کد خبر : 1640026 | 07 مهر 1398 ساعت 18:30 | 4.3K بازدید | 0 دیدگاه

شیراز میزبان رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی شد

رییس فدراسیون کشتی با حضور در شهر شیراز با دکتر عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس دیدار کرد.

شیراز میزبان رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی شد

به گزارش "ورزش سه" به نقل از ایسنا، در این دیدار که با حضور حیدر علی کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان استان و محمد موسایی رئیس هیئت کشتی استان فارس برگزار شد در مورد همکاری‌های دوجانبه در زمینه کشتی بحث و تبادل نظر شد.


از جمله موارد مهمی که درباره آن تصمیم گیری شد میزبانی شهر شیراز از رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در سال جاری بود.

 

عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس در این دیدار با بیان این که این استان استعدادهای بسیار زیادی در رشته‌های مختلف ورزشی به ویژه کشتی دارد، اظهارداشت: در زمینه زیرساخت‌های ورزشی، اعم از سالن‌های روباز و سرپوشیده به اندازه همه تاریخ در فارس ، توسعه صورت گرفته است.

 

وی با بیان این که برای توسعه ورزش کشتی باید به تبلیغات و اطلاع‌رسانی به ویژه از طریق شبکه‌های پربیننده تلویزیون توجه شود، تصریح کرد: هر اندازه ورزش در جامعه رونق بگیرد آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت و اگر هزینه‌های درمان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در حوزه ورزش هزینه شود بسیار اثرگذارتر خواهد بود.


نماینده عالی دولت در استان فارس، میزبانی مسابقات کشتی جام جهان پهلوان تختی را فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌ها و استعدادهای این استان و شهر شیراز دانست و گفت: همه ظرفیت‌های استان فارس را برای برگزاری مناسب این مسابقات به کار می‌گیریم.


وی بر اهتمام مدیریت ارشد استان فارس بر میزبانی مسابقات مختلف ورزشی در این استان تاکید کرد و گفت: توریسم ورزشی از جمله مقوله‌های مورد توجه در استان فارس است و تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از مسابقات مختلف ورزشی از این ظرفیت استان بهره‌مند شویم.


در این دیدار علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، با بیان این که سرمایه‌گذاری قابل توجهی در ورزش استان فارس صورت گرفته است، افزود: فارس در زمینه ساخت اماکن ورزشی در کشور الگو است و برگزاری مسابقات جهانی کشتی در شیراز می‌تواند به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند مدت در زمینه جلب و تشویق نوجوانان به ورزش کشتی موثر باشد.

 

علیرضا دبیر تصریح کرد: استان فارس یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور در زمینه رشته ورزشی کشتی محسوب می‌شود و ورزشکاران این استان، در میادین جهانی برای جمهوری اسلامی ایران مدال‌های ارزشمندی را کسب کرده‌اند.

دیدگاه‌ها