کد خبر : 1643581 | 23 مهر 1398 ساعت 18:31 | 7K بازدید | 0 دیدگاه

صادقی و آرزوهای بزرگ نارنجی در جام حذفی

سایپا درآستانه چهارمین یک چهارم در 5 سال

سایپا سه بار موفق به قهرمانی در لیگ شده اما در تاریخ سی ساله حضورش در فوتبال ایران تنها یک بار و در سال 1372 به مقام قهرمانی رسید.

سایپا درآستانه چهارمین یک چهارم در 5 سال

به گزارش" ورزش سه" سایپا در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام حذفی یک بازی سخت برابر تیم لیگ برتری شاهین بوشهر دارد. هرچند سایپا الان با 7 امتیاز در رده نهم قرار دارد و شاهین بوشهر قعرنشین است اما بازی دو تیم لیگ برتری در این مرحله از رقابت های جام حذفی می تواند برای هر دو حریف دردسرهایی داشته باشد.


در میان تیم های حاضر در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی سایپا یکی از هفت تیمی است که تا قبل از این توانسته مقام قهرمانی را در جام حذفی تجربه کند. سایپا در سال 1372 موفق شد در فوتبال ایران به دوگانه رسیده علاوه بر قهرمانی در لیگ باشگاه های ایران به مقام قهرمانی در جام حذفی هم برسد.


آن ها بعد از آن یک بار در سال 73 و یک بار هم در لیگ ششم به مقام قهرمانی در لیگ فوتبال رسیدند اما هرگز دیگر قهرمانی در جام حذفی را تجربه نکردند هرچند در سال های اخیرچند باری تا نزدیکی های فینال رسیده اند. در فصل گذشته این تیم با هدایت علی دایی به مرحله نیمه نهایی رقابت های جام حذفی رسید اما مغلوب داماش ، شگفتی ساز جام شد و از رسیدن به فینال جا ماند.


آن ها در فصل 96-97 در یک شانزدهم حذف شدند اما در فصل 95-96 نیز آن ها به نیمه نهایی رسیدند اما این بار در جدال با سپاهان بازی را واگذار کردند و به فینال نرسیدند. در سال 94-95 نیز تا یک چهارم نهایی بالا آمدند اما مغلوب تراکتور شدند. سال قبل از آن نیز سایپا توانسته بود تا یک هشتم نهایی بالا بیاید.


با این وجود تیمی که در سه فصل گذشته دوبار تا نیمه نهایی جام حذفی بالا آمده ابتدا داماش گیلان را در مرحله یک شانزدهم با نتیجه دو بر یک برد تا انتقام فصل گذشته را از این تیم گرفته باشد. آن ها در یک هشتم باید به مصاف شاهین بوشهر بروند و اگر بتوانند در این بازی به برتری برسند در 5 فصل اخیر جام حذفی برای چهارمین بار توانسته اند به یک چهارم نهایی برسند.


ابراهیم صادقی که اولین فصل سرمربیگری اش در سایپا را سپری می کند در لیگ برتر در 6 مسابقه 7 امتیاز گرفته است. نقطه قوت این تیم زدن 9 گل در 6 بازی است هرچند ده گل دریافت کرده و این نشان از وجود ایراداتی در ساختار تدافعی این تیم دارد. با این وجود آن ها با برد در اولین بازی شان در مرحله یک شانزدهم جام حذفی برابر داماش ، می توانند در روزهایی که توانسته اند جایی در میانه های جدول لیگ برتر داشته باشند یک قدم مهم به سوی رسیدن به مراحل بالاتر جام حذفی بردارند.
سایپا فردا در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در بوشهر میهمان تیم شاهین شهرداری این شهر است.

دیدگاه‌ها