کد خبر : 1642974 | 20 مهر 1398 ساعت 18:19 | 14.9K بازدید | 0 دیدگاه

سردار و کریم؛ کمانداران تند و تیز فوتبال آسیا!

کریم انصاری فرد و سردار آزمون دو مهاجم تیم ملی ایران در حالی موفق به زدن بیش از دو گل در مقابل کامبوج شدند که بازیکنان دیگری هم از آسیا موفق به این کار شده بودند.

سردار و کریم؛ کمانداران تند و تیز فوتبال آسیا!

به گزارش "ورزش سه"، در روز سوم مسابقات مقدماتی جام جهانی (آسیا) 74 گل در 16 بازی زده شد و 7 بازیکن توانستند هت‌تریک یا پوکر کنند. از ایران سردار آزمون و کریم انصاری فرد روی هم 7 گل به ثمر رساندند و اگر بازیکنانی نظیر مهدی طارمی نیز با دقت تر ضربات آخر را می‌زدند، ایران می‌توانست سه نماینده در این فهرست داشته باشد. پایگاه اینترنتی AFC اقدام به معرفی هفت مهاجم گلزن این هفته آسیا کرده که در ادامه می‌خوانید:

 

* ژانگ یو (چین 7 - گوام 0)

گوام با امید تاریخ‌سازی به گوانژو رسیده بود اما ژانگ یو در 31 دقیقه ابتدایی چهار گل به ثمر رساند تا در نهایت تیم مارچلو لیپی با 7 گل برنده بازی شود. مهاجم تیم تیانجین روند گلزنی اش را از دقیقه شش آغاز کرد و سپس در دقایق 19، 24 و 31 بیش از نیمی از گل های تیمش را در یک نیمه به نام خود ثبت کرد. او که حالا با پنج گل صدرنشین جدول گلزنان مقدماتی آسیاست، پیش تر هم موفق به پوکر شده بود. زدن 4 گل به بوتان در سال 2015 یکی از خاطرات خوش دوران فوتبالی او را تشکیل می‌دهد.

 

1442632

 

* جیمی مک لارن (استرالیا 5 - نپال 0)

انجام هت تریک در بازی های ملی شاید خیلی خبر مهمی نباشد اما این که جیمی مک لارن بتواند این کار را بکند، اتفاق مثبتی برای فوتبال دوستان استرالیایی است. او در 13 بازی ملی قبلی اش تنها یک گل به ثمر رساند اما این بار به خوبی نقش یک مهاجم گلزن را ایفا کرد. او در 13 دقیقه ابتدایی بازی دو گل زد اما برای زدن سومین گل، تا دقیقه 90 منتظر ماند تا این که پاس جکسون ایرواین به وی رسید و توانست هت تریک کند و به دومین بازیکن استرالیایی تبدیل شد که سه گل را در یک بازی ملی به ثمر می رساند.

 

* سردار آزمون (ایران 14 کامبوج 0)

باتوجه به گلزنی مقابل المپیک لیون و بنفیکا، باز کردن دروازه کامبوج کار سختی برای آزمون به نظر نمی رسید و همین اتفاق هم افتاد. او در 11 دقیقه ابتدایی دو گل زد و پیش از پایان نیمه نخست هت تریک خود را به ثبت رساند. این سی و دومین گل آزمون بود که پیش از رسیدن به 50 بازی ملی رقم خورد. او حالا به عنوان ششمین گلزن ملی فوتبال ایران، علی کریمی و جواد نکونام را بالاتر از خود می بیند که رسیدن به این دو تا پایان مرحله مقدماتی جام جهانی، قابل تصور است.

 

 

* کریم انصاری فرد (ایران 14 کامبوج 0)

معمولا کسی که هت تریک می‌کند، بهترین بازیکن زمین است اما در بازی ایران، کریم انصاری فرد 4 گل به ثمر رساند تا بهترین بازیکن تیمش باشد. در 40 دقیقه ابتدایی گلی نزد اما سپس از روی ضربه ای غیر مستقیم دروازه کامبوجی ها را بدون نگاه به دروازه گشود تا در بزرگترین پیروزی ایران در 19 سال اخیر، بهترین گلزن تیمش باشد. در هشتادمین بازی ملی، این نخستین هت تریک انصاری فرد در یک بازی ملی بود.

 

1442092

 

* ادگار برنارد (قرقیزستان 7 میانمار 0)

برنارد برای دومین هت تریک دوران فوتبالش 15 سال صبر کرد. پیش تر در سال 2004 موفق به این کار شده بود. او در ده دقیقه نخست مسابقه موفق شد دو گل بزند که همین نمایش نیز برای یک هافبک 33 ساله قابل قبول به نظر می‌رسید اما او در دقیقه پایانی بازی یک گل دیگر هم زد تا نمایش خود را تکمیل کند. این دومین هت تریک تاریخ فوتبال قرقیزستان بود؛ پیش از این ویتالی لوکس در جام ملت های 2019 مقابل فلسطین سه گل زد.

 

1442633

 

* علی مبخوت (امارات 5 اندونزی 0)

هیچ یک از هت تریک های این هفته، عجیب تر از هت تریک علی مبخوت نبودند. او در نیمه دوم توانست هر سه گل را بزند و برتری تیمش در مقابل اندونزی را به 5 گل برساند. مبخوت بعد از بازی اعتراف کرد که نمی‌داند چند گل ملی به ثمر رسانده اما باید گفت که او حالا در کنار کریم انصاری فرد بهترین گلزن مسابقات است. وی همچنین با 54 گل یکی از بهترین گلزنان فوتبال امارات است و باتوجه به 29 سالگی، فرصت خوبی برای افزایش تعداد گل هایش را دارد.

 

1442133

 

* کیم شین ووک (کره جنوبی 8 سری‌لانکا 0)

مهاجم شاخص تیم ملی کره جنوبی نمایش خاطره انگیزی را در شب پیروزی 8-0 تیم پائولو بنتو برابر سری‌لانکا سپری کرد. مهاجم 196 سانتی متری باشگاه شانگهای شنهوا در یک نیمه دو گل زد و سپس توانست پوکر کند. این نخستین باری است که او پس از سال 2012 موفق به زدن گل ملی در خانه می‌شود. مهاجم کره ای سابقه دو قهرمانی در آسیا دارد و حالا پس از زدن پنج گل مقابل نپال در سال 2003، موفق به پوکر شده است.

دیدگاه‌ها