کد خبر : 1640141 | 08 مهر 1398 ساعت 11:21 | 81.8K بازدید | 0 دیدگاه

پپه و VAR جنگ را از طارمی بردند

شاگرد اول کی‌روش در تور دفاع کی‌روشی!

گل مردود شده ستاره ایرانی توسط VAR و داور جدال حساس ریوآوه و پورتو به یکی از سوژه های داغ رسانه های پرتغالی تبدیل شد.

شاگرد اول کی‌روش در تور دفاع کی‌روشی!

به گزارش "ورزش سه"، در ادامه بازی های لیگ پرتغال این بار ریوآوه در حالی میزبان پورتو و ستاره هایش بود که نیمه دوم این جدال حساس با ورود دوباره مهدی طارمی به ترکیب سبزپوشان به یکی از پرسرو صداترین نیمه های فوتبالی این هفته پرتغال تبدیل شد. جایی که هم گل داشت، هم ورود جنجالی کمک داور ویدئویی هم اظهارنظرهای جنجالی در پی مردود اعلام شدن گل طارمی آن هم به صورت کاملا شبهه آور.


سایت مطرح ojogo در گزارشی از تصمیم جنجالی داور بازی به بررسی دقیق و موشکافانه صحنه فرار طارمی از تله آفسایدگیری مدافعان پورتو پرداخت و نوشت:« یک بار دیگر صحت تصمیم گیری های VAR در این صحنه زیرسوال رفت چون به هیچ وجه نمی توان قبول کرد فاصله میلیمتری ستاره ایران با مدافعان پورتو می تواند آفساید باشد».


اما صحت و سقم تصمیم کمک داور ویدئویی در مردود اعلام کردن گل دیدنی طارمی تنها یک سوی ماجرای بازی پرحاشیه شب گذشته ریوآوه با پورتو بود چون ورود ستاره ایرانی از آغاز نیمه دوم بازی به شکل اعجاب آوری استراتژی تاکتیکی تیمی مثل پورتو با کاپیتانی په په مدافع ملی پوش و پرافتخار آنها را تغییر داد. تغییرات کارلوس کاروالهال سرمربی ریوآوه با وجود دو عنصر تهاجمی باعث شد تا پورتو که در نیمه اول نمایشی باز و تهاجمی داشت در نیمه دوم تغییر استراتژی بدهد و بیشتر دفاع و ضدحمله در دستور کارش باشد. با این تاکتیک آنها دو بار دیگر تا آستانه گلزنی پیش رفتند که یکی به تیرک دروازه خورد و دیگری را گلر ریوآوه با رفلکسی دیدنی سیو کرد.

 

1438807

 

په په در سال های آخر فوتبال خود نیز همچنان یکی از باهوش ترین و آماده ترین مدافعان قلمداد می شود، بازیکنی که در جام جهانی 2018 هم به خوبی از پس مهار طارمی برآمد این بار در لیگ پرتغال هم شاگرد اول کی روش را با همان روش محبوب کی روشی از گلزنی دور کرد.


در این بین اما باید اشاره ای هم به رهبری په په مدافع ملی پوش پورتو در خصوص مهار ستاره ایرانی داشته باشیم. این بازیکن که سابقه رویارویی با مهدی طارمی در جام جهانی را داشت و خوب می دانست شماره 99 ریوآوه به عنوان شاگرد ممتاز کارلوس کی روش در ایران از چه توانایی برخوردار است بعد از فرار دیدنی مهدی در دقیقه 63 نوع چیدمان تدافعی تیمش را تغییر داد و ترجیح داد دفاع بسته تری را به نمایش بگذارد. جمع کردن کل تیم در باکس خودی و بستن تمامی راه های نفوذ از عمق و کناره ها عملا باعث شد تا طارمی در بیست دقیقه پایانی یک بار هم صاحب توپ نشود.


دیدن نمایش تدافعی که پورتو با رهبری مدافع باتجربه خود به راه انداخت همه را یاد تاکتیک هایی انداخت که کارلوس کی روش در مدت زمان حضورش در تیم ملی ایران اجرا می کرد. نمایشی مدرن از بستن تمامی راه های نفوذ تا طارمی با سیستمی که کی روش در تیم ملی راه انداخت و مبتنی برآن توانست توانایی هایش را به رخ بکشد در مصاف با پورتو ناکام ماند. کشف کی روش برای پرتغالی ها این بار در تله همان تاکتیک های کی روشی اسیر شد و این موضوع از دید بسیاری از نویسنده های پرتغالی هم دور نماند تا هوش بالای په په به داد سفید آبی های شهر پورتو برسد و با سه امتیاز طلایی زمین را ترک کنند.

دیدگاه‌ها