کد خبر : 1640405 | 09 مهر 1398 ساعت 09:19 | 22.8K بازدید | 0 دیدگاه

دیدار رفت نیمه نهایی غرب در جاسم بن حمد

پرونده ویژه: السد- الهلال، رئیس کیست؟

در این مطلب قصد داریم تا به نکات ویژه دیدار رفت دو تیم السد و الهلال در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا بپردازیم، آن را از دست ندهید.

پرونده ویژه: السد- الهلال، رئیس کیست؟

به گزارش "ورزش سه"، از ساعت 20:30 امشب به وقت تهران دو تیم الهلال عربستان و السد قطر باید دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا را در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه برگزار کنند. قصد داریم تا در این مطلب مصاحبه‌ها، نکات و حواشی خواندنی این دیدار را با هم مرور کنیم.


هر دو تیم لقب الزعیم به معنای رئیس را روی خود می‌بینند و این دو دیدار در این مرحله مشخص می‌کند رئیس اصلی کیست.


ترکیب احتمالی دو تیم:


السد قطر:


سعد الشیب، بوعلام خوخی، طارق سلمان، حامد اسماعیل، عبدالکریم حسن، علی اسد، گابی، حسن الهیدوس، نام تای هی، اکرم عفیف و بغداد بونجاح.

 

1439130


الهلال عربستان:


عبدالله المعیوف،علی البلیهی، وو یونگ ، یاسر شهرانی،سلمان فرج، محمد البریک، محمد کنو، کاریلو، جووینکو، سالم الدوساری و گومیس.

 

1439134

 

عملکرد این فصل دو تیم در لیگ‌های داخلی:


السد در لیگ ستارگان قطر:


4 بازی، 4 برد، 16 گل زده و 4 گل خورده

 

الهلال در لیگ عربستان:


5 بازی، 4 برد، یک مساوی، 15گل زده و 5 گل خورده

 

مسیر صعود دو تیم برای رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی:


السد قطر:


مرحله گروهی:


شکست 2-0 برابر الاهلی عربستان
پیروزی 1-0 برابر پرسپولیس ایران
تساوی 2-2 برابر پاختاکور ازبکستان
پیروزی 2-1برابر پاختاکور ازبکستان
پیروزی 2-1برابر الاهلی عربستان
شکست 2-0 برابر پرسپولیس ایران


مرحله یک هشتم نهایی:


تساوی1-1برابر الدحیل در در زمین حریف
پیروزی 3-1برابر الدحیل در خانه


مرحله یک چهارم نهایی:


شکست 2-1برابر النصر در عربستان
پیروزی 3-1 در ورزشگاه خانگی


الهلال عربستان:


مرحله گروهی:


پیروزی 1-0 برابر العین امارات
پیروزی 3-1برابر الدحیل قطر
شکست 2-1 برابر استقلال ایران
تساوی 2-2 برابر الدحیل قطر
پیروزی 2-0 برابر العین امارات
پیروزی 1-0 برابر استقلال ایران


مرحله یک هشتم نهایی:


پیروزی 4-2 برابر الاهلی در زمین حریف
شکست 1-0 در خانه


مرحله یک چهارم نهایی:


تساوی 0-0 برابر الاتحاد عربستان در زمین حریف
پیروزی 3-1 برابر الاتحاد عربستان در خانه

 

1439124


بهترین گلزنان دو تیم در لیگ قهرمانان این فصل:


السد قطر:


اکرم عفیف با 4 گل زده

 

1439137


الهلال عربستان:


گومیس با 7 گل زده

 

1439139

 

آمار دو تیم در لیگ قهرمانان این فصل:


السد قطر:


10 بازی، 5 برد، 3 تساوی و 2 شکست، 15 گل زده و 13 گل خورده


الهلال عربستان:


10 بازی، 6 برد، 2 تساوی، 2 شکست، 17 گل زده و 9 گل خورده

 

عملکرد سرمربیان:


السد قطر/ ژاوی هرناندز (اسپانیا):


این سرمربی اسپانیایی 11 بار روی نیمکت السد به عنوان سرمربی نشسته است، 6 پیروزی در لیگ ستارگان، یک پیروزی در سوپرکاپ قطر، 3 پیروزی در آسیا و یک شکست در آسیا مقابل النصر عربستان حاصل تلاش سرمربی جوان و آینده‌دار ژاوی بوده است.

 

الهلال عربستان /رازفان لوچسکو(رومانی):


سرمربی رومانیایی الهلال تا کنون 9 بار تیمش را هدایت کرده است، 4 برد و یک تساوی در لیگ عربستان، 2 پیروزی، یک تساوی و یک شکست در لیگ قهرمانان آسیا کارنامه این سرمربی نامدار با الهلالی‌ها بوده است.

