کد خبر : 1643254 | 22 مهر 1398 ساعت 09:20 | 11.7K بازدید | 0 دیدگاه

کی‌روش، کلمبیا را دفاعی می‌کند؟

استحکام دفاعی، نقطه قوت کلمبیای کارلوس کی‌روش

نسخه کلمبیایی روزنامه آ اس به بررسی تیم ملی کلمبیا در دوران کارلوس کی‌روش پرداخته و از قدرت دفاعی به عنوان کلید عملیاتی کی‌روش در این تیم یاد کرده است.

استحکام دفاعی، نقطه قوت کلمبیای کارلوس کی‌روش

به گزارش "ورزش سه"، نسخه کلمبیایی روزنامه اسپانیایی آ اس به بررسی فنی عملکرد تیم ملی کلمبیا در دوران سرمربی‌گری کارلوس کی‌روش پرداخته و مدعی است قدرت دفاعی، مرکز ثقل و کلید عملیاتی کی‌روش در این تیم بوده است. بر اساس این گزارش کلمبیا در دوران کی‌روش تنها چهار گل دریافت کرده و این خود نشان می‌دهد که تیم او از نظر دفاعی ساختار مستحکم و غیر قابل نفوذی دارد.

 

کی‌روش در کنفرانس خبری بازی دوستانه کلمبیا با شیلی که با تساوی بدون گل به پایان رسید گفت کسی که فوتبال بازی می‌کند باید چگونه دفاع کردن را هم بلد باشد. کلمبیایی‌ها در دیدار با شیلی با چنان دفاع مستحکمی بازی کردند که شیلی حتی قادر به شلیک یک شوت به چارچوب دروازه شاگردان کی‌روش نبود. کلمبیا در همین بازی 48 ریکاوری انجام داد.

 

1443040

 

نقشه دفاعی کی‌روش در کلمبیا حالا دیگر مشخص شده. او از داوینسون سانچس و یری مینا در مرکز خط دفاعی استفاده کرده، ویلیام تسیو را در سمت چپ و استفان مدینا را در سمت راست به عنوان دو دفاع کناری به خدمت می‌گیرد. در یازده بازی‌ای که کی‌روش به عنوان سرمربی کلمبیا انجام داده ترکیب خط دفاعی این تیم تقریبا همیشه همین بوده.

 

داوینسون سانچس با 776 دقیقه بازی در دوران کی‌روش مورد اعتماد ترین بازیکن او بوده که در مرکز خط دفاعی به میدان رفته. این مدافع تاتنهام از 11 بازی کی‌روش در 9 بازی حضور داشته و همیشه به عنوان بازیکن فیکس به میدان رفته. او تنها در دو بازی پاناما و پاراگوئه به میدان نرفته که کی‌روش در این دو بازی تیم دوم کلمبیا را به زمین فرستاده است. یری مینا دیگر مدافع مرکزی هم سومین بازیکنی است که در دوران کی‌روش بیشترین دقایق را در میدان حضور داشته.

 

1443041

هیت مپ دیدار اخیر کلمبیا- شیلی

 

نکته دیگر این است که ویلیام تسیو و استفان مدینا که کی‌روش از آنها به عنوان مدافعین کناری استفاده می‌کند در طول دوران ورزشی خود همیشه دفاع وسط بوده‌اند. ولی از زمان ورود کی‌روش به کلمبیا این دو به عنوان مدافعین کناری به خدمت گرفته شده‌اند. با اینکه این دو کمتر در فاز حمله شرکت کرده و برای تیم موقعیت خلق می‌کنند ولی در فاز دفاعی عملکرد خیلی خوبی داشته‌اند.

 

چالش بعدی برای نقشه‌های دفاعی کی‌روش در کلمبیا فردا در دیدار مقابل الجزایر خواهد بود. آخرین دیدار کی‌روش و شاگردانش در تور اروپایی این تیم. دیداری که فردا در شهر لیل فرانسه مقابل تیم قدرتمند آفریقایی برگزار خواهد شد.

 

منبع: آ اس

دیدگاه‌ها