کد خبر : 1640121 | 08 مهر 1398 ساعت 09:50 | 39.2K بازدید | 0 دیدگاه

قهرمانی فریزر پرایس جامائیکایی در 100متر زنان

یک مادر، سریعترین زن دنیا شد

شلی آن فریزر پرایس، دونده زن جامائیکایی در رقابتهای جهانی دو و میدانی دوحه موفق شد مدال طلای دوی 100متر زنان را به خود اختصاص دهد.

یک مادر، سریعترین زن دنیا شد

به گزارش "ورزش سه"، ورزشگاه خلیفه در شهر دوحه قطر دیشب شاهد مشخص شدن سلطان دوی 100متر زنان دنیا و تاجگذاری شلی آن فریزر پرایس، دونده جامائیکایی به عنوان سریعترین زن دنیا بود.

 

فریزر پرایس بعد از اینکه زودتر از رقبایش از خط پایان گذاشت و برای چهارمین بار مدال طلای دوی 100متر زنان رقابتهای جهانی را به خود اختصاص داد در حالیکه پسر خردسالش را در آغوش کشیده بود به خاطر این قهرمانی به شادی پرداخت. اما فریزر پرایس بعد از آن توضیح داد که بعد از کنار کشیدن از دو و میدانی برای به دنیا آوردن فرزندش، بازگشت دوباره و رسیدن به بالاترین نقطه جهان برایش چقدر سخت و دشوار بوده است.

 

1438781

 

فریزر پرایس، این دونده 32ساله جامائیکایی که یکی از اسطوره‌های دوی سرعت زنان به حساب می‌آید و علاوه بر چهار عنوان قهرمانی جهانی، دو مدال طلای المپیک در ماده 100متر هم در کارنامه دارد، زمانی که باردار شد از سوی عده زیادی از کارشناسان دو و میدانی به عنوان دونده‌ای تمام‌شده توصیف شد و کمتر کسی گمان می‌کرد که او بعد از مدتی دوری از میادین و به دنیا آوردن پسرش بتواند بار دیگر به نقطه اوج برگردد. ولی فریزر پرایس سال گذشته درحالیکه چند ماهی از بچه دار شدنش می‌گذشت با اراده‌ای خارق‌العاده به میادین بازگشت و نشان داد منتقدینش تا چه حد در اشتباه بوده‌اند.

 

فریزر پرایس که دیشب در دوحه با موهایی به رنگ رنگین‌کمان می‌دوید با ثبت زمان 10.71ثانیه که بهترین زمان ثبت شده زنان در سال 2019 بود توانست عنوان قهرمانی جهان را به خود اختصاص دهد.

 

1438782

 

ولی فریزر پرایس بعد از قهرمانی‌اش در گفتگو با خبرنگاران اعتراف کرد که بچه‌دار شدن در سال 2017 یا اگر دقیق‌تر بگوییم در آگوست 2017 او را با مشکلات زیادی روبرو کرده بوده. فرزیر پرایس گفت:" بازگشت برای دونده‌ای که بچه‌دار می‌شود خیلی سخت‌تر است. من زایمان سختی داشتم و بعد از آن تا ده هفته حتی نمی‌توانستم یک وزنه سبک بلند کنم. برای همین با دمبل و وزنه‌های سبک شروع کردم و راه خیلی طولانی و دشواری را پشت سر گذاشتم تا امشب به اینجا برسم".

 

مایکل جانسون، اسطوره آمریکایی دو و میدانی پیش از این گفته بود فریزر پرایس جامائیکایی بزرگترین دونده سرعت تاریخ است. این بانوی دونده دیشب در استادیوم خلیفه که تماشاچیان معدودی در خود داشت بار دیگر ثابت کرد که توصیف مایکل جانسون از او بی‌دلیل نبوده است. فریزر پرایس که به همراه دو برادرش در شهر کینگستون جامائیکا و در فقر مطلق، توسط مادری سرپرست خانوار بزرگ شده حالا درحالیکه خودش مادر است در قله دوی سرعت زنان دنیا ایستاده و عنوان سریعترین زن دنیا را یدک می‌کشد.  

 

دیدگاه‌ها