کد خبر : 1643617 | 23 مهر 1398 ساعت 21:01 | 26.8K بازدید | 0 دیدگاه

وقتی حاج‌صفی با خداحافظی کنار نمی‌آمد؛

سومین سالگرد خداحافظی عجیب کاپیتان نویدکیا (عکس)

سه سال پیش در چنین روز و شبی محرم نویدکیا در دربی اصفهان و در شب شکست تیمش از فوتبال خداحافظی کرد.

به گزارش "ورزش سه"، سه سال پیش در چنین روزی بود که محرم نویدکیا در دقیقه 80 دربی اصفهان جانشین آرمین سهرابیان شد و بلافاصله پس از ورود او به زمین، احسان حاج صفی به سمت او رفت تا در دقایق باقی مانده، بار دیگر کاپیتانیِ سپاهان به بازیکنی برسد که طی سال های متمادی آن را به بازو بسته بود و افتخارات پرشماری برای طلایی های اصفهان رقم زده بود.


لیگ شانزدهم در شرایطی برای سپاهان آغاز شد که آنها پس از ناکامی با فرکی و استیماچ در لیگ چهاردهم و کسب رتبه چهاردهم، عبدالله ویسی را به عنوان سرمربی انتخاب کرده بودند و این مربی هم برای تکرار قهرمانی اش که در لیگ پانزدهم با استقلال خوزستان رقم زده بود، تصمیم گرفت تقریبا تمامی بازیکنان باتجربه تیم نظیر شیمبا، خلعتبری، رحمان احمدی، شهاب گردان، هادی عقیلی و ... را کنار بگذارد؛ با این حال حسین پاپی و محرم نویدکیا از معدود بازیکنانی بودند که از انقلاب ویسی در سپاهان جان سالم به در بردند و در لیگ پانزدهم هم بازی کردند.

 

1443501

 

1443500


نویدکیا که در آن برهه بار دیگر مصدومیت کهنه زانویش سرباز کرده بود، کمتر توسط ویسی مورد استفاده قرار می گرفت و به یک بازیکن تعویضی در تیمی تبدیل شده بود که نتایج خوبی نمی گرفت و نارضایتی از تیم هم اطراف باشگاه وجود داشت؛ پس کاپیتان کهنه کار طلایی پوشان که شرایط را مساعد نمی دید و احساس می کرد، دیگر نمی تواند به تیمش کمک کند، با یک تصمیم غیرمنتظره اعلام کرد، می خواهد خداحافظی کند و این تصمیم را در دیدار برابر ذوب آهن عملی کرد تا در دیداری تمام اصفهانی از فوتبال کنار رفته باشد.

 

در آن مسابقه ذوب‌آهن در شرایطی پیروز مسابقه شد که نمایش برتری داشت و البته حضور چند دقیقه‌ای نویدکیا تاثیری روی روند بازی نگذاشت. اما در شرایطی که گفته می شد محرم در پایان این بازی از میادین فوتبال کنار خواهد رفت، با وجود آنکه در پایان مسابقه از او تجلیل به عمل آمد و مدیرعامل ذوب آهن هم برای قدردانی از او به کنار زمین آمد، اما یک تصمیم ناگهانی این خواست قبلی را با چالش مواجه کرد.

 

1443502

 

در آن لحظه فراموش نشدنی و عجیب برای سپاهانی ها و البته فوتبال ایران، احسان حاج صفی که امروز با بازوبند کاپیتانی تیم ملی فوتبال ایران مقابل بحرین بازی می کند، با گرفتن دست نویدکیا او را با خود به رختکن کشید تا مراسم خداحافظی اتفاق نیفتد و به قول گزارشگر اصفهانی محرم چهارگوشه زمین را نبوسید.


این کار احتمالا به این دلیل انجام شد که خداحافظی نویدکیا در یک روز بهتر و پرتماشاچی تر و در شرایطی متناسب با سابقه او در فوتبال اتفاق بیفتد ولی هم نویدکیا در پایان مسابقه از حرکت حاج صفی انتقاد کرد و هم ویسی، تا در فوتبال ایران که معمولا شاهد بازی خداحافظی برای بازیکنان بزرگ نیستیم، یک خداحافظی عجیب و فراموش نشدنی در حافظه تاریخ ثبت شود؛ خداحافظی ای که علیرغم میل باطنی بازیکنان باتجربه سپاهان نظیر حاج صفی تمدید نشد و هنوز هم مسئولان سپاهان که پیش تر قول برگزاری بازی خداحافظی برای نویدکیا را داده بودند، قدمی برای این کار برنداشته اند.

 

1443503

 

1443499


نکته جالب اینکه در همان فصل و در دور برگشت بازی ها، عبدالله ویسی علیرغم اینکه موفق شد، تیمش را با نتیجه 2 بر 1 مقابل ذوب آهن با پیروزی از زمین خارج کند، به دلیل نوسان در نتیجه گیری از کار برکنار شد و در روزهای ابتدایی فروردین 1396 بود که کرانچار به عنوان جانشین او بار دیگر به سپاهان بازگشت تا هر دو دیدار سپاهان برابر ذوب آهن در لیگ شانزدهم هر کدام به نوعی به خاطر سپرده شود؛ یکی با اتمام کار ویسی و دیگری با خداحافظی کاپیتان.

دیدگاه‌ها