کد خبر : 1640911 | 11 مهر 1398 ساعت 12:06 | 33.2K بازدید | 0 دیدگاه

دعوای نویر- تراشتگن در زمین فوتبال ادامه دارد

مبارزه غیابی دو تیتان آلمانی در چمپیونزلیگ

جنگ سنگربانی تیم ملی آلمان که این روزها در اوج قرار دارند با درخشش مانوئل نویر و تراشتگن در دو بازی اخیر بایرن و بارسا و نقش مهم این دو در پیروزی تیم‌هایشان وارد مرحله جدی‌تری شده است.

مبارزه غیابی دو تیتان آلمانی در چمپیونزلیگ

به گزارش "ورزش سه"، جنگ دو سنگربان بسیار آماده آلمانی برای ایستادن در دروازه تیم ملی این کشور این روزها به یکی از مهمترین خبرهای آلمان تبدیل شده و البته بعدی فراملی پیدا کرده است. همین چند روز پیش بود که اولی هوینس، رئیس جنجالی بایرن مونیخ بر آتش این دعوای دو دروازه‌بان بنزین ریخت و اعلام کرد درصورتیکه یواخیم لوو، برای حفاظت از دروازه مانشافت از تراشتگن استفاده کند، بایرن مونیخ تیم ملی کشورش را بایکوت کرده و به مانشافت بازیکن نخواهد داد.

 

درحالیکه به نظر می‌رسید با گذشت چند روز از جنجالهای بوجود آمده بین نویر و تراشتگن و پاسخهای متقابل آنها به یکدیگر از طریق رسانه‌ها، این دعوا کاهش پیدا کرده ولی درخشش این دو سنگربان آلمانی در تیمهای باشگاهی‌شان، در لیگ قهرمانان اروپا بار دیگر نگاه‌ها را به اجبار معطوف این دو دروازه‌بان بزرگ کرده.

 

می‌توان گفت نویر و تراشتگن در هفته‌های اخیر و بعد از شروع دعوا بین آنها تلاش کرده‌اند علاوه بر پاسخگویی گاه و بی‌گاه رسانه‌ای به یکدیگر، با درخشش در زمین فوتبال نشان دهند از دیگری بهتر هستند و شایستگی بیشتری برای پوشیدن پیراهن شماره یک آلمان را دارند. برای بررسی درخشش‌های اخیر این دو باید چند هفته به عقب برگردیم.

 

نویر در بازی بایرن با لایپزیش در بوندس‌لیگا ستاره اول تیمش بود و اگر سیوهای بی‌نظیر او در نیمه دوم نبود بایرن بدون تردید در مقابل لایپزیش شکست می‌خورد. نویر در این بازی که در ورزشگاه لایپزیش برگزار می‌شد یک‌تنه از شکست تیمش جلوگیری کرد و بازی در نهایت با حساب 1-1 به پایان رسید. اما تراشتگن برای پاسخ دادن به این درخشش نویر تنها به چند روز زمان نیاز داشت. زمانی که بارسا برای دیدار با دورتموند در لیگ قهرمانان به سیگنال ایدونا پارک سفر کرد، تراشتگن در مقابل هزاران تماشاچی هموطنش که برای حمایت از دورتموند به ورزشگاه آمده بودند پنالتی مارکو رویس را دفع کرد و با چند سیو درخشان دیگر باعث شد بارسا از یک شکست حتمی فرار کند.

 

1439853

 

تراشگتن در بازی با ختافه هم پاسخ دیگری به مانوئل نویر داد و با یک پاس گل واقعی به لوئیس سوارز مهمترین نقش را در به ثمر رسیدن گل اول تیمش داشت. در دقیقه 41 تراشتگن که از دروازه بیرون آمده بود در نقش یک سوئیپر توپ را از دفاع هم‌تیمی‌اش دریافت کرده و با یک پاس عمقی بلند توپ را دقیقا جلوی پای سوارز قرار داد تا او با عبور توپ از بالای سر دروازه‌بان حریف بارسا را 1-0 جلو بیندازد. تراشتگن در این صحنه نشان داد که تحسین‌هایی که از نقش مانوئل نویر به عنوان یک سوئیپر- دروازه‌بان می‌شود تنها مختص به او نیست و سنگربان بارسا هم می‌تواند این نقش را به خوبی هموطنش بازی کند.

 

1439850

 

اما مانوئل نویر و تراشتگن در جریان دو دیدار اخیر تیمهایشان در لیگ قهرمانان، مقابل تاتنهام و اینتر بار دیگر درخشش خارق‌العاده‌ای داشتند و عملا یک‌تنه دیدار را برای تیمهایشان درآوردند تا هم بایرن و هم بارسا مقابل تاتنهام و اینتر به پیروزی برسند.

 

مانوئل نویر در پیروزی رویایی بایرن مونیخ مقابل تاتنهام که با نتیجه 7-2 و به لطف چهار گل سرژ گنابری در نیمه دوم بدست آمد مقابل خط حمله زهردار تاتنهام در نیمه اول مسابقه نمایش فوق‌العاده‌ای داشت. نویر در پایان بازی اعتراف کرد که در نیمه اول بازی که بایرن به لطف گل دقیقه پایانی لواندوفسکی توانست آن را با نتیجه 2-1 به پایان برساند تاتنهام می‌توانسته با پیروزی به رختکن برود. نویر به جز گلی که در دقیقه 12 از سونگ هیونگ مین دریافت کرد در این نیمه نقش بسیار مهمی در پیروزی 2-1 باواریایی‌ها بازی کرد و در نیمه دوم هم حضور مقتدرانه او درون دروازه خیال بازیکنان بایرن را راحت کرده بود تا راحت‌تر به سمت دروازه تاتنهام حمله‌ور شوند. نویر در این دیدار چهار سیو داشت که در دو مورد توپ را با پا دفع کرد. در ابتدای بازی هم این دروازه‌بان ملی‌پوش آلمانی یک صحنه تک به تک خطرناک را دفع کرد تا نشان دهد آلمان و بایرن همچنان می‌توانند به او اعتماد کامل داشته باشند.

 

1433211

 

اما تراشتگن برای پاسخ دادن به این درخشش نویر باید تا دیشب و بازی بارسا مقابل اینتر منتظر می‌ماند. والورده و بارسا بدون شک پیروزی 2-1 خود مقابل اینتر را مدیون درخشش تراشتگن هستند. یک سوپرسیو تنها یک مورد از درخشش‌ دروازه‌بان آلمانی در مقابل اینتر بود. در دقیقه 37 بازی زمانی که اینتر با گل دقیقه 2 لائوتارو مارتینز از بارسا جلو افتاده بود می‌توانست فاصله را دو برابر کند. مارتینز در این صحنه سانتر هم‌تیمی‌اش را با یک ضربه سر عالی به سمت دروازه بارسا شلیک کرد ولی این تراشتگن بود که با یک شیرجه تماشایی دروازه تیمش را از فروریختن نجات داد.

 

1439855

آرش جلال منش

 

دیدگاه‌ها