کد خبر : 1642600 | 18 مهر 1398 ساعت 19:18 | 265K بازدید | 0 دیدگاه

گل شماره 32 در سنی که شهریار گل زدن را شروع کرده بود

سردار، رقیب رونالدو برای شکستن رکورد دایی

حتی اگر کریس رونالدو هم رکورد علی دایی را بزند، امیدهای فوتبالدوستان ایرانی برای پس گرفتن این رکورد با حضور سردار آزمون با 32 گل زده همچنان پابرجا می ماند.

سردار، رقیب رونالدو برای شکستن رکورد دایی

به گزارش "ورزش‌سه"، موتور گلزنی سردار آزمون با عبور از روزهای سخت پس از جام جهانی بار دیگر روشن شده و او حالا فاصله زیادی تا تبدیل شدن به دومین گلزن برتر تاریخ بازی های ملی در ایران ندارد. مهاجم ترکمن تیم ملی در دیدار با کامبوج در ترکیب اصلی مد نظر مارک ویلموتس قرار گرفت و چهل و نهمین بازی ملی خود را تجربه کرد.


**سردار؛ 49 بازی، 32 گل زده


سردار از ابتدای مسابقه انگیزه زیادی برای گلزنی داشت تا هم آمار گل های ملی اش را افزایش بدهد و هم بتواند چند بار شادی ویژه و ژست خاص خودش را جلوی دور بین ها بگیرد. همین اتفاق هم افتاد و در جریان برتری 14 بر صفر ایران مقابل کامبوج او 3 بار موفق به گلزنی شد و شاید اگر مارک ویلموتس در دقیقه 57 او را از زمین بیرون نمی کشید می توانست تعداد گل هایش را بالا هم ببرد.


با این وجود آزمون با 3 گلی که مقابل کامبوج زد تعداد گل های ملی خود را به عدد 32 رساند و این یعنی امیدواری به رسیدن به رکوردی که سال ها قبل علی دایی آن را ثبت کرده است.


**نگران رکورد شکنی رونالدو نباشید!


علی دایی به ثمر رساندن 109 گل ملی در 149 مسابقه بهترین گلزن تاریخ فوتبال ملی جهان محسوب می شود و این رکورد در ماه های گذشته بارها توسط کریس رونالدو تهدید شده است. رونالدو تاکنون در بازی های ملی پرتغال 160 بار برای تیم کشورش به میدان رفته که در این بازی ها 93 گل به ثمر رسانده و تنها 16 گل تا رسیدن به رکورد دایی فاصله دارد. فاصله ای که با توجه به آمادگی خوب رونالدو و بازی هایی که پرتغال در مقدماتی جام جهانی و جام ملت های اروپا دارد، غیرقابل جبران نیست. از همین الان خیلی از کارشناسان فوتبال در دنیا و هواداران فوتبال در پرتغال هم منتظرند تا این فوق ستاره رکورد علی دایی را بشکند و این موضوع البته باعث تکدر خاطر هواداران فوتبال ایران هم شده است. حالا اما با 3 گلی که سردار ازمون وارد دروازه کامبوج کرد فوتبالدوستان در ایران بسیار امیدوار هستند که حتی اگر کریس رونالدو با زدن 16 گل دیگر موفق شود رکورد علی دایی را بشکند، بازیکنی هست تا بار دیگر این رکورد را پس بگیرد؛ یک مهاجم آماده به نام سردار آزمون با تنها 24 سال سن که هم اکنون در 49 بازی ملی 32 گل به ثمر رسانده است.


**مقایسه 24 سالگی سردار و علی دایی


مساله سن خوب سردار آزمون برای ادامه روند خوبش در تیم ملی بسیار مهم تلقی می شود. علاقه مندان به فوتبال و آنها که کمی قدیمی تر هستند خوب به یاد دارند که علی دایی اولین گل ملی خودش را در 24 سالگی و در بازی های مقدماتی جام جهانی 1994 مقابل تایوان به ثمر رساند و این شروع داستان گلزنی های شهریار فوتبال ایران بود. حالا اما سردار آزمون درست در سن و سالی که علی دایی گل های ملی اش را شروع کرد، 32 گل ملی به ثمر رسانده و همین موضوع ما را بسیار امیدوار به آینده مهاجم ترکمن می کند.

 


**6 گل تا کریمی، 7 گل تا نکونام


در جدول بهترین گلزنان تاریخ فوتبال ملی ایران علاوه بر علی دایی که در صدر ایستاده، کریم باقری با 50 گل زده در رده دوم ایستاده است. همچنین جواد نکونام 39 بار به حریفان گل زده و سوم است و علی کریمی با 38 گل زده رده چهارم را به خود اختصاص داده است. سردار آزمون نیز که از قبل در رتبه پنجم بهترین گلزن فوتبال ایران بود، حالا 3 گل دیگر به تعداد گل هایش افزود تا فقط 6 گل زده تا رده چهارم علی کریمی و 7 گل زده تا رده سوم نکونام فاصله داشته باشد. او قطعا در آینده می تواند با ادامه گلزنی هایش برای تیم هجومی ویلموتس رکوردهای جدیدی را نیز بشکند و آرام آرام به سمت رکوردی که رونالدو به آن حمله کرده، برود. آیا طی سال های آینده سردار آزمون بهترین گلزن تاریخ فوتبال ملی جهان می شود؟

 

دیدگاه‌ها