کد خبر : 1642756 | 19 مهر 1398 ساعت 14:14 | 113.4K بازدید | 0 دیدگاه

داستان آقای شماره ۲۲؛ خوب بد زشت

کسی که نگذاشت برد ایران تاریخی شود؟

دروازه بان تیم ملی کامبوج را می توان یکی از ویژه ترین بازیکنانی دانست که در دیدار تیم ملی این کشور برابر ایران به میدان رفت.

به گزارش "ورزش سه"، دروازه‌بان جوان تیم ملی کامبوج در ادامه دو بازی ابتدایی این تیم در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در دیدار روز گذشته برابر تیم ملی فوتبال کشورمان نیز به میدان رفت. این گلر ۲۲ ساله در بازی برابر تیم های ملی فوتبال بحرین و هنگ کنگ نیز در درون دروازه تیمش قرار گرفته بود در هر دیدار تنها یک بار دروازه خود را باز شده دید اما او روز گذشته از دروازه ای محافظت کرد که ۱۴ بار توسط بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران باز شد.

 

نکته جالب درباره این گلر در دیدار برابر تیم ملی فوتبال ایران مهار چند موقعیت صددرصد گل از مهاجمان ایران بود. هر چند او در یکی از گل های خورده مقصر اصلی بود و البته در پایان نیز عدد حیرت آور ۱۴ را روبروی گل های خورده خود و تیمش دید اما اوضاع برای تیم کامبوج حتی می‌توانست بدتر از این ها رقم بخورد چرا که او چندین بار در برابر حملات به شدت خطرناک مهاجمان ایرانی مقاومت کرد و دقیقا ۶ موقعیت فوق‌العاده را از تیم ملی ما گرفت موقعیت هایی که در صورت گل شدن می توانست نتیجه به مراتب تاریخی تری برای فوتبال ایران رقم بزند.

 

 

کئو سوکسلا پس از آنکه دو بار دروازه خود را باز شده دید در دقایق ۱۷ و ۱۸ موفق شد دو فرصت فوق‌العاده را مهار کند. او در ابتدا یک موقعیت تک به تک از کریم انصاری فرد را مهار کرد و یک دقیقه پس از آن نیز شوت سنگین محبی را با واکنش دیدنی راهی کرنر کرد. این دروازه بان در ادامه نیمه اول یک بار در دقیقه ۲۱ هم شوت دیدنی رامین رضاییان از روی ضربه ایستگاهی را با واکنشی زیبا به کرنر فرستاد. او در دقیقه ۳۷ هم  شوت خطرناک سردار آزمون را که چند متر بعد از محوطه شش قدم زده شده بود را مهار کرد.

 

اما این پایان کار برای این دروازه‌بان جوان نبود او هر چند در نیمه دوم هم بارها دروازه خود را باز شده دید اما یک بار در دقیقه پنجاه و هشتم ضربه سر در موقعیت تک به تک را از کریم انصاری‌فرد دفع کرد و آخرین بار نیز در حالی که بازی در ۱۰ دقیقه پایانی به سر می‌برد شوت سرکش و دیدنی حسین کنعانی زادگان را مهار کرد.

 

 

هرچند دروازه بانی که در یک دیدار چهارده بار دروازه خود را باز شده دید اصلاً نمی تواند قابل دفاع باشد اما دروازه بان کوتاه قامت کامبوجی ها با مهار فرصت هایی که شرح داده شد شش موقعیت فوق العاده از مهاجمان ایرانی را مهار کرد موقعیت‌هایی که می توانست رقم گل های ایران را به عدد ۲۰ برساند و رکوردی تاریخی به جا بگذارد.

 

سو یا تی گلر ۲۷ ساله کامبوجی که پیش از این به عنوان دروازه‌بان اول این تیم محسوب می شد و از سال ۲۰۱۰ درون دروازه کامبوج ایستاد این روزها با همان شماره یک روی نیمکت می نشیند تا مربیان این تیم از سوکسلا در ترکیب خود استفاده کنند.

 

عکس ها: امیر حسین خیرخواه

دیدگاه‌ها