 

بازیکن ویژه:


حسن الهیدوس کاپیتان تیم السد قطر در سال 2011 به همراه این تیم قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده و تنها بازمانده آن تیم به حساب می‌آید، عکس زیر مشخص می‌کند که چه اندازه الهیدوس جوان بوده و حال در آستانه دومین فتح جام با السد در آسیاست. او در مسابقات جام ملت‌های آسیا نیز با قطر قهرمان شد و به عنوان کاپیتان جام را بالای سر برد.

 

1439138

 

غایب بزرگ:


پدرو میگوئل مدافع تیم السد به دلیل مصدومیت در این دیدار حاضر نخواهد بود و تنها غایب این بازی است.
البته بازیکنانی چون کارلوس ادواردو و عمر الخریبین در لیست آسیایی الهلال حاضر نیستند و نمی‌توانند آبی‌های ریاض را همراهی کنند.

 

1439126


در آستانه محرومیت:
 


8 بازیکن الهلال به نام‌های علی البلیهی - سلمان الفرج - عبدالله عطیف - محمد کنو - ناصر الدوسری - هتان باهبری و بافاتیمبی گومیس و همچنین 5 بازیکن السد به نام‌های سالم الهاجری - طارق سلمان - حسن الهیدوس - بغداد بونجاح و اکرم عفیف در صورت گرفتن کارت زرد در بازی امروز دیدار برگشت را از دست خواهند داد.

 

مشخصات ورزشگاه:


جاسم بن حمد شهر دوحه/ ظرفیت 15هزار نفر
این ورزشگاه در سال 1975 تاسیس شده و بین سال‌های 2009 و 2010 بازسازی شده است و ورزشگاه خانگی باشگاه السد به حساب می‌آید. این ورزشگاه جز 8 ورزشگاه میزبان جام جهانی 2022 نخواهد بود.

 

1439128

 

داور تکراری پس از 4 سال; باز هم در دوحه!


احمد الکاف(عمان)


داور 36 ساله عمانی از سال 2008 در لیگ‌های پایه عمان قضاوت را شروع کرد. او تا کنون 63 بازی بین‌المللی را قضاوت کرده که در آنها 193بار از کارت زرد، 9بار از کارت قرمز و 17بار اعلام پنالتی کرده است. در این بین وی 25 قضاوت در لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه دارد. او در سال 2015 دیدار دو تیم السد و الهلال را در دوحه قضاوت کرده است، دیداری که با تک گل خلفان ابراهیم به سود السد به پایان رسید.


دیدار رفت الهلال برابر الاهلی در مرحله یک هشتم نهایی این فصل و یا دیدارهای حساس پرسپولیس -کاشیما ژاپن، العین-جونبوک کره جنوبی، الهلال-پرسپولیس در بین کارنامه قضاوت این داور جوان دیده می‌شوند.

 

1439136


برای نخستین‌بار از کمک داور ویدئویی در لیگ قهرمانان آسیا در این مرحله و این بازی استفاده می‌شود و با توجه به اینکه لیگ ستارگان قطر این تکنولوژی را دارد، مشکلی در این بازی از این حیث نخواهد داشت.

 

عملکرد الهلال عربستان در شهر دوحه:


تیم الهلال در شهر دوحه قطر و در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم‌های الریان، السد ، الدحیل و الغرافه رفته است که در 13 بازی خود در این کشور 4 برد، 6 تساوی و 3 شکست را در کارنامه دارد. الهلال در 11 بازی از این 13 دیدار موفق به گشودن دروازه حریفان شده و دو بازی دیگر نیز از جمله 4 دیداری است که برابر السد برگزار کرده است.

 

1439142

 

قیمت بلیط‌های بازی:


بلیط‌های عادی با قیمت 10 ریال قطر (تقریبا 30هزار تومان) و در سمت راست و چپ جایگاه با قیمت 50 ریال قطر (تقریبا 150 هزار تومان) فروخته می‌شوند.

 

1439125

 

قهرمانی در آسیا:


هر دو تیم دو بار سابقه قهرمانی در مسابقات آسیایی را دارند. السد در سال‌های 1989و 2011 به مقام اول رسیده و الهلال در سال‌های 1991و 2000 به مقام قهرمانی و در سال‌های 1986 و 1987 به مقام نایب قهرمانی رسیده است.

 

بنر اختصاصی دو باشگاه برای  دیدار:


مسئولان رسانه‌ایی دو باشگاه السد و الهلال با انتشار عکس‌های زیر به نوعی هواداران خود را برای این دیدار حساس آماده می‌کنند.

