کد خبر : 1639673 | 06 مهر 1398 ساعت 11:56 | 9.8K بازدید | 0 دیدگاه

تیمی که اهالی فوتبال جهان، ایستاده تشویقش کردند

"آلا اسکالا" آخرین معبد فوتبال زنان جهان

هفته گذشته در جریان مراسم برترین‌های فوتبال دنیا کمیته فنی فیفا 11 بازیکن زنان دنیا را انتخاب کرد که در این مطلب قصد داریم به طور مفصل به آن بپردازیم.

"آلا اسکالا"  آخرین معبد فوتبال زنان جهان

 به گزارش "ورزش سه"، مراسم جایزه The Best Awards 2019 هفته گذشته در کشور میلان و سالن مجلل و رویایی  Teatro alla Scala (آلا اسکالا)  به زیبایی هر چه‌ تمام‌تر با حضور تعدادی زیادی از اهالی مطرح فوتبال جهان برگزار شد و نفرات مختلف جوایزشان را از بزرگان دنیای فوتبال دریافت کردند، که در بخش زنان، تیم ملی آمریکا به دلیل قهرمانی در مسابقات جام جهانی بیشترین نماینده را بین کشورهای دیگر جهان داشت.


این در حالی است که در سال جاری جام جهانی زنان جهان 2019 در کشور فرانسه برگزارشده بود که در این تورنمنت تیم ملی فوتبال آمریکا موفق شد در دیدار فینال نارنجی‌پوشان هلند را شکست دهد که به طورطبیعی در سال برگزاری جام جهانی  ملاک انتخاب بازیکنان درخشش در این مسابقات است.


لیست بازیکنان به شرح زیر است:


1-  ساری ونندال (هلند، آرسنال)، 2- مگان رپینو (امریکا، ریدینگ)،3- لوسی برونز (انگلستان، المپیک لیون)،4- نیلا فیشر (سوئد، ولفسبورگ)،5- کلی اوهارا (امریکا، یوتا رویال)،6- وندی رنارد (فرانسه، لیون)، 7- جولی ارتز (آمریکا، شیکاگو رد استارس) 8- آماندینا هنری (فراسنه، پاریسن ژرمن)، 9- رز لاول (آمریکا، واشنگتن اسپریت)، 10- مارتا داسیلوا (برزیل، روزنگرد)، 11- الکس مورگان (امریکا، لیون)


 همان‌طورکه در ترکیب این تیم منتخب مشاهده می‌شود ، تیم ملی آمریکا قهرمان جهان، با داشتن 5 بازیکن بیشترین نماینده را در بین کشورهای دنیا دارد و باشگاه لیون فرانسه هم که در این فصل به‌عنوان قهرمان جام باشگاه‌های اروپا رسید، صاحب بیشترین بازیکن در بین باشگاه‌های جهان است.


جام جهانی زنان در کشور فرانسه در سال جاری به نوعی یک نقطه عطف برای فوتبال زنان به شمار  می‌رفت .  دقت و وسواس زیاد در برگزاری با کیفیت این تورنمنت ، بیشتر از هر  بیانیه و همایشی بر اهمیت فوتبال زنان در دنیای فوتبال افزود. زنانی که این روزها شاهد  حضور  عده‌ای از آنها حتی به عنوان سرمربی در فوتبال آقایان و  قضاوت‌هایشان در سطوح مختلف فوتبال آقایان در سراسر دنیا هستیم.

 

1438216


حالا این یازده بازیکن زن بر خلاف آقایان که به علت قهر رونالدو ده نفره بودند، در سالن تئاتر زیبای "آلا اسکالای میلان" در کنار هم ایستادند تا اکثر خانواده‌هایشان که خود را به سالن رسانده بودند به حضور تک تک آنها افتخار کنند.


ضمن اینکه در این مراسم "جیل آلیس" سرمربی آمریکا بهترین سرمربی زن سال فیفا شد و جایزه خود را از ژوزه مورینیو دریافت کرد.


"مگان رپینو" با 46 رای و 4 رای اختلاف نسبت به نفر دوم به‌عنوان بهترین بازیکن زن سال فیفا انتخاب شد. همچنین "ساری ونندال" هلندی نیز عنوان بهترین دروازه‌بان زن سال فیفا را از آن خود کرد.

 

1438217


نکته عجیب در انتخاب بهترین تیم سال غیبت" ویویان میدما"ی هلندی است. میدما با ۲۳ رای همراه با "هنری" چهارم شد اما در تیم منتخب سال به‌جای او مارتا داسیلوای برزیلی آمده. مارتا حتی در بین نامزدهای کسب عنوان بازیکن سال نبود!

دیدگاه‌ها