کد خبر : 1643491 | 23 مهر 1398 ساعت 11:18 | 154.6K بازدید | 0 دیدگاه

عصبانیت شدید انگلیس از نژادپرستی در بلغارستان

غوغای استرلینگ زیر باران فحش و سلام هیتلری

دیدار دیشب دو تیم ملی انگلیس و بلغارستان در صوفیه با توهین‌های شدید نژادپرستانه و سلام های هیتلری تماشاچیان بلغار همراه بوده و فوتبال این کشور را با تهدید جریمه و تعلیق مواجه کرده است.

غوغای استرلینگ زیر باران فحش و سلام هیتلری

به گزارش "ورزش سه"، انگلیس و بلغارستان دیشب در چارچوب مقدماتی یورو 2020 در صوفیه پایتخت بلغارستان به مصاف هم رفتند و شاگردان گرت ساوت‌گیت با ارائه یک بازی برتر موفق شدند میزبان را 6-0 شکست داده و در صدر گروه A قرار بگیرند. اما آنچه این بازی را بسیار جنجالی کرد توهین‌های نژادپرستانه تماشاچیان بلغار به بازیکنان سیاه‌پوست انگلیسی و نشان دادن سلام های هیتلری و دیگر اقدامات نژادپرستانه در ورزشگاه بود که در اروپا جنجال وسیعی به راه انداخته است.

 

1443346

 

در نتیجه این اقدامات هواداران بلغار که در استادیوم حاضر بودند بازی دو تیم دو بار متوقف شد و از بلندگوی ورزشگاه خطاب به آنها اعلام شد که از سر دادن شعارهای نژادپرستانه دست بردارند. این در حالی بود که به دلیل سابقه قبلی بلغارها در سر دادن شعارهای نژادپرستانه بخش وسیعی از ورزشگاه از سوی یوفا به روی تماشاچی بسته شده بود.

 

اکثر شعارهای نژادپرستانه و تقلید صدای میمون که تماشاچیان بلغار در استادیوم انجام دادند رحیم استرلینگ ستاره سیاه‌پوست انگلیسی را نشانه رفته بود که در این دیدار دو گل برای تیمش به ثمر رساند. این در حالی است که یک روز قبل رئیس فدراسیون فوتبال بلغارستان ادعا کرده بود هواداران تیم ملی این کشور متعصب نیستند.

 

1443344

 

پس از آنکه انگلیس بعد از گذشت هفت دقیقه از شروع بازی گل اول را به ثمر رساند فریادهای تقلید صدای میمون و سلام های هیتلری آغاز شد. ایوان ببک داور کروات بازی ابتدا در دقیقه 28 مسابقه را متوقف کرد چرا که هری کین کاپیتان انگلیس به شعارهایی که در ورزشگاه شنیده می‌شد واکنش نشان داده بود. در زمان توقف بازی بلندگوی ورزشگاه به تماشاچیان هشدار داد که اگر ادامه دهند بازی به کل متوقف خواهد شد.

 

1443342

 

در دقیقه 43 هم بازی برای دومین بار متوقف شد و بعد از گذشت مدتی داور بعد از مشورت با گرت ساوت‌گیت سرمربی انگلیس دستور به ادامه بازی داد. هواداران انگلیسی که به بلغارستان سفر کرده بودند واکنش شدید و خشمگینانه‌ای به بلغارها نشان داده و با سر دادن شعارهایی از آنها به عنوان نژادپرست یاد کردند.

 

1443343

 

اتحادیه فوتبال انگلیس در پایان بازی با صدور یک بیانیه به اتفاقات ورزشگاه صوفیه واکنشی تند و خشمگینانه نشان داد و گفت از اینکه بازیکنانش با چنین آزار و اذیت‌هایی مواجه شده‌اند متاسف است. این اتحادیه همچنین از یوفا خواست به صورت فوری و اضطراری درباره این حوادث تحقیقاتی انجام دهد.

 

1443345

 

هواداران انگلیسی که برای حمایت از تیم ملی کشورشان به بلغارستان سفر کرده بودند در پایان بازی در حالی که از پیروزی پرگل و مقتدرانه انگلیس سر از پا نمی‌شناختند فرصت را برای تسویه حساب با بلغارهای حاضر در ورزشگاه که حدود 90 دقیقه بازیکنان سیاه‌پوست تیم‌شان را آزار داده و به آنها توهین کرده بودند مناسب دیدند.

 

انگلیسی‌ها برای تسویه حساب با تماشاچیان بلغار، چهره‌ای را انتخاب کردند که بیشترین توهین‌ها را شنیده بود: رحیم استرلینگ، مرد دو گله سه‌شیرها در این بازی.

 

انگلیسی‌های حاضر در ورزشگاه در حالی که بازی به پایان رسیده بود شروع به سر دادن شعارهایی کردند که در عین حمایت از استرلینگ، برای بلغارها تحقیرآمیز بود. انگلیسی‌ها می‌گفتند: "دیدید کی توی دروازه نژادپرست‌ها گل کاشت؟ رحیم استرلینگ!".  

 

 

 

دیدگاه‌ها