کد خبر : 1642663 | 18 مهر 1398 ساعت 23:32 | 97K بازدید | 0 دیدگاه

کارنامه امیدوارکننده ویلموتس با ایران؛

ایران با سرمربی جدید بی رحم و چشم‌نواز

ملی پوشان فوتبال ایران در دوران حضور ویلموتس چهار دیدار انجام داده اند که حاصل این 4 مسابقه 22 گل بوده است.

ایران با سرمربی جدید بی رحم و چشم‌نواز

به گزارش "ورزش سه"، امیدواری زیادی میان اهالی فوتبال وجود داشت تا تیم ملی که قدرتمندانه در جام ملت های آسیا 2019 حاضر شده بود، به قهرمانی این رقابت ها دست پیدا کند ولی شکست سنگین و مایوس کننده مقابل ژاپن در نیمه نهایی علاوه بر اینکه به کار این مربی پرتغالی پس از هشت سال حضور در ایران خاتمه داد، روزهای تلخی را هم برای فوتبال ایران رقم زد.

پس از رفتن کی روش، پس از چند ماه که گمانه زنی در مورد مربیان مختلف وجود داشت، در نهایت سکان هدایت تیم ملی به ویلموتس سپرده شد و این مربی از دیدار دوستانه برابر سوریه به صورت رسمی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران روی نیمکت نشست.

 

شروع مقتدرانه در آزادی با 5 گل
در اولین دیدار دوستانه ایران مقابل سوریه که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، ملی پوشان ایران با 5 گل این تیم را در هم کوبیدند؛ دیداری که طارمی در آن هت‌تریک کرد و جهانبخش و اللهیار صیادمنش هم دو گل دیگر را زدند.

 

1442128

 

تساوی چشم نواز دور از خانه مقابل کره جنوبی
تیم ملی در مقابل کره جنوبی اگرچه ضعف هایی در خط دفاعی و انتقال سریع از حمله به دفاع نشان می داد ولی نمایشی هجومی داشت و توانست با نتیجه یک بر یک این مسابقه را خاتمه دهد. ایران در این مسابقه گل اول را دریافت کرد ولی بلافاصله روی یک ضربه کرنر با ضربه سر پورعلی گنجی و اشتباه مدافع میزبان به گل تساوی دست یافت.

 

اولین پیروزی رسمی در هنگ کنگ
مصاف با سوریه و کره جنوبی، مقدمه ای برای ورود به رقابت های رسمی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت های 2023 چین بود. تیم ملی با هنگ کنگ اولین دیدار رسمی اش را با ویلموتس انجام داد؛ دیداری که در نهایت در آن با برتری 2 بر صفر به پیروزی رسید و آزمون و انصاری فرد برای ایران گل زدند.

 

1442127

 

غیرمنتظره مثل سال های پرستاره فوتبال ایران
مقدماتی جام جهانی 2002 بود که ایران با ستاره هایی که در آن زمان میروسلاو بلاژویچ در اختیار داشت، موفق شد 19 گل به گوآم بزند. پس از این مسابقه دیگر ایران موفق نشده بود تا بیشتر از 10 گل در یک دیدار مقابل حریفش ثبت کند. حالا پس از 17 سال بار دیگر تیم ملی موفق شده بیشتر از 10 گل به حریفش بزند و کامبوج با 14 گل در ورزشگاه آزادی در شرایطی مقابل ایران شکست خورد که ویلموتس هدایت تیم ملی را برعهده داشت.

 

4 نمایش با چشم انداز روشن
البته که چهار بازی نمی تواند سنگ محک مناسبی برای بررسی در هر زمینه ای باشد ولی تیم ملی نشان داده با ویلموتس تشنه پیروزی، موفقیت و ارائه بازی های تهاجمی است و این موضوع می تواند در انتظار ماندن برای تماشای بازی های آینده تیم ملی را جذاب تر و دلنشینتر کند. تیم ملی در 4 مسابقه 22 بار گل زده و فقط یک بار دروازه اش باز شده که می تواند چشم اندازی روشن برای فوتبال ایران با سرمربی 50 ساله اش باشد.

دیدگاه‌ها