کد خبر : 1642607 | 18 مهر 1398 ساعت 19:30 | 7.1K بازدید | 0 دیدگاه

جایگاه بیشتری در اختیار زنان قرار می گیرد

ابتکار: تیم ملی قدم خانم ها را گلباران کرد

بازی تیم ملی ایران برابر کامبوج با توجه به اولین حضور رسمی زنان در ورزشگاه به یک بازی تاریخی تبدیل شد و چهره های ویژه ای را این ورزشگاه کشانده بود.

ابتکار: تیم ملی قدم خانم ها را گلباران کرد

به گزارش" ورزش سه" معصومه ابتکار معاون امور بانوان رئیس جمهور یکی از میهمانان ویژه بازی امروز تیم ملی بود. او بعد از پیروزی پرگل 14 بر صفر تیم ملی برابر کامبوج گفت:« خداراشکر همه چیز خیلی خوب بود و تیم ملی قدم خانم ها را گلباران کرد.»


او افزود:« همه چیز خیلی خوب بود، خانم ها خیلی پرشور و پرانرژی و پرنشاط در ورزشگاه حضور پیدا کرده بودند. ورزش از بهترین روش ها برای طرح سلامت جسم و روان اجتماعی است و انشالله این روند ادامه پیدا کند. من خیلی تشکر می کنم از تمام کسانی که شرایط را فراهم کردند بخصوص از خود خانم ها که به نظرم و شئونات را رعایت کردند. از نیروی انتظامی تشکر می کنم که کمک زیادی به شکل‌گیری این شرایط خوب کرد.»


او در پاسخ به این سوال که آیا زنان در بازی های آینده فوتبال ایران از جمله بازی های باشگاهی هم می توانند حضور داشته باشند گفت:«انشالله در دیدارهای بعدی هم شاهد حضور خانم ها باشیم.ما باید به حضور زنان ایرانی در عرصه های ورزش و قهرمانی توجه کنیم. خانم های ایرانی با مدال های جهانی و قاره ای توانستند افتخارات زیادی برای ایران به دست بیاورند. زنان ایرانی توانسته اند با رعایت تمام شئونات عرصه را برای زنان مسلمان در ورزش باز کنند و انشالله این مسئله تداوم پیدا خواهد کرد.»


معاون اموربانوان رئیس جمهور همچنین گفت:« من از وزارت ورزش و مهمتر از همه خود خانم ها که مطالبه گری کرده اند تشکر می کنم.» او درباره اینکه آیا فضای ورزشگاه برای حضور زنان مناسب بوده است گفت:« قرارهم نبود اتفاق خاصی بیفتد. فضای فرهنگی به نظر من بهتر شده است. از هواداران تشکر می کنم که آن ها هم تلاش کردند تا ورزشگاه های ایران فضای فرهنگی بهتر و سالم تری داشته باشد.»


ابتکار درباره اینکه آیا حضور زنان در ورزشگاه بیشتر حاصل فشار بود یا عزم دولت گفت:« من معتقدم اصل ، کاری بود که دولت انجام داد. پیگیری هایی که دولت انجام داده و زیرساخت هایی که دولت فراهم کرده به علاوه اینکه یک اراده ملی برای حضور خانم ها و مطالبه گری خود خانم ها باعث این اتفاق شد؛ فیفا هم در این میان نقش داشت.»


معاون رئیس جمهور در پایان تایید کرد:« اگر خانم ها بخواهند در بازی های آینده جایگاه بیشتری در اختیارشان قرار خواهد گرفت.»

دیدگاه‌ها