کد خبر : 1639940 | 07 مهر 1398 ساعت 12:44 | 8.5K بازدید | 0 دیدگاه

تیمی که محبوب نیست، مدیری که حمایت می کند؛

چالش سخت آذری در فولاد؛ آرامش را به کارون برگردان!

باشگاه پرطرفدار جنوبی این روزها شرایط سختی را تجربه می کند و مسئولیت تیم مدیریتی آن بسیار سنگین و مهم است.

چالش سخت آذری در فولاد؛ آرامش را به کارون برگردان!

به گزارش ورزش سه، در تاریخ هجده ساله رقابت های لیگ برتر، تنها چند تیم سابقه قهرمانی دارند و دست اکثر تیم ها از جام این مسابقات کوتاه بوده است. در بین قهرمان های اخیر فوتبال ایران، بدترین وضعیت متعلق به تیم های خوزستانی است. تا کنون تیم های فولاد و استقلال از این استان به مقام قهرمانی لیگ برتر رسیده اند و 3 تا از 18 عنوان نخست را به خود اختصاص داده اند.

 

این دو تیم هر کدام در شرایطی هستند که به نوعی نامناسب و دور از سابقه سال های اوجشان است. استقلال خوزستان که فصل بسیار ضعیفی را در لیگ هجدهم سپری کرد، سرانجام پس از تحمل مشکلات متعدد، به لیگ دسته یک سقوط کرد و وارد یک دوره جدید با شرایطی تاسف بار شد.

 

اما دیگر قهرمان خوزستانی سابق ایران، یعنی فولاد، مانند تمام سالهای دهه اخیر در سطح اول فوتبال ایران به حیات خود ادامه می دهد ولی وضعیتی دارد که در نوع خود نامطلوب است. فولاد هوادارانی دارد که همیشه از تیمشان قهرمانی و حضور در کورس می خواهند. با نگاهی به سابقه درخشان این تیم و ستاره هایی که از آن برآمده اند، همین حق را برای طرفداران تیم ریشه دار فولاد متصور می شویم.

 

از طرف دیگر، فولاد یک امتیاز بزرگ هم نسبت به بقیه باشگاه های لیگ برتر ایران دارد. این باشگاه از نظر امکاناتی، بسیار جلوتر از بقیه باشگاه ها است و حتی سعید آذری که سال ها در ذوب آهن کار کرده بود، با ورود به این باشگاه، بر پیشتازی امکاناتی فولاد صحه گذاشت. به دلیل وجود همین امکانات و بهره مندی از یک آکادمی فعال، هواداران چند آتشه فولاد همیشه انتظار دارند یک تیم آماده و مجهز را در تمامی فصول لیگ داشته باشند.

 

اما حقیقت اتفاقاتی که این سال ها در فولاد رخ داده، باشگاه بزرگ جنوب کشور را از نتیجه گیری و مدعی بودن در لیگ ایران دور کرده است. به دلایل بسیار زیادی، فولاد در سال های اخیر نتایج لازم و شایسته را نگرفته و این موضوع صبر هواداران را لبریز کرده است. ولی نکته اینجاست که تیمی با جایگاه و وضعیت فعلی فولاد، تحت هیچ شرایطی نمی تواند به یکباره اوج بگیرد.

 

1433690

 

البته انتقادات مختلفی به سبک بازی تیم جواد نکونام وارد شده که در اینجا به آن نمی پردازیم. انتقاد فنی می تواند صحیح یا غلط باشد اما شعارهای زودهنگام و درخواست برکناری سرمربی در هفته سوم یا پنجم لیگ قاعدتا نمی تواند تیمی را به سمت هدف هدایت کند. یادآوری این مسئله لازم است که فولاد فصل گذشته هم در هفته ششم و در حالی که 8 امتیاز داشت، سیروس پورموسوی را برکنار کرد و پس از مدتی جست و جو برای سرمربی جدید و نیافتن گزینه مناسب، با ایلی استن رومانیایی کار را ادامه داد که حاصل سرمربیگری او تنها 3 امتیاز در 6 بازی و ورود فولاد به یک بحران جدی بود.

 

در حال حاضر اعتراضات هواداران فولاد به کادر فنی علنی شده و حتی زمزمه های آن به کنفرانس خبری هم کشید و خبرنگاران هم درباره اش از جواد نکونام سوال کردند. سرمربی فولاد هم تاکید کرد که موضع و دیدگاه طرفداران فولاد صحیح نیست. او معتقد است فوتبال قواعدی دارد و با احساس پیش نمی رود. در این اثنا، سعید آذری هم پیوسته از سرمربی تیمش حمایت می کند. مدیر عامل جدید فولاد که حضورش امید بسیاری به هواداران اهوازی داده، در مورد نکات فنی و انتقادات از سرمربی، نظر متفاوتی با جمع معترض فولادی ها دارد. او معتقد است نکونام باید به کارش ادامه بدهد و بجنگد تا نتیجه بگیرد.

 

ماموریت جدید آذری حالا یکسو کردن نظر طرفداران معترض با خودش است. فولاد در سه هفته ای که میزبان لیگ برتری ها بوده، هرگز تماشاگران زیادی را در ورزشگاه خود نداشته و از حمایت همه جانبه آنها محروم بوده است. البته در هفته های اخیر، آمار ضعیف فولاد در فاز تهاجمی هم مزید بر علت شده است. سرخپوشان اهوازی در دو بازی اخیر خانگی شان هیچ شوتی در چارچوب حریفان نزدند که این آمار برای مردم  منطقه ای که عاشق فوتبال شناور و تهاجمی هستند، اصلا قابل قبول نیست. همین امر، کار تیم مدیریتی فولاد را دشوار تر می کند. سعید آذری در پست اینستاگرامی اش حرف از رفتن هم زده و گفته یا با هم می سازیم، یا می رویم. این حمایت همه جانبه از نکونام، اگر نتایج آینده فولاد به مذاق هواداران خوش نیاید، ممکن است شکاف بین تیم و مردم را از این بیشتر هم بکند. خلاصه اینکه در آینده نزدیک اتحاد برای فولاد به دست نمی آید، مگر در شرایطی که یکی از طرفین موضع خود را تغییر دهند. یا هواداران باید به روند حمایتی از تیم برگردند، یا نمایش های تیم به سمتی خواهد رفت که مورد قبول مردم باشد و حالت سوم هم تغییر موضع سعید آذری است که البته بعید به نظر می رسد.

دیدگاه‌ها