کد خبر : 1642251 | 17 مهر 1398 ساعت 10:14 | 11.1K بازدید | 0 دیدگاه

نیمکت‌های لیگ در محاصره هیولای بی‌پولی

«یه کمی کوتاه بیا»؛ این چکیده استراتژی محمدحسن انصاری‌فرد در ملاقات با وکیل برانکو بود.

نیمکت‌های لیگ در محاصره هیولای بی‌پولی

به گزارش "ورزش سه" ،  مدیرعامل پرسپولیس حالا علاوه بر هزینه‌های جاری باشگاه در طول فصل، با یک مشکل بزرگ هم مواجه است و آن چیزی نیست جز طلب هنگفت برانکو و دستیارانش از فصل گذشته. مبلغی که گفته می‌شود چیزی حدود یک و نیم میلیون یورو (18 میلیارد تومان) است. پیشنهاد باشگاه پرسپولیس این است که اولاً برانکو بخشی از مطالباتش را ببخشد و ثانیاً مبلغ باقیمانده را به صورت اقساط دریافت کند تا کار به شکایت و تشکیل پرونده در فیفا نکشد.


برانکو به تقاضای انصاری‌فرد به صورت رسمی پاسخ نداده ولی به نظر می‌رسد خود او هم مایل است موضوع طلبش از پرسپولیس با مصالحه حل شود نه دادگاه. برانکو در ایران و در میان قرمزها هنوز محبوبیت زیادی دارد و شاید با سیاست‌ورزی، این ماجرا را طوری مدیریت کند که به محبوبیتش هم خدشه‌ای وارد نشود اما آنچه این روزها در فوتبال ایران و در نیمکت تیم‌های لیگ برتری می‌گذرد، فراتر از پرونده‌های باز و طلب‌های معوقه است.


درحالی که فقط شش هفته از شروع لیگ گذشته مهدی تارتار که از مشکلات مالی تیمش به تنگ آمده، نفت مسجدسلیمان را درحالی رها می‌کند که این تیم بهترین نتایجش در تاریخ لیگ برتر را تا این هفته رقم زده. درباره تارتار که تا اینجا بازی‌های دشوار مقابل استقلال، سپاهان و تراکتور را بدون شکست از سر گذرانده، گفته می‌شود که پیشنهاد بهتری از تیمی دیگر دارد. ولی مسأله اینجاست که اگر اوضاع در مسجدسلیمان عادی بود، نه تارتار و نه هیچ مربی دیگری در مقابل پیشنهاد دیگری وسوسه نمی‌شد.


رضا مهاجری هم در نساجی شرایط مشابهی دارد و به خاطر وضعیت مالی نامناسب تیم تهدید به استعفا کرده. مسأله این نیست که مهاجری از ابتدای لیگ چند درصد از قراردادش را دریافت کرده و یا چقدر به این پول احتیاج دارد، مسأله مهم‌تر آن است که در تیم‌هایی که دچار بحران مالی می‌شوند، مربی هر روز با 25 جوان بیست، سی ساله ناراضی روبه‌رو است که می‌گویند «فکرمان خراب است چون پول نداریم». تحمل چنین وضعیتی برای هر مربی، کار دشواری است.


در آبادان، دراگان اسکوچیچ هفته گذشته اعلام کرد نه خودش و نه بازیکنان تیمش از ابتدای فصل هیچ پولی دریافت نکرده‌اند و با ادامه چنین وضعیتی از نفت آبادان خداحافظی می‌کند. اتفاقاً اسکوچیچ هم یکی از موفق‌ترین مربیان لیگ تا اینجا بوده و بالاتر از پرسپولیس و استقلال، با نفت آبادان تا رده چهارم جدول بالا آمده. در استقلال و پرسپولیس هم هنوز خبر رسمی از وضعیت دریافتی‌های استراماچونی و کالدرون منتشر نشده و اگر قرار است به شایعات و شنیده‌ها تکیه کنیم، اوضاع در آبی و قرمزهای تهران هم بهتر از بقیه نیست.


مشکلات مالی در فوتبال ایران چیز عجیبی نیست اما این نارضایتی‌ها و استعفا و تهدیدها معمولاً در هفته‌های پایانی بروز می‌کرد نه در هفته ششم. در این روزها بی‌پولی فصل مشترک اغلب تیم‌های لیگ برتری است و کفگیر فوتبال چنان به ته دیگ خورده که فغان مربیان از فقدان منابع مالی در همین نیم‌فصل اول بلند شده.

علی مغانی
/ایران ورزشی

دیدگاه‌ها