کد خبر : 1643112 | 21 مهر 1398 ساعت 13:29 | 46.1K بازدید | 0 دیدگاه

کاری که کی روش و برانکو نتوانستند انجام بدهند

ماموریت بزرگ ویلموتس و بازیکنان؛ اولین برد در منامه

بازیکنان تیم ملی ایران برای سومین دیدار مرحله گروهی یکی از بازی های دشوارشان را برابر بحرین پیش رو دارند اما شاید ماموریت پنهان ملی پوشان پایان شکست ناپذیری بحرین در منامه باشد.

ماموریت بزرگ ویلموتس و بازیکنان؛ اولین برد در منامه

به گزارش" ورزش سه" روز سه شنبه هجدهمین تقابل رودرروی ایران و بحرین و بار دیگر در رقابت های مقدماتی جام جهانی برگزار می‌شود. بحرین تیمی است که در دهه های اخیر تبدیل به یکی از حریفان جدی و به اصطلاح فوتبالی ها گربه سیاه فوتبال ایران شده است. البته که در کنار شکست های دردناک، تیم ملی ایران توانسته پیروزی های پرگل و انتقام های سختی هم از حریفش بگیرد اما ماجرا این است که از 16 شهریور سال 53 که تقریبا 45 سال می شود تیم ملی ایران نتوانسته در منامه بحرین را شکست بدهد. 8 برد ایران در هفده مسابقه قبلی یا در تهران به دست آمده یا در زمین بیطرف بوده است اما در منامه ماجرا کاملا به سود حریف است.


در شش مسابقه ای که در تاریخ دو تیم در کشور بحرین برگزار شده ایران 4 بار شکست خورده و دو بازی دیگر نیز مساوی شده است. شکست هایی که برخی از آن ها هنوز هم به عنوان تلخ ترین خاطرات فوتبالی علاقمندان به تیم ملی ایران به حساب می آید. نکته جالب اینجا است که ما با مربیان مختلفی از جمله کارلوس کی روش، افشین قطبی، علی دایی، جلال طالبی، میروسلاوبلاژویچ و برانکوایوانکوویچ نتوانسته ایم در بحرین برابر این حریف به برتری برسیم. حالا اما این ماموریت مهمی برای مارک ویلموتس هم به حساب می آید که بتواند یکی از کارهای زمین مانده فوتبال ایران را انجام داده و بحرین را در زمین خودش شکست دهد. این پیروزی علاوه بر اینکه جایگاه ایران را برای صعود از این مرحله مستحکم تر می کند، می‌تواند پایانی بر سال ها شکست ناپذیری بحرینی ها در منامه برابر ایران باشد.


بازی های منامه


*آخرین بازی دو تیم ایران و بحرین در منامه درمرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل و در پاییز سال 1390 برگزار شد. تیم ایران که بازی رفت را در تهران با نتیجه شش بر صفر برده بود در بازی برگشت برابر حریفش با نتیجه یک بر یک متوقف شد. مجتبی جباری تنها گل ایران را در آن بازی زد.


*یکی از سنگین ترین شکست های تاریخ فوتبال ایران در یک بازی دوستانه و در شهریور سال 88 رقم خورد که تیم ملی با نتیجه 4 بر دو مغلوب تیم ملی بحرین شد. فریدون زندی در این بازی هر دو گل ایران را که هدایتش بر عهده افشین قطبی بود به ثمر رساند.

 

1442854


*فروردین سال 87 و زمانی که علی دایی هدایت تیم ملی ایران را به عهده داشت تیم ملی در منامه به مصاف بحرین رفت و با یک گل مغلوب حریف شد.

 

1442856


*بهمن ماه ۱۳۸۳ تیم ملی ایران که با هدایت برانکو ایوانکوویچ در مسیر جام جهانی ۲۰۰۶ بود در بازی رفت مرحله گروهی در منامه به نتیجه ای بهتر است تساوی بدون گل دست پیدا نکرد.


*در مهرماه سال 1380 و در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2002 با میروسلاوبلاژویچ دو بار به مصاف بحرین رفتیم و در منامه با نتیجه سه بر یک مغلوب حریف شدیم. این همان بازی است که بحرینی ها به دلیل صعود تیم ملی عربستان بعد از برد برابر ایران با پرچم سعودی در زمین دور افتخار زدند. علی دایی تنها گل ایران را در این بازی به ثمر رساند.

 

1442855


*در سال 79 و با هدایت جلال طالبی در رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیای 2000 لبنان، به بحرینی ها در زمین حریف با نتیجه یک بر صفر بازی را واگذار کردیم.

دیدگاه‌ها