 

1439141

 

1439129


در طرح باشگاه الهلال زمان بازی به وقت کشور‌های مختلف چون آمریکا، اسپانیا، ایتالیا،استرالیا، فرانسه، پرتغال، انگلیس، برزیل ، پرو و ... آورده شده است.

 

پیراهن‌های دو تیم:


السد میزبان مسابقه با پیراهن سفید همیشگی و الهلال نیز با پیراهن آبی اصلی خود به میدان می‌روند.

 

1439132

 

عملکرد الهلال عربستان در شهر دوحه:


تیم الهلال در شهر دوحه قطر و در چهارچوب لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم‌های الریان، السد ، الدحیل و الغرافه رفته است که در 13 بازی خود در این کشور 4 برد، 6 تساوی و 3 شکست را در کارنامه دارد. الهلال در 11 بازی از این 13 دیدار موفق به گشودن دروازه حریفان شده و دو بازی دیگر نیز از جمله 4 دیداری است که برابر السد برگزار کرده است.

 

1439142

 

گزارشگر دیدار:


حفیظ الدراجی از شبکه بین اسپورت برای گزارش این دیدار انتخاب شده، البته عربستانی‌ها با توجه به رابطه تیره و تار خود با قطر احتمالا یک گزارشگر دیگر برای این دیدار انتخاب کنند.


کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی:


لوچسکو (الهلال):


تیم ما آماده این بازی است. السد یک تیم منظم است و بازیکنان با کیفیتی در اختیار دارد. بازتاب رسیدن دو تیم به نیمه‌نهایی این است،  دو تیم قدرتمند و پیشرفته هستند، و همه منتظر یک دیدار لذت‌بخش هستیم. آماده‌ایم دیدار اول را برای رسیدن به فینال با قدرت انجام بدهیم و امیدوارم با نتیجه دلخواه و مثبت بازی را ترک کنیم. فردا با یک تیم قوی دیدار خواهیم کرد، درصد مالکیت بالایی دارند اما بازیکنان ما هم کیفیت بالایی دارند و برد اخیر در لیگ به ما برای این بازی بزرگ کمک خواهد کرد.


ژاوی(السد):


ما برای این دیدار به بهترین شکل آماده شدیم. ما از قدرت تیم الهلال آگاهیم و می‌دانیم آنها یکی از بهترین تیم‌های قاره آسیا هستند. حمایت هواداران در بازی بسیار اهمیت دارد، همانگونه که در بازی با النصر آنها به ما کمک کردند که بتوانیم پیروز شویم. ما چیزهای زیادی از بازی با پرسپولیس در نیمه‌نهایی فصل قبل یاد گرفته‌ایم، اگر چه وقتی مربی هستید یا بازیکن این مسائل فرق دارد. سعی می‌کنیم فردا پیروز شویم تا تیم ما باز هم به عنوان یک تیم برنده شناخته شود.

 

صحبت‌های پیش از دیدار:


نام تای هی ( بازیکن السد): من برای هماهنگی با تیم السد دچار مشکل نبودم، از اینکه زیر نظر ژاوی بازی می‌کنم خوشحالم و فکر می‌کنم شانس زیادی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشیم.


سالم الدوساری ( بازیکن الهلال): ما تنها به پیروزی فکر می‌کنیم و می‌دانیم نباید در بازی با السد اشتباه کنیم و اگر بتوانیم در دوحه گل بزنیم عالی است. برای ما فرقی ندارد چه تیمی از آن‌طرف به فینال می‌آید، به هر دو تیم منطقه شرق احترام می‌گذاریم و شخصا به دنبال انتقام‌جویی از اوراواردز ژاپن نیستم.


عمر الخریبین (بازیکن الهلال): اگر روز الهلال باشد هیچ تیمی در آسیا نمی‌تواند آن را متوقف کند. دستاورد فردی برای من معنا ندارد و موفقیت الهلال برای من مهم است.


ویلیامسون (گزارشگر و تحلیل گر): اعتماد زیادی به تیم الهلال دارم، آنها تیم بزرگی هستند و بازیکنان با ارزشی دارند.


عبدالله البریک (مدیر تیم السد) : می‌توانیم در دیدار رفت به نتیجه مثبتی برسیم تا با خیال راحت در دیدار برگشت حاضر شویم.


سعود الهاجری (بازیکن السد): ما برای این بازی تحت فشار نیستیم و می‌دانیم اجازه اشتباه کردن برابر الهلال را نداریم. ما باید برای باشگاه بزرگمان تاریخ‌سازی کنیم.


محمد الشلهوب (کاپیتان الهلال): دیدار السد و الهلال همیشه در سطح بالایی انجام می‌شود، بازیکنان قابلی داریم. برای رسیدن به فینال و قهرمانی می‌جنگیم.

 

نویسنده: سهیل احیایی

 

دیدگاه‌ها