کد خبر : 1643145 | 21 مهر 1398 ساعت 16:05 | 35.1K بازدید | 0 دیدگاه

تاریخ فوتبال ایتالیا فروخته نمی شود

جنجال لباس سبز؛ رنسانس یا نابودی آتزوری

حتی پیروزی دو بر صفر برابر یونان و صعود به رقابت های یورو 2020 نتوانسته انتقادها را از تیم ملی ایتالیا کاهش بدهد و این بار سوژه پیراهن جدید این تیم است.

جنجال لباس سبز؛ رنسانس یا نابودی آتزوری

به گزارش" ورزش سه" تیم ملی ایتالیا در حالی که هنوز سه هفته دیگر از بازی های دور مقدماتی یورو 2020 توانست جواز حضور در این رقابت ها را که قرار است برای اولین بار با فرمت جدید و در سیزده کشور مختلف اروپایی برگزار شود به دست بیاورد.


آن ها شنبه شب و در هفتمین بازی مرحله گروهی توانستند یونان را در شهر رم با نتیجه دو بر صفر مغلوب کرده و با 21 امتیاز یکی از تیم های یورو 2020 باشند. اما آنچه بعد از نمایش یاران مانچینی در المپیکو رم بیش از هرچیزی در رسانه ها و فضای مجازی فوتبال ایتالیا خودنمایی می کرد تحلیل ها و نقدهایی بود که نسبت به رنگ و لباس جدید این تیم می شد.


ایتالیا برای دومین بار در تاریخ فوتبال این کشور با پیراهن سبز به جای آبی لاجوردی در زمین حاضر شد و این موضوع نتوانسته رضایت عمومی علاقمندان به فوتبال این کشور را جلب کند. برونو وسپا یکی از سرشناس ترین روزنامه نگاران ایتالیایی در توئیترش با اشاره به استفاده از لباس سبزرنگ در بازی برابر یونان نوشت:"ایتالیا با پیراهن سبز بازی کرد. زیبا بود(اشاره به لباس) اما رنگ آبی زیباتر است.چون مال ما است. تاریخ فروخته نمی شود."

 

1442884


فرانچسکو لولوبریجیدا سیاستمدار ایتالیایی نیز در این رابطه توئیت کرد:"آیا پیراهن تیم ملی ایتالیا را بدون پرچم ملی در مسابقات دوست دارید؟" اشاره او به استفاده از لباس جدید و نپوشیدن لباس های لاجوردی است.

 

1442886


اما وبسایت خبری IMOLAOGGI نیز در توئیترش با انتقاد از رنگ و طراحی لباس تیم ملی ایتالیا در اعتراض به تبلیغات این لباس نوشت:"پیراهن تیم ملی سبز شده و پرچم ایتالیا از بین می رود. فیلم تبلیغاتی این لباس ها یک تجارت چندفرهنگی است(اشاره به استفاده از رنگین پوستان در تبلیغ و رنگ سبز پیراهن). سه گانه ای که ما را به عنوان ایتالیا معرفی می کند برداشته می شود. آن ها دارند هویت ما را در ورزش پاک می کنند."

 

1442883


این ها تنها بخشی از اعتراضاتی است که به پیراهن جدید تیم ملی شده است که نامش" رنسانس" است. این پیراهن با سفارش فدراسیون فوتبال ایتالیا به شرکت پوما تولید شده است. فوتبال ملی ایتالیا آنطور که روبرتو مانچینی سرمربی این تیم می گوید در حال تغییر نسل است و بارها از عنوان رنسانس در فوتبال ایتالیا نام برده است. از همین رو و با توجه به تغییر نسلی که قرار است در فوتبال ایتالیا رخ بدهد این لباس سبزرنگ و زیبا تبدیل به نماد"رنسانس" در فوتبال این کشور شده است. استفاده از مدل های رنگین پوست برای تبلیغ این پیراهن هرچند به مذاق ناسیونالیست های تندرو در ایتالیا خوش نیامده اما حکایت از چهره تازه تیم ملی فوتبال ایتالیا دارد.

 

1442887


مانچینی از رسانه ها و عموم علاقمندان فوتبال ایتالیا خواسته است که در برابر این تغییر نسل صبور باشند تغییر لباس در بازی با یونان گویا بهانه ای برای برانگیختگی احساسات میهن پرستانه و رادیکال شده است. حتی گفته شد این لباس تیم ملی ایتالیا نیست و بیشتر شبیه لباس تیم ملی کامرون است.


این برای دومین بار است که تیم ملی ایتالیا از لباس سبز رنگ استفاده می کند. آن ها یک بار دیگرو در سال 1954 برابر تیم ملی آرژانتین لباس های سبزرنگی به تن کردند و بازی را دوبر صفر از حریفشان بردند.

 

1442885

دیدگاه‌ها