کد خبر : 1643685 | 24 مهر 1398 ساعت 10:28 | 28.1K بازدید | 1 دیدگاه

تکل زدن و پا انداختن در محوطه جریمه ممنوع!

مربیان حرفه ای همواره به مدافعان خود یک نکته مهم را گوشزد می کنند؛ تکل زدن و پا انداختن در منطقه یک سوم دفاعی ممنوع، چرا که موجب اعلام خطا یا پنالتی از سوی داور برای تیم حریف می شود.

تکل زدن و پا انداختن در محوطه جریمه ممنوع!

به گزارش "ورزش سه"، حتی در تکل های درست هم مهاجم به گونه ای وانمود می کند که مدافع به روی او خطا کرده و در پا انداختن هم مهاجم پای خود را به مدافع حریف گیر می دهد و اگر بیرون از محوطه جریمه باشد خطا می گیرد و اگر داخل محوطه باشد پنالتی. این همان اتفاقی بود که دیشب در بازی بحرین – ایران رخ داد و تیم ملی بحرین به راحتی پنالتی گرفت و بازی را برد.

 

زمانی که مدافع پا می اندازد ایستا است در حالی که مهاجم در حال چرخش است و به راحتی می تواند در مسیر ایستادن مدافع حرکت و بعد از برخورد داور را متقاعد به گرفتن خطا نماید. مجید حسینی در صحنه ای که توپ به مهاجم بحرین پاس داده شد باید پشت توپ قرار می گرفت تا دروازه برای مهاجم بحرین پنهان شود و بهترین راه حل برای گرفتن توپ اجازه ندادن برای چرخش بود و اینکه بازی تاخیری ایجاد کند. اما مجید حسینی بدترین تصمیم را گرفت؛ پا انداختن.

 

حتی در کلاس های مربیگری فیفا هم به این دو موضوع مهم اشاره می شود؛ زمانی که مدافع در منطقه یک سوم دفاعی تکل می زد در صورت عبور مهاجم، او این شانس را خواهد داشت که با دروازه بان در موقعیت تک به تک قرار گیرد. در تکل مدافع تنها 50 درصد شانس تصاحب توپ دارد اما زمانی که بازی تاخیری ایجاد می کند و مهاجم را به سمت خط طولی می برد خطر را دور می کند. مدرسین فیفا مدام خطاب به مربیان می گویند به مدافعان بگویید در منطقه یک سوم دفاعی نه تکل بزنند و نه پا بیندازند.

 

مجید حسینی و دیگر مدافعان تیم ملی اگر این موضع مهم را رعایت کنند دست کم در بازی های آتی ایران به تیم حریف پنالتی نخواهند داد.

دیدگاه‌ها