کد خبر : 1641469 | 13 مهر 1398 ساعت 16:23 | 163.2K بازدید | 0 دیدگاه

دو ستاره‌ای که به لیگ محدود شده‌اند

فرشید اسماعیلی، شجاع خلیل‌زاده جدید لیست تیم ملی!

شاید برای هواداران فوتبال ایران موضوع فهرست تیم ملی و بحث درباره آن یک سرگرمی روزمره باشد اما اگر فوتبالیست باشید این موضوع برایتان ارزشی در حد مرگ و زندگی دارد!

فرشید اسماعیلی، شجاع خلیل‌زاده جدید لیست تیم ملی!

به گزارش "ورزش سه"، لیست تیم ملی ایران برای بازی با کامبوج و بحرین در حالی امروز اعلام شد که شاید خیلی‌ها انتظار داشتند دوران دوری فرشید اسماعیلی و شجاع خلیل‌زاده از پیراهن ملی تمام شود. این دو در دوره کی‌روش در مقاطعی در اردوها حضور داشته‌اند و  شجاع  حتی در تیمی که در اولسان کره را شکست داد و به جام جهانی صعود کرد نیز حضور داشت. این دو اما باز هم در لیست اخیر تیم ملی غایب‌اند. با در نظر داشتن این نکته که انتخاب بازیکن ملی حق سرمربی است، بد نیست نگاهی به کارنامه این دو بازیکن ممتاز استقلال و پرسپولیس بیندازیم:

 

باتجربه‌ها به جای فرشید


فرشید اسماعیلی بی‌تردید یکی از بهترین بازیکنان استقلال در سه فصل گذشته بوده است. بازیکنی که در کنار پاس گل‌هایی که داده گل‌های حساسی هم برای استقلال زده است اما در زمانی که کی‌روش سرمربی تیم ملی بود جز یک‌بار هرگز نامش در بین نفرات دعوت شده به تیم ملی به چشم نمی‌آمد.


مارک ویلموتس زمانی هدایت تیم ملی را برعهده گرفت که فرشید اسماعیلی دوران نقاهت بعد از عمل جراحی خود را پشت سر می‌گذاشت و او برای بازی دوستانه برابر سوریه و کره جنوبی نامش در لیست این تیم نبود. او برای بازی با هنگ‌کنگ هم به تیم ملی دعوت نشد اما خیلی‌ها انتظار داشتند این بازیکن برای بازی با بحرین و کامبوج به تیم ملی دعوت شود اما این اتفاق نیفتاد. اسماعیلی در مجموع 9 گلی که استقلال در این فصل در لیگ و جام حذفی زده روی 5 گل تاثیر مستقیم داشته اما باز هم ویلموتس ترجیح داد از بازیکنان با تجربه‌ای مثل مسعود شجاعی و اشکان دژاگه برای حضور در تیم ملی دعوت کند.

 

1440518


*مشکل شجاع چیست؟


این دقیقا شبیه به اتفاقی است که در سال‌های گذشته برای شجاع خلیل‌زاده هم رخ داده است. بازیکنی که در 3 سال حضور در پرسپولیس مهمترین رکن دفاعی تیمش بوده و اگر این تیم توانسته در سال‌های گذشته یکی از بهترین خطوط دفاعی لیگ را به نام خود ثبت کند، نقش خلیل‌زاده در این اتفاق‌ها غیر قابل انکار است. در تمام این 3 سال بعد از اعلام لیست تیم ملی همیشه این سوال وجود داشته که چرا خلیل‌زاده با وجود درخشش در پرسپولیس نباید به تیم ملی دعوت شود اما ظاهرا عملکرد او طوری نیست که چشم سرمربی‌های تیم ملی را بگیرد.
البته در مورد خط دفاع تیم ملی ذکر یک نکته ضروری است، مجید حسینی و مرتضی پورعلی گنجی به عنوان 2 دفاع لژیونر فوتبال ایران مهره‌های بدون جانشین ترکیب تیم ملی هستند ولی انتظار می‌رود حالا که بازیکنان با تجربه‌ای مثل منتظری و سیدجلال حسینی از تیم ملی خداحافظی کرده‌اند نوبت به شجاع  برسد.


البته فهرست اخیر تیم ملی دو غایب بزرگ دیگر هم دارد: مهدی ترابی و وریا غفوری دو ستاره پرسپولیس و استقلال که شاید قربانی عملکرد ضعیف تیم‌های باشگاهی‌شان شده‌اند.

 

1440519

دیدگاه‌ها