آقای استراماچونی گذاشتم، بازی فردا مسابقه خیلی زیبایی خواهد بود.

 

*خلعتبری 50 درصد تیم ماست
او درباره بازگشت بازیکنان سربازش گفت: ما در آبادان هم این ۳ عزیز را داشتیم ولی منتظریم که به فرم ایده‌آل بدنی برسند. ما ۲۶ بازیکن آماده داریم که ۳ نفر از آن‌ها سربازان ماهستند که برای ما تاثیرگذارند. قطعا به فرم ایده‌آل بدنی می‌رسند و به ترکیب اصلی ما راه پیدا می‌کنند. چون در تراکتور ۳ بازیکن تاثیرگذار بودند. ما فردا خلعتبری را هم در لیست ۱۸ نفره داریم که خودش به تنهایی می‌تواند ۵۰ درصد از یک تیم باشد. من خیلی به او، سربازها و جوانان دیگرمان امیدوارم. ما مخلوطی از تجربه و بنزین سبز را فردا داخل زمین داریم. دقیقه به دقیقه بازی را ترسیم کرده‌ایم که چه اتفاقی ممکن است بیفتد. چه در زمان جلو افتادن و چه خدایی نکرده در زمان عقب افتادن. ارتفاع شهر اصفهان در ۱۵ دقیقه ابتدایی و انتهایی به ما کمک می‌کند. تیمی اینجا نتوانسته از دست ما راحت در برود. سایپا هم خیلی خوش شانس بود که از دست ما فرار کرد. هفته قبل هم کیفیت بازی ما مقابل تراکتور را دیدید. اگر بازیکنان ما کار تاکتیکی را خوب اجرا کنند فردا روز خیلی خوبی خواهیم داشت. تبری هم آمده است. تیم ما فردا کامل است. عمده مشکل ما که برایم خیلی سخت بوده، انتخاب ۱۸ بازیکن برای اردو است. دو بازیکن جوان هم در لیست ۲۰ نفره گذاشته‌ام. مجبور شدم روی ۳،۴ بازیکن قلم مشکی بکشم که شاید در بازی بعدی در ترکیب اصلی من باشند ولی به خاطر شرایط تاکتیکی امروز بیست نفر در لیست کمک حال ما هستند. مطهری می‌تواند یکی از ابزارهای خیلی خوب ما باشد. اگر در ترکیب اصلی باشد خیلی به ما کمک می‌کند.

 

*فردا به پسرم می‌گویم چگونه پدری بودم!
او درباره تقابلش با استقلال گفت: من دوران بازیگری‌ام را مدیون این باشگاه هستم. از ۷ سالگی و زمانی که حسن روشن و ناصر حجازی بازی می‌کردند قهرمان‌هایی برای خودم داشتم. دلیل اصلی استقلالی شدنم صرفا خانواده‌ام نبود. دلیل اصلی استقلالی شدن من حسن روشن بود. من او را خیلی دوست داشتم. دوران بچگی را طی کردم و روی سکوها هوادار بودم و هم‌زمان رویاپردازی هم می‌کردم. سال‌ها شماره ۱۰ استقلال را پوشیدم و کاپیتان و مربی بودم. فردا به تنها چیزی که فکر می‌کنم پیراهن سبزی است که به امانت دست من است. قطعا برای این پیراهن با تمام وجود می‌جنگم چون قبل از این استقلالی بودم. من خیلی شهر اصفهان را دوست دارم. با تمام احترام به تیم سابقم نگاه می‌کنم. بخش اعظمی از زندگی‌ام را بعد از خدا، قرآن و خانواده‌ام مدیون این باشگاه هستم اما فردا می‌خواهم به پسرم بگویم من چگونه پدری بودم. با تمام وجود مقابل تیم سابقم بازی می‌کنم. قطعا تلاش می‌کنم ۳ امتیاز اینجا بماند چون امانت‌دار پیراهنی هستم که بعد از یک سری اتفاقات دوباره من را به فوتبال برگردانده است.

