کد خبر : 1639890 | 07 مهر 1398 ساعت 10:36 | 11.2K بازدید | 0 دیدگاه

قراردادم کمتر از ۵۰ میلیون در سال است

قشقایی:نمی‌گویم وزنه‌بردار کره‌ای دوپینگ کرد!

پدیده وزنه برداری ایران در سبک وزن که به مدال نقره جهان دست یافت، گفت: نمی‌توانم درباره اینکه آیا کره شمالی دوپینگ کرده یا خیر قضاوت کنم.

قشقایی:نمی‌گویم وزنه‌بردار کره‌ای دوپینگ کرد!

به گزارش "ورزش سه"، حافظ قشقایی ستاره سبک وزن وزنه برداری ایران در مسابقات جهانی 2019 امروز میهمان برنامه سلام صبح بخیر بود.


قشقایی در ابتدا درباره مدالی که بعد از 42 سال برای ایران به ارمغان آورده، گفت: کار سختی بود و من در طول ماه های اخیر تمرینات سختی را با حمایت فدراسیون پشت سر گذاشته بودم. تصور می کردم بتوانم مدال بگیرم اما اولین تجربه من بود و از چیزی که در تصورم بود نتیجه کمتری گرفتم اما خوشحالم توانستم طلسم را بشکنم.


نایب قهرمان وزنه برداری جهان ادامه داد: کره شمالی 7، 8 سال است جزو بهترین وزنه برداران هستند و فوق العاده ظاهر شدند و 17 کیلو از من سنگین‌تر برداشتند. نمی‌توانم درباره اینکه آیا کره شمالی دوپینگ کرده یا خیر قضاوت کنم.


وی درباره حال وزنه برداری گفت: ما با اختلاف خیلی کمی سکوی دوم را از دست دادیم، ما تیم آماده‌ای داشتیم و برخواه زحمات زیادی کشید و خیلی از کشورها با اینکه پیش بینی می‌شد موفق‌تر باشند عقب ماندند. ما هم تیم کم تجربه و جوانی داشتیم.


قشقایی درباره وضعیت کیانوش رستمی و اینکه ممکن است او هم چند سال دیگر بگوید من مربی‌ام را قبول ندارم، تصریح کرد: من این مدال را مدیون آقای برخواه هستم و در حالی که شرایط خوبی نداشتم مرا استعدادیابی و به تیم دعوت کرد. من رکوردهای خودم را ارتقا دادم و توانستم با تمریناتم موفق شوم. آقای نصیری به همراه وزیر ورزش هم آمدند و به ما روحیه دادند و بعداز مسابقه هم پیامشان به من رسید که خیلی خوشحال شدند و تبریک گفته بودند.


این وزنه بردار تاکید کرد: یکی از دوستان درباره زحماتی که پدرم در طول سالهایی که وزنه بردار بوده کشیده خبری نوشته بود و او را الگوی من خوانده بود، این مطلب از همه تیترهایی که برایم زدند ارزشمندتر بود. از 12 سالگی زیر نظر پدرم تمرین کردم و او مشوق و مربی من بوده است.


وی درباره مدال بعدی‌اش گفت: من باید وزنم را افزایش بدهم و به دسته 61 کیلوگرم بیایم و کارم خیلی سخت تر می شود. مسابقات جام فجر را در ایران پیش رو داریم که سطح بالا است و امیدوارم خوب کار کنیم. در کشور قزاقستان هم مسابقات آسیایی را داریم. نظر کادر فنی روی من مثبت است و امیدوارم این کسب مدالها ادامه داشته باشد.


قشقایی درباره المپیک اظهار داشت: در طول 18 ماه ورزشکاران باید در 6 مسابقه شرکت کنند و این 18 ماه به سه بازه زمانی 6 ماهه تقسیم می شود. من در 6 ماه اول نتوانستم در هیچ مسابقه ای شرکت کنم و شانسی برای حضور در المپیک ندارم اما برای المپیک 2024 تلاش می کنم.


وی درباره اینکه فکر می کند در آینده به چه سقفی برسد، گفت: آرزو و هدف هرکسی رسیدن به طلای المپیک است و من هم از بچگی این رویا را داشتم که امیدوارم روزی به آن برسم.


این وزنه بردار درباره درآمدش نیز توضیح داد: از طرف فدراسیون حقوقی مقرر شده که قرار است بیشتر بشود. حدود دو میلیون است. قول جایزه را هم به من داده اند. مسابقات لیگ هم هست که قراردادم کمتر از 50 میلیون تومان است. آنقدر مبلغ قرارداد پایین است که همه را می دهند.


وی در پایان گفت: از ریاست فدراسیون آقای مرادی همچنین آقای برخواه و کادر فنی تشکر می کنم. من افتخار داشتم در این سالها در خدمت تیم رعد پدافند باشم و از فرمانده پدافند ایران امیر صباحی فر و سرهنگ صانعی تشکر می کنم که برای کار خروج از کشور مرا کمک کردند.

دیدگاه‌ها