کد خبر : 1642492 | 18 مهر 1398 ساعت 12:08 | 33.8K بازدید | 0 دیدگاه

مسابقه ای به یاد کاشانی و جام ملت های 72

6 غایب بزرگ بازی ایران و کامبوج

تیم ملی ایران امروز در حالی به مصاف تیم ملی کامبوج می رود که پیش از این دو بار و در رقابت های جام ملت های 1972 بانکوک با این تیم بازی کرده است.

6 غایب بزرگ بازی ایران و کامبوج

به گزارش" ورزش سه" آخرین جدال تیم های ایران و کامبوج مربوط به مرحله نیمه نهایی رقابت های جام ملت های آسیا در تایلند است و ایران آن بازی را با نتیجه دو بر یک برد و به فینال رفت. از آن زمان 47 سال و 4 ماه و 23 روز گذشته و تیم های ملی ایران و کامبوج باردیگر به مصاف هم می روند.


نکته قابل توجه این است که از تیمی که در رقابت های جام ملت های آسیا در سال 1972 برای ایران به میدان رفت و با شکست حریفانی چون کامبوج، کره جنوبی و عراق به دومین مقام قهرمانی اش در این رقابت دست پیدا کرد در حال حاضر 6 بازیکن از دنیا رفته اند. آخرین غایب بزرگ از آن مسابقه جعفرکاشانی است که هفته گذشته متاسفانه به جمع 5 بازیکن درگذشته این جام ملت ها پیوست.


ناصرحجازی دروازه بان ایران در این رقابت ها، ابراهیم آشتیانی مدافع راست تیم ملی، غلامحسین مظلومی، صفرایرانپاک و همایون بهزادی سه مهاجم و بالاخره جعفرکاشانی مدافع وسط تیم ملی ایران شش بازیکنی هستند که آخرین بار لباس تیم ملی ایران را در برابر کامبوج به تن کردند. مرحوم صفرایرانپاک با زدن دو گل به تیم کامبوج بهترین گلزن تیم ملی ایران در بازی برابر این تیم است. 

 

1441889


در تیم جام ملت های 1972 البته بازیکنان بزرگ دیگری هم وجود داشتند که هنوز تاریخ زنده فوتبال ایران از حضور آن ها بهره مند است. بازیکنانی چون حسین کلانی، اصغر شرفی، علی جباری، علی پروین، جوا قراب، مهدی مناجاتی، پرویز قلیج خانی و دیگر ستاره هایی که توانستند برای دومین دوره متوالی جام قهرمانی را برای ایران در رقابت های جام ملت های آسیا به دست بیاورند.


با این وجود بازی تیم های ملی ایران و کامبوج با توجه به درگذشت جعفرکاشانی یک هفته پیش از این بازی می تواند به یاد و نام این بازیکن بزرگ فوتبال ایران و کاپیتان تیم ملی برگزار شود. جعفرکاشانی یکی از بازیکنانی است که همراه تیم ملی ایران دوبار مقام قهرمانی در جام ملت ها را تجربه کرده است. بازی تیم ملی با کامبوج یکی از آخرین بازی های کاشانی با تیم ملی بوده است

 

1441887

دیدگاه‌ها