کد خبر : 1642683 | 19 مهر 1398 ساعت 01:10 | 143.5K بازدید | 0 دیدگاه

اتفاق باورنکردنی امشب در اردن؛

تشویق صدام حسین در مقدماتی جام جهانی!

دیدار امشب تیم های ملی اردن و کویت حاشیه بسیار عجیبی روی سکوها داشت که احتمالا واکنش فیفا را هم به دنبال خواهد داشت.

تشویق صدام حسین در مقدماتی جام جهانی!

به گزارش "ورزش سه"، در شبی که تمام نگاه ها در ایران و اقصی نقاط دنیا به تهران و ورزشگاه آزادی بود، دیدارهای دیگری هم در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی و جام ملتهای آسیا برگزار شد. در بین تمام این بازی ها که عمدتا پرگل هم بودند، فقط یک بازی مساوی و از قضا بدون گل به پایان رسید. تقابل دو تیم اردن و کویت که از گروه B این مسابقات بود، بدون اینکه توپی از خط دروازه ها عبور کند خاتمه یافت و دو تیم به یک امتیاز اکتفا کردند.

تساوی امشب رقابت اردن و کویت در جدول را داغ تر کرد و این دو تیم با 4 امتیاز به دنبال استرالیای صدرنشین حرکت می کنند. اما جدال دو کشور عربی حاضر در این گروه، هرچند در داخل زمین اتفاق هیجان انگیزی نداشت، روی سکوها با تنش های عجیبی همراه بود. در این بازی جنجالی، هواداران تیم ملی اردن که میزبان دیدار بودند، با شعارهایی عجیب به تشویق صدام حسین، دیکتاتور سابق عراقی پرداختند. این کار به قصد تحریک بازیکنان کویت و بر هم زدن تمرکز آنها انجام شد.

 

تشویق صدام بی تردید عجیب ترین حرکت تماشاگران در بازی های امروز آسیا بود؛ اتفاقی که شاید تا مدتها مشابه آن در جایی تکرار نشود. این کار به قدری دور از عرف بوده که فدراسیون فوتبال اردن هم آن را تاب نیاورده و پس از بازی سعی در تلطیف جو ایجاد شده کرد.

مسئولان فدراسیون اردن بعد از دیدار مقابل کویت بیانیه ای صادر کردند و در آن، حرکت تماشاگران اردنی در تشویق صدام حسین را خارج از چارچوب اخلاقی و ورزشی توصیف کردند و این عمل را رسما محکوم کردند.

حالا باید منتظر ماند و دید فیفا که به شدت با اتفاقاتی از جمله دخالت سیاست در فوتبال مخالف بوده، در قبال این اقدام تماشاگران اردنی در یک بازی رسمی چه واکنشی از خود نشان خواهد داد. کشور کویت، خود بارها به دلیل مسائل سیاسی از طرف فیفا با محرومیت روبرو شده و این بار هواداران تیمی در برابر کویت، از شعارهای سیاسی استفاده کرده اند.

 

دیدگاه‌ها