کد خبر : 1640571 | 09 مهر 1398 ساعت 21:07 | 88.3K بازدید | 0 دیدگاه

رویای ژاوی قبل از بازی برگشت بر باد رفت؛

السد ۱- الهلال ۴؛ آتش‌بازی با الکاف و گومیس!

سرنوشت یکی از فینالیست‌های آسیا با برد پُر گل شاگردان لوچسکو برابر قهرمان قطر تا حدود زیادی مشخص شد.

السد ۱- الهلال ۴؛ آتش‌بازی با الکاف و گومیس!

به گزارش "ورزش سه"، در نخستین مسابقه دور رفت مرحله نیمه نهایی فصل ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های السد قطر و الهلال عربستان از ساعت ۱۹ امشب در استادیوم جاسم بن حمد مقابل هم قرار گرفت که احمد الکاف عمانی قضاوت این مسابقه حساس را برعهده داشت.

 

شاگردان ژاوی از همان ابتدا نبض بازی را در دست گرفتند و با پاس‌های پیاپی سعی در ایجاد روزنه از بین خط دفاعی الهلال داشتند که در دقیقه ۱۴ موفق به انجام این کار شدند و پس از آنکه کرنر را کوتاه کار کردند، روی ارسال زمینی حسن الهیدوس از جناح راست زمین و دفع اشتباه بافتیمبی گومیس و گل به خودی این بازیکن پیش افتادند.

 

گومیس که ستاره دو فصل اخیر الهلال بوده خیلی زود اشتباه خود را جبران کرد و در دقیقه ۳۳ روی اشتباهی که خط دفاعی السد انجام داد، پاس زیبای سباستین جووینکو را با شوت محکم از مقابل محوطه ۶ قدم زد تا گل تساوی سعودی‌ها برابر نماینده قطر به ثمر برسد.

 

1439349

 

در دقیقه ۳۵ الهلال قصد داشت ضد حمله‌ای از جناح راست زمین ترتیب دهد که خطای عبدالکریم حسن را احمد الکاف عمانی به طرز مشکوکی اعلام خطا کرد ولی پس از آنکه مدافع چپ ملی پوش السد به نشانه اعتراض محکم شوت زد، داور عمانی به او کارت زرد نشان داد ولی بعد از بالا رفتن اعتراضات به او، الکاف در تصمیمی عجیب و غیرمنتظره کارت قرمز را نشان داد تا مرد سال آسیا از زمین اخراج شود و شاگردان ژاوی کار سخت‌تری در ادامه بازی داشته باشند.

 

در دقیقه ۴۵ سعودی‌ها صاحب یک ضربه کرنر در سمت چپ شدند که ارسال زیبای جووینکو با عبور از مقابل گومیس و مدافعان السد به تیرک دوم آمد تا علی آل‌بلیهی با سینه دروازه قطری‌ها را باز کند و شاگردان لوچسکو به لطف اشتباهات احمد الکاف و زدن ۲ گل برنده به رختکن بروند.

 

1439352

رسانه‌های عربی معتقد هستند عبدالکریم حسن در زمان اعتراض به احمد الکاف، ضربه‌ای با پای چپ به پای راست داور عمانی زده که منجر به اخراج مستقیم او شده است

 

با شروع نیمه دوم هر دو تیم موقعیت‌های نصف و نیمه‌ای به وجود آوردند، اما دوباره الهلال بود که در دقیقه ۶۰ روی حرکت سریع یاسر الشهرانی از جناح چپ زمین و ارسال کوتاه او، با اشتباه سالم الهجری مدافع السد، گل سوم را به ثمر رساند تا امیدهای قطری‌ها برای صعود کمرنگ‌تر از همیشه شود.

 

در حالی که السد به دنبال کمتر کردن اختلاف با حمایت هواداران خود بود ولی این بار هم الهلال بود که از حملات خود نتیجه گرفت و در دقیقه ۶۷ روی پاس رو به جلوی محمد البریک، حرکت تکنیکی، سرتوپ و پاس محمد کانو و ضربه تمام کننده محمد الشلهوب، کاپیتان خود به گل چهارم دست یافت تا آب سردی بر پیکره شاگردان ژاوی بریزد.

 

1439350

 

دو دقیقه پس از آن نماینده فوتبال قطر با شوت بغداد بونجاح دروازه الهلال را باز کرد، اما کمک داور دوم آفساید ستاره الجزایری السد را گرفت تا امیدهای صعود این تیم کمرنگ‌تر از همیشه شود.

 

در ادامه بازی ضربه آزاد احمد علاءالدین، شوت زمینی بغداد بونجاح و شوت عبدالله عطیف دروازه الهلال را تهدید کرد، اما هیچکدام گلی برای السد به همراه نداشت و در دقیقه ۸۱ نیز خطای مشکوک به پنالتی برای قطری‌ها گرفته نشد تا در نهایت این تیم شکست خانگی ۴ بر یک برابر الهلال عربستان را بپذیرد.

 

دیدار برگشت السد مقابل الهلال روز سه‌شنبه، سی‌اُم مهرماه در ریاض عربستان برگزار خواهد شد، اما آنچه که مشخص است بعید به نظر می‌رسد با توجه به محرومیت عبدالکریم حسن و البته بغداد بونجاح از بازی آینده دو تیم که با تصمیمات بحث‌برانگیز احمد الکاف گرفته شد، شاگردان ژاوی امید زیادی به فینالیست شدن در فصل ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان آسیا داشته باشند.

 

1439348

 

دیدگاه‌ها