کد خبر : 1643668 | 24 مهر 1398 ساعت 08:58 | 18.3K بازدید | 0 دیدگاه

کنفدراسیون زیر بار کمک داور ویدئویی نرفت

رسمی؛ فینال ACL بدون حضور VAR

با وجود تلاش های فراوانی برای حضور کمک داور ویدئویی در مهم ترین تورنمنت باشگاهی قاره کهن در سال 2019، کنفدراسیون فوتبال آسیا زیر بار قبول این موضوع نرفت.

رسمی؛ فینال ACL بدون حضور VAR

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که استفاده از کمک داور ویدئویی در بسیاری از تورنمنت های مهم باشگاهی و ملی به یک امر بدیهی تبدیل شده است اما فوتبال آسیا در بالاترین سطح هنوز از این تکنولوژی دور مانده تا انتقاداتی از این ماجرا نقل محافل خبری و مجازی قاره شود.


از مدت ها قبل خبرهایی پیرامون ورود VAR به لیگ قهرمانان آسیا به عنوان مهم ترین تورنمنت باشگاهی قاره کهن به گوش می رسید اما هر چه به مراحل نهایی همچنین فینال نزدیک شدیم این موضوع عملی نشد تا این که سرانجام در فاصله یکی دو هفته تا زمان فینال این فصل از رقابت ها کنفدارسیون فوتبال آسیا رسما از برگزاری بازی نهایی بدون تکنولوژی کمک داور ویدئویی خبر داد.


بنا به اعلام رسانه های عرب زبان حاشیه خلیج فارس کمیته داوران و اجرایی AFC دیروز به صورت رسمی از منتفی شدن حضور کمک داور ویدئویی در فینال این فصل از رقابت ها خبر داد و مدعی شد در حال برنامه ریزی و آماده سازی زیرساخت ها برای اجرایی شدن این اتفاق در فصول آینده است. این تصمیم بازتاب گسترده ای به خصوص در ژاپن و عربستان داشت، دو کشوری که از حالا نماینده های آنها خود را برای حضور در فینال آماده می کنند.

دیدگاه‌ها