کد خبر : 1641066 | 12 مهر 1398 ساعت 10:40 | 85.5K بازدید | 0 دیدگاه

دو ستاره پاری سن ژرمن جلوتر از مسی و رونالدو

نه مسی، نه رونالدو؛ امباپه باارزش‌ترین بازیکن دنیا

با انتشار فهرست باارزش‌ترین بازیکنان دنیای فوتبال، در کمال تعجب رتبه اول این فهرست نه به مسی و رونالدو بلکه به کیلیان امباپه، ستاره جوان فرانسوی پاری سن ژرمن اختصاص دارد.

نه مسی، نه رونالدو؛ امباپه باارزش‌ترین بازیکن دنیا

به گزارش "ورزش سه"، شرکت مشاوره مدیریت KPMG که در حوزه اقتصاد فوتبال فعالیت دارد فهرست باارزش‌ترین بازیکنان دنیای فوتبال را منتشر کرد، فهرستی که بسیاری از صاحب‌نظران فوتبالی را شگفت‌زده کرده است. علت این است که رتبه اول این فهرست نه به لیونل مسی، ابرستاره آرژانتینی بارسلونا و نه به کریستیانو رونالدو، ستاره بزرگ پرتغالی یوونتوس بلکه به کیلیان امباپه، پدیده جوان باشگاه پاری سن ژرمن اختصاص داده شده است.

 

1423425

 

جالب اینجا است که مسی دست‌کم در بین ده رتبه اول این فهرست قرار دارد ولی نام رونالدو حتی در بین ده نفر اول دیده نمی‌شود.

 

1440032

 

دو رتبه اول این فهرست در اختیار باشگاه پاریسی پاری سن ژرمن است و کیلیان امباپه و نیمار، به ترتیب با ارزش 225 میلیون یورو و 192.9 میلیون یورو در صدر جدول قرار دارند.

 

مسی در این ارزیابی با ارزشی معادل 186.6 میلیون یورو در رتبه سوم قرار گرفته و بعد از او تنها بازیکن رئال مادرید در بین ده نفر اول، یعنی ادن هازارد با ارزش 162.8 میلیون یورو قرار گرفته است.

 

رتبه بعدی در اختیار باارزش‌ترین بازیکن لیگ برتر انگلیس است. این عنوان به محمد صلاح ستاره مصری لیورپول تعلق گرفته که با ارزش 158 میلیون یورو در رتبه پنجم فهرست باارزش‌ترین بازیکنان دنیا ایستاده.

 

تعداد بازیکنانی که ارزش آنها بالاتر از 150 میلیون یورو ارزیابی شده به همین ختم می‌شود. از این به بعد در جدول، سایر بازیکنان ارزشی کمتر از 150 میلیون یورو دارند. رتبه ششم به هری کین، ستاره تاتنهام اختصاص دارد که ارزش او 136.8 میلیون یورو تخمین زده شده است.

 

رتبه‌های بعدی هم در اختیار آنتوان گریزمان با 130.7 میلیون یورو، کوین دی بروین با 130 میلیون یورو، رحیم استرلینگ با 129.5 میلیون یورو و پل پوگبا با 128 میلیون یورو قرار دارد.

 

همانطور که گفته شد عجیب‌ترین مورد این فهرست عدم حضور نام کریستیانو رونالدو در بین ده بازیکن باارزش دنیا است. رونالدو زمانی با اختلاف زیاد نسبت به سایرین گران‌ترین بازیکن دنیا بود. رونالدو در سال 2018 با قراردادی به ارزش 117 میلیون یورو از رئال مادرید راهی یوونتوس شده و تا این لحظه در 50 بازی خود برای بیانکونری 32 گل به ثمر رسانده و 11 پاس گل داده است.

 

دیدگاه‌ها