کد خبر : 1642072 | 16 مهر 1398 ساعت 11:18 | 2.2K بازدید | 0 دیدگاه

اعزام قطعی 2 جودوکار نابینا به پارالمپیک توکیو

حضور 2 جودوکار نابینا و کم‌بینا در بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو قطعی شده است.

اعزام قطعی 2 جودوکار نابینا به پارالمپیک توکیو

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، در آخرین رویداد جودوی نابینایان و کم‌بینایان که به عنوان جایزه بزرگ در ازبکستان برگزار شد، وحید نوری در وزن 90-کیلوگرم و محمدرضا خیرالله‌زاده در 100 + کیلوگرم موفق شدند با غلبه بر تمام رقبای خود به مدال طلای این مسابقات دست یابند، تا در رنکینگ بهتری نسبت به سایر ملی‌پوشان قرار گیرند.

 

با توجه به حضور این 2 جودوکار در رنکینگ بهتر نسبت به سایر ملی‌پوشان حضور این 2 نفر در پارالمپیک 2020 توکیو تقریبا قطعی است و تنها باید تلاش کنند تا در رنگینک یک یا 2 نفر برتر اوزان خود قرار گیرند. 

 

البته غلامی هم موفق به کسب سهمیه پارالمپیک شده است، اما با توجه به اینکه رنکینگ پایین‌تری نسبت به این 2 نفر دارد، کار سختی برای قرار گرفتن در جمع 2 جودوکار برتر وزن خود خواهد داشت تا عملا از گردونه حضور در توکیو خارج شود.

 

وحید نوری در بازی‌های پاراآسیایی طلایی شد و در مسابقات جهانی پرتغال نشان برنز کسب کرد. این جودوکار کم‌بینا در ۲ گرند ‌پری باکو و ازبکستان نیز صاحب گردن آویز طلا شد و عنوان قهرمانی آسیا را نیز در کارنامه دارد.

 

محمدرضا خیرالله زاده در جاکارتا مدال نقره گرفت و در پرتغال به عنوان قهرمانی جهان رسید. این جودوکار نابینا در گرندپری باکو عنوان نایب قهرمانی و در جایزه بزرگ ازبکستان عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد تا رنکینگ یک سنگین وزن باشد و حضورش در توکیو ۲۰۲۰ قطعی است. وی در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز نقره گرفت.

 

علیرضا امینی، رئیس انجمن جودوی نابینایان و کم‌بینایان با تایید این خبر گفت: با توجه به اینکه هدف‌گذاری فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک برای کسب مدال طلا است 2 جودوکاری که شانس بیشتری برای کسب مدال طلا خواهند داشت اعزام می‌شوند.

 

دیدگاه‌ها