کد خبر : 1642493 | 18 مهر 1398 ساعت 12:10 | 16.4K بازدید | 0 دیدگاه

2500 روز شکست ناپذیری برای تیم ملی (گزارش)

آخرین باخت ایران در مقدماتی جام جهانی به حدود 2500 روز قبل بازمی‌گردد؛ جایی که شاگردان کی‌روش مغلوب ازبکستان شدند.

2500 روز شکست ناپذیری برای تیم ملی (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران عصر امروز در دیداری نه چندان سخت و حساس به مصاف کامبوج خواهد رفت. شاگردان مارک ویلموتس که در مقابل هنگ کنگ به برتری رسیدند، حالا امیدوارند با عبور از سد کامبوج به صدرنشینی خود تداوم بخشند و با روحیه ای خوب، به مصاف بحرین بروند. نکته جالب درباره تیم ملی این است که سفیدپوشان ایرانی نزدیک به 7 سال است که در هیچ بازی مقدماتی جام جهانی شکست نخورده‌اند.

 

آخرین شکست ایران به 6 سال و 10 ماه و 24 روز قبل بازمی‌گردد. جایی که شاگردان کارلوس کی‌روش در تهران مغلوب تیم ازبکستان شدند. ایران باتوجه به برد مقابل کره جنوبی در تهران، با انگیزه بالا به مصاف ازبکستان رفت و اتفاقا خیلی زود محمد نوری گلزنی کرد اما گل او آفساید گرفته شد و سپس روی خروج اشتباه سیدمهدی رحمتی، دروازه ایران باز شد تا ازبک ها در آزادی جشن پیروزی برپا کنند. البته ایران در ادامه موفق شد به جام جهانی صعود کند.

 

بعد از آن شکست ایران 21 بازی بدون باخت را تجربه کرد که در 20 دیدار کارلوس کی‌روش سرمربی ایران بود. ایران در این مدت مقابل کره جنوبی، قطر، لبنان، ترکمنستان، گوام، هند، عمان، چین، ازبکستان، سوریه و هنگ کنگ شکست نخورد و توانست به جز سوریه، هر کدام از این تیم ها را حداقل یک بار مغلوب کند.

 

حالا باتوجه به این که مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی سال بعد برگزار خواهد شد و دیدارهای خیلی سختی تا سال بعد وجود نخواهد داشت، ایران می تواند این رکورد را افزایش دهد و حتی به 3000 روز نیز برساند.

دیدگاه‌ها