کد خبر : 1643033 | 21 مهر 1398 ساعت 08:54 | 10K بازدید | 0 دیدگاه

از شن سا تا خوشه طلایی؛ ساوه و رویای لیگ برتر (عکس)

شهر ساوه در نزدیکی تهران؛ شهری که دارای بزرگ ترین شهرک صنعتی خاور میانه است تا اکنون با فوتبال شناخته نشده بود.

به گزارش "ورزش سه"؛ ساوه که در قدیم بازیکنانی چون رضا عقابی داشت؛ بازیکنی که پیراهن تیم پرسپولیس را هم برتن کرد البته در فوتسال همیشه جز بهترین های ایران بود و حتی در آسیا هم خودنمایی کرد. تیم شن سا ساوه که امروز بعید به نظر می رسد وجود خارجی داشته باشد بارها و بارها در لیگ برتر فوتسال ایران قهرمان شد و شاکله اصلی تیم ملی را تشکیل می داد و در آسیا هم به روی سکو رفت.

 

ساوه شهری که انارهایش معروف و زبانزد است اینبار با فوتبال قد علم می کند. خوشه طلایی با خرید امتیاز یک تیم دسته سومی وارد فوتبال شد و به سرعت به لیگ 2 صعود کرد. در اولین فصل حضور در لیگ 2 ناصر ابراهیمی کار را شروع کرد و بعد از او هم پیروز قربانی و کورش برمک و در انتها بود که محسن عاشوری هدایت تیم را برعهده گرفت. او در اولین فصل حضور در این تیم برای صعود به لیگ یک تفاضل گل کم آورد اما فصل گذشته با اقتدار تیم را در لیگ 2 قهرمان و به لیگ یک آورد و این فصل هم دراولین حضور در لیگ یک و تا به اینجای کار 18 امتیاز برای تیم اندوخته است. در حالی که تیم به دلیل آماده نبودن استادیوم شهید چمران ساوه تنها یک بازی خانگی انجام داد. از سویی دستمزدها در این تیم معمولی و فاقد بازیکن اسمی و سرشناس است.

 

1442706

 

تیم خوشه طلایی دیروز در مصاف با آرمان گهر سیرجان که پیش از این بازی با تیم خوب مس رفسنجان یک بر یک مساوی کرده بود ارایه گر فوتبال سراسر تهاجمی بود بطوریکه در جریان بازی 4 بار به گل رسید و تنها یک بار دروازه اش باز شد. خوشه طلایی که تا به اینجای کار باختی نداشته در فاز تهاجمی بهترین تیم به همراه فجر سپاسی البته بعد از مس رفسنجان است. با 14 گل زده. این ها بی شک به تفکرات محسن عاشوری برمی گردد. مربی از نسل پرسپولیس که برای رسیدن به اینجا مسیر سخت و دشواری را طی کرد. او سال ها در تیم های پایه پرسپولیس بوده. بعد به پرسپولیس اصلی رسید اما طولی نکشید که به خاطر عدم بهای ژوزه به مربیان ایرانی راه خود را جدا کرد و به تیم هایی چون خونه به خونه، پاس، شهرداری فومن، پیکان و... رفت و اکنون دو فصلی است که در تیم خوشه طلایی حضور دارد. محسن عاشوری در این باره می گوید: «من فوتبال تهاجمی را دوست دارم. شاید به این دلیل که خودم هافبک تهاجمی بودم. از فوتبال دفاع و ضد حمله خوشم نمی آید و بر این عقیده ام این با ذات فوتبال ایران در تضاد است. خطاب به بازیکنانم گفته ام در زمین باید از فوتبالی که به نمایش می گذاریم لذت ببرند. ضمن اینکه ما همه تلاش خود را در زمین انجام می دهیم و من در این مسیر حامی بازیکنان هستم. ما به جای فکر کردن به لیگ برتر به بازی پیش رو فکر می کنیم.»

 

1442707


می شود از محسن عاشوری به عنوان مربی خاص لیگ یک هم یاد کرد. مربی ای که روی نیمکت آرام است و در کنار زمین داد و بیدا نمی کند و از همه مهمتر مخالف اعتراض به داور است. او می گوید وظیفه من بازیخوانی و هدایت تیم است و نه اعتراض به داور و اگر اینکار را انجام دهم از انجام وظیفه ای که به دوشم است می مانم.

 

عکس: محمد غلامی

 

1442708

دیدگاه‌ها