 

*همه با هم برای فردا آماه هستیم
منصوریان در مورد تیمش گفت: ما در قسمت آخر بازی و در بی‌دقتی مانده‌ایم که من مقصرش هستم. مهاجم جوان من مقصر نیست و باید  آنقدر تمرین بگذارم تا این بی‌دقتی را اول از سمت خودمان رفع کنیم. شور و اشتیاق در تیم ما موج می‌زند. مهم‌تر این است که ما تبدیل به یک خانواده شده‌ایم. این برای خیلی از تیم‌ها رویاست که ۲۶ بازیکن، ۱۱ بازیکن را راهی زمین کنند. ما با هم غذا می‌خوریم، با هم بیدار می‌شویم، با هم می‌خوابیم، با هم گریه و خوشحالی می‌کنیم و آماده آماده هستیم.

 

*فردا 3 هزار تماشاگر داریم
او درباره مدیریت هواداران گفت: این در حوزه اختیارات من نیست و در حوزه اختیارات کلان باشگاه است. تا جایی که می‌دانم رو به روی VIP، فنس‌ها را برداشته‌اند که هواداران ما آن‌جا را کاملا در اختیار داشته باشند. زیبایی فوتبال به هواداراش است. از هواداران فوتبال اصفهان می‌خواهم که رو به روی VIP را پر کنند تا جمعیت بچرخد و پشت نیمکت خودمان بیایند. فردا از ۱۴ هزار کارگری که در شرکت ذوب‌آهن کار می‌کنند پذیرای ۳ هزار نفر هستیم. فکر می‌کنم بخش اعظمی از ورزشگاه در اختیار ما باشد. در هر صورت اگر هم در اختیار ما نباشد باز دوست داریم در یک ورزشگاه پر بازی کنیم.

 

*چند بازیکن نمی‌خرم اما VAR می‌خرم
سرمربی ذوب‌آهن درباره نبودن سیستم VAR در لیگ ایران گفت: نیاز مبرم فوتبال ما است. بنا بر هزار دلیل که نمی‌توانم باز کنم. خیلی از مدیران و مربیان ما در دو سال گذشته به خاطر همین موضوع متلاشی شدند. باشگاه‌هایی که هزینه می‌کنند، فدراسیون فوتبال باید الزام کند. چند شبکه ورزشی دیدم که دوربین‌هایشان را عوض کرده‌اند و دنبال این بودند که دوربین خط آفساید بگذارند. این خیلی روی کیفیت نگاه ما مربیان و کارشناسی مردم تاثیر می‌گذارد اما VAR حق مسلم یک تیم را در حین بازی می‌دهد. بازی چلسی و لیورپول را می‌دیدم که گل مساوی را آزپیلی‌کوئتا زد ولی VAR رد کرد. آقای استراماچونی هم اگر درباره VAR گفته، خب ایشان از قلب فوتبال اروپا آمده است. در آن‌جا این جزو الزامات است. من حاضرم چند بازیکن خیلی خوب نخرم و چند بازیکن جوان بیاورم ولی این سیستم به ایران بیاید. باشگاه ما از باشگاه‌هایی است که دوست دارد VAR به ایران بیاید. ما اولین باشگاهی بودیم که اعلام کردیم در ورزشگاه فولادشهر آن را نصب کنید. ما اگر در فولادشهر و قبل از آمدن من این سیستم را داشتیم، ۲۱ امتیاز ذوب‌آهن از دست نمی‌رفت و شاید تیم در آخر فصل برای سهمیه گرفتن می‌جنگید. جریان بازی و مدیریت و تفکرات کارخانه عوض می‌شد. پارسال ما جمعا ۲۱ امتیاز از دست دادیم. روند ما دفاع از سیستم داوری است. در دیدارهای قبلی ذوب‌آهن چه همنام من، آقای منصوریان و چه طارق قضاوت کردند و از قضاوت‌شان حمایت می‌کنیم. از هدایت ممبینی هم برای چیدمان داوری حمایت می‌کنیم. فردا با توجه به اینکه دکتر بیژن حیدری داور بازی است، خیال‌مان روی نیمکت تخت است. اگر اشتباهی نیز صورت بگیرد، سهوی است. امیدوارم با حضور حیدری، بازی فردا خوب از آب در بیاید.

دیدگاه‌ها