کد خبر : 1639905 | 07 مهر 1398 ساعت 11:18 | 8.1K بازدید | 0 دیدگاه

نگاهی به بازی های امروز جام حذفی

نساجی – شهر خودرو؛ دوئل خانوادگی

بعد از پیروزی مس کرمان در برابر بادران که آغاز گر بازی های مرحله یک شانزدهم رقابت های فوتبال قهرمانی جام حذفی باشگاه های کشور بودند، امروز این بازی ها با انجام 6 دیدار دیگر پیگیری خواهد شد.

نساجی – شهر خودرو؛ دوئل خانوادگی

به گزارش "ورزش سه"، گل گهر در استادیوم اختصاصی خود میزبان نفت مسجد سلیمان خواهد بود. از آنجایی که بازی های جام حذفی باید برنده داشته باشد برای اولین بار در فصل جاری است که بازی نفت مسجد سلیمان مساوی تمام نمی شود. گل گهر به دلیل امتیازاتی که در بازی های انجام شده از دست داده مصمم است این بازی را به سود خود به پایان ببرد تا شکست خانگی در برابر صنعت نفت را هم جبران کند. در آنسوی میدان نفت که در هفته های سپری شده بیشتر در برابر مدعیان به نتیجه مساوی دست پیدا کرده است نگاه جدی به پیروزی در این دیدار دارد تا برد را در فصل جاری استارت بزند. شکست گل گهر در این دیدار قطعا دامنه اعتراضات به وینکو را بیشتر خواهد کرد و تماشاگران انتظار دارند بگوویچ برای بازی امروز دستور حمله صادر کند.

 

در استادیوم اکباتان سایپا پذیرای داماش خواهد بود. تیمی که فصل گذشته با وجود حضور درلیگ 2 به دیدار پایانی بازی ها راه پیدا کرد و یکی از تیم هایی که حذف کرده بود همین سایپا بود. با این حساب طبیعی است که سایپا بازی امروز با داماش گیلان را جدی بگیرد و خود را از پیش برنده این دیدار نداند. داماش به خوبی می داند با تکیه بر موفقیت فصل گذشته نمی تواند موفقیتش را تکرار کند و  برای درخشش در بازی های این فصل جام حذفی باید از نو زحمت بکشد. این دیدار می تواند بهانه خوبی برای هر دو تیم به منظور جبران شکست بازی های لیگ باشد.

 

پاس همدان که یکی از تیم های حاضر در لیگ 2 است با هدایت احمد جمشیدیان در استادیوم شهید حاجی بابایی همدان میزبان تراکتور خواهد بود. استادیومی که به تازگی از بازی های تیم ملی نوجوانان در مقدماتی قهرمانی آسیا پذیرایی کرده است. هیچ کس از پاس انتظار پیروزی در این دیدار را ندارد، بنابراین می تواند از بازی در برابر تیم مدعی قهرمانی لیگ برتر لذت ببرد. تیمی که با سپاهان هم امتیاز است اما به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول قرار دارد. از آنجایی که بازی های لیگ 2 آغاز شده پاس در شرایط مطلوب بدنی بسر می برد و می تواند بازی دلخواه را در برابر تیم پرمهره لیگ برتر به نمایش بگذارد. به طور حتم قهرمانی در جام حذفی هم می تواند یکی از برنامه های طراحی شده از سوی تراکتور باشد چرا که قهرمانی در این پیکارها رای به حضور تیم درلیگ قهرمانان آسیا خواهد داد.

 

قشقایی و صنعت نفت در استادیوم حافظیه برگزار کننده یکی دیگر از بازی های امروز مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی خواهند بود. قشقایی بعد از شروع خوب در بازی های لیگ با افت در نتیجه گیری مواجه شد تا جایی که غلامرضا عنایتی از سمت خود در این تیم استعفاء کرد و اکنون مهدی فروردین سرمربی تیم است. اما صنعت نفت به روند خوب خود در لیگ برتر ادامه داده و با کسب 8 امتیاز یکی از شش تیم بالای جدول است. طبیعی است در این دیدار هر دو تیم به دنبال ماجراجویی باشند. حتی تیم قشقایی که در ترکیب از چند بازیکن باتجربه از جمله محمد غلامی بهره می برد.

 

شاید حساس ترین دیدار امروز مسابقه نساجی – شهر خودرو در استادیوم شهید وطنی قائمشهر باشد. استادیومی که قطعا برای یحیی گل محمدی یادآور خاطرات تلخ و شیرین است. یحیی در ابتدای مسیر مربیگری یکی از تیم هایی که هدایت آنرا برعهده گرفت نساجی بود اما با وجود تلاش فراوان نتوانست این تیم را به لیگ برتر رهنمون کند. تفاوت این فصل نساجی با نساجی فصل گذشته این است که راحت تر گل می زند و هم اکنون یکی از بهترین خط حمله های بازی های لیگ برتر را در اختیار دارد و این به دلیل حضور مهاجمان اسمی درترکیب تیم نیست. بلکه به خاطر بازی تیم در فاز تهاجمی است. در چنین شرایطی خط دفاعی تیم شهر خودرو روز سختی پیش رو خواهد داشت. بی شک برای نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا اصلا چهره خوشی ندارد که در اولین بازی جام حذفی از گردونه بازی ها خارج شود و این بدین معنی است که شهر خوردو هم برای پیروزی در این دیدار برنامه هایی دارد.

 

و در نهایت باید به بازی نیروی زمینی در برابر نود اشاره کنیم. دو تیم دسته اولی. نیروی زمینی در دسته اول اصلا خوب نتیجه نگرفته است و این بازی بهانه خوبی است که روند خود را تغییر دهد. شکست تیم نود با وجود میزبانی نیروی زمینی کار آسانی نخواهد بود به این خاطر که تیم سختکوشی است و با همه وجود برای پیروزی تلاش می کند و اکنون هم در رده چهارم جدول قرار دارد با 13 امتیاز. به واقع این تیم تنها یک امتیاز از تیم صدرنشین کمتر امتیاز کسب کرده است.

 

برنامه بازی های امروز از این قرار است:


*یکشنبه ۷ مهر


17:30 گل گهر سیرجان - نفت مسجدسلیمان ( ورزشگاه امام علی(ع) سیرجان)
داور: پیام حیدری
کمک ها: رضا سخندان و فرهاد فرهادپور


17:15 سایپا تهران - داماش گیلانیان (ورزشگاه پاس قوامین تهران)
داور: جواد رحیم زاده
کمک ها: حامد صفایی و رحیم حاجیلو


15:30 پاس همدان - تراکتورسازی تبریز (ورزشگاه حاجی بابایی همدان)
داور: حسن اکرمی
کمک ها: یوسف مغروری و میلاد قاسمی


15: قشقایی شیراز - صنعت نفت آبادان ( ورزشگاه حافظیه شیراز)
داور: حسین زمانی
کمک ها: محمدرسول ذورقی و حمید سبحانی


15:30 نساجی مازندران - شهر خودرو مشهد (ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر)
داور: بیژن حیدری
کمک ها: مهدی الوندی و عسگر محمدی


15:30 نیروی زمینی تهران - نود ارومیه (ورزشگاه غدیر تهران)
داور: محمدرضا اکبریان
کمک ها: علی رعیت و علیرضا مرادی

 

دیدگاه‌ها