کد خبر : 1640750 | 10 مهر 1398 ساعت 15:26 | 163.2K بازدید | 0 دیدگاه

ناواس؛ سایه ای که سنگین است

وصله ناجور بلژیکی؛ برنابئو کورتوا را نمی خواهد

چهار سال پس از جدایی جنجالی کاسیاس، شب گذشته برنابئو علیه یک دروازه بان دیگر شورید و تیبو کورتوا را آماج سوت های اعتراضی قرار داد.

وصله ناجور بلژیکی؛ برنابئو کورتوا را نمی خواهد

به گزارش "ورزش سه"، رئال که در هفته اول با شکست سنگین 3-0 برابر پی اس جی بدرقه شده بود، دیشب محکوم به کسب پیروزی بر بروژ بود اما نه تنها چنین نشد که تا دقیقه 86 نیز بازنده بازی بود.

رئال خیلی زود و دقیقه 10 توسط دنیس غافلگیر شد. مهاجم سیه چرده بروژ با استفاده از غفلت مدافعان رئال از کمند آفساید رها شد و به شکلی عجیب موفق به باز کردن دروازه تیبو کورتوا شد. او نتوانست ضربه اول را خوب بزند اما گلر بلژیکی رئال هم سر خورد و در ادامه دنیس توانست دروازه خالی را باز کند.

 

 

1439368

 

 

1439371

 

 

دقیقه 39 بازی نیز اشتباه مودریچ باعث شد تا دنیس با کورتوا تک به تک شده و با یک ضربه چیپ دروازه او را برای بار دوم باز کند. نیمه اول با برتری 0-2 حریف بلژیکی به اتمام رسید و کورتوا نیز بدون هیچ مشکل فیزیکی راهی رختکن شد اما نیمه دوم این آلفونس آرئولا گلر ذخیره رئال بود که همراه بازیکنان وارد زمین شد و خبری از تیبو کورتوا نبود.

کورتوا پس از گل دوم بروژ با سوت های اعتراضی مواجه شده بود و اینگونه به نظر می رسید که زیدان او را به همین دلیل تعویض کرده باشد اما دلیل اصلی تعویض او مشکلات گوارشی و حالت تهوع مداوم بود. پس از تایید تیم پزشکی در نهایت آرئولا مجوز بازی در نیمه دوم را به دست آورد. شرایط کورتوا به قدری بد بود که به هنگام بازگشت به خانه به کمک پدرش راهی بیمارستان شد.

 

 

1439383

 

 

با این وجود نمی توان یک مساله را انکار کرد؛ اینکه کورتوا با هواداران رئال در برنابئو دچار مشکلات جدی شده است. پس از گل دوم بروژ بود که رئالی های حاضر در ورزشگاه اعتراضات خود علیه کورتوا را شروع کردند. کورتوا از سه شوت درون چارچوبش، دو بار دروازه اش را باز شده دیده بود و این مطلوب هواداران نبود. گل دوم صبر آنها را لبریز کرد و پس از اینکه مدافعان رئال دو بار به کورتوا پاس دادند، در هر دو بار به محض لمس توپ شروع به سوت های اعتراضی کردند. دو اعتراض شدید که به هنگام رفتن او به رختکن، شدت بیشتری نیز پیدا کرد.

 

برنابئو شب گذشته تصمیم گرفت تا چشمپوشی را کنار گذاشته و اعتراض خود به کورتوا را علنی کند. از همان ابتدای پیوستن کورتوا به رئال او با استقبال مواجه نشد و پس از جدایی کیلور ناواس که البته کورتوا در آن کمترین تقصیر را داشت، کینه هواداران از کورتوا بیشتر نیز شد. ناواس قهرمان رئالی ها بود و نقش مهم او در سه قهرمانی متوالی لیگ قهرمانان، باعث شده بود تا محبوبیتش دو چندان شود اما او در نهایت و با از دست رفتن جایگاه ثابتش، راهی پی اس جی شد تا کورتوا بی رقیب دروازه بان اصلی رئال شود. اتفاقی که باب طبع هواداران نبود.

 

تعویض کورتوا بین دو نیمه باعث شد تا متوجه نشویم که اعتراضات به نیمه دوم هم کشیده می شد یا خیر اما کورتوا که ابتدای فصل پیچیده ای را پشت سر می گذارد، حالا متوجه شده است که با اولین اشتباه، سوت ها علیه او شروع خواهند شد. فصل بر ضد کورتوا همه را به یاد سال آخر حضور ایکر کاسیاس در رئال می اندازد.

درخشش آرئولا در نیمه دوم کار برای بازگشت کورتوا را دشوارتر نیز خواهد کرد. گلر فرانسوی دقیقه 51 بازی یک تک به تک را با واکنشی عالی گرفت و رئال را در بازی نگاه داشت و دقیقه 71 نیز با واکنش خوبی دیگری مورد تشویق برنابئو قرار گرفت. کورتوا فقط درخشش آرئولا را کم داشت و اینکه او به دروازه بان محبوب هواداران تبدیل شود. اتفاقی که حالا رخ داده است.

آرئولا در نیمه دوم دروازه رئال را بسته نگاه داشت و با احتساب بازی با اوساسونا او 135 دقیقه است که اجازه نداده دروازه اش به روی مهاجمان حریف باز شود.

 

 

1439369

 

 

مقایسه آمار کورتوا و کیلور ناواس نیز کفه ترازو را به نفع گلر کاستاریکایی سنگین می کند. ناواس در 161 بازی برای رئال، 159 گل دریافت کرد یعنی متوسط 0.98 گل در هر بازی. متوسط گل خورده او در برنابئو 0.94 و در زمین حریفان یک گل در هر بازی بود در حالی که کورتوا در 43 بازی برای رئال، 59 گل دریافت کرده است؛ متوسط 1.37 گل در هر بازی. او در برنابئو 24 بار درون دروازه ایستاده و 19 گل دریافت کرده است و در زمین حریفان متوسط 1.5 گل در هر بازی دریافت کرده است.

 

کورتوا در این فصل در لالیگا 6 بار درون دروازه قرار گرفته و 5 گل دریافت کرده و روی هیچکدام هم مقصر اصلی نبوده؛ هرچند روی برخی از آنها می توانست واکنش بهتری نشان دهد. در لیگ قهرمانان اما اوضاع متفاوت است و در دو بازی برابر پی اس جی و بروژ، 5 گل دریافت کرده است.

کورتوا با اصرار سران رئال از چلسی جذب رئال شد تا دروازه این تیم را برای سال ها بیمه کند اما یک سال پس از انتقال او، شرایط به قدری پیچیده شده است که دشوار بتوان تصور کرد از این مخمصه به سلامت خارج شود. او برای عوض کردن نظر هواداران و از یاد بردن یاد و خاطره ناواس، ماموریتی شاید غیرممکن پیش رو دارد.

 

 

1400215

 

دیدگاه‌ها