کد خبر : 1643759 | 24 مهر 1398 ساعت 16:05 | 79.6K بازدید | 0 دیدگاه

مسی پس از دریافت کفش طلای ششم؛

لالیگا برای ما مهمتر از چمپیونزلیگ است

لیونل مسی امروز در بارسلونا و طی مراسمی ویژه ششمین کفش طلای اروپای خود را دریافت کرد.

لالیگا برای ما مهمتر از چمپیونزلیگ است

به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی فصل گذشته از لحاظ افتخارات تیمی فصل چندان درخشانی را پشت سر نگذاشت. او با بارسلونا موفق شد برای دومین دوره متوالی و با قاطعیت قهرمان لالیگا شود ولی در چمپیونزلیگ پشت سد لیورپول در نیمه نهایی ماند و در فینال کوپا دل ری نیز بارسا بازی را به والنسیا واگذار کرد اما از حیث جوایز انفرادی، مسی توانست برای سومین سال متوالی فاتح کفش طلای اروپا شود و چندی پیش عنوان بهترین بازیکن سال فیفا را نیز برای اولین بار به خود اختصاص داد.

 

 

1443687

 

 

لیونل مسی تاکنون شش بار و در سه سال گذشته به طور متوالی برنده جایزه کفش طلای اروپا شده و از این نظر هیچ بازیکنی در تاریخ فوتبال همانند او به چنین رکوردی دست نیافته است. در واقع در هر چهار فصل اخیر برنده کفش طلا متعلق به بارسلونا بوده و پیش از هت تریک لیونل مسی نیز لوییس سوارز در فصل 16-2015 صاحب این عنوان شده بود.

مسی اولین بار فصل 10-2009 بود که فاتح کفش طلای اروپا شد. او یک فصل بعد نیز با ثبت 50 گل برای بارسا که یک رکورد محسوب می شود، برای دومین بار کفش طلا را به دست آورد. فصول 12-2013، 17-2016، 18-2017 و 19-2018 نیز او موفق به تکرار این موفقیت شد.

 

 

 

 

مسی فصل گذشته 36 گل به ثمر رساند و با کسب 72 امتیاز آقای گل اسپانیا و اروپا شد. تا روزهای پایانی کیلیان امباپه او را تعقیب می کرد ولی در نهایت با ثبت 33 گل به کار خود پایان داد. فابیو کواریارلا مهاجم سامپدوریا با 26 گل زده و دووان زاپاتا از آتالانتا با 22 گل زده در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

قرار است امروز این جایزه به طور رسمی در مراسمی در شهر بارسلون به لیونل مسی اعطا شود. در این مراسم همسر و نیز تیاگو و متئو فرزندان مسی نیز حاضر خواهند بود و نکته جالب اینکه امروز 16 اکتبر پانزدهمین سال اولین بازی رسمی مسی برای بارسا نیز محسوب می شود.

 

 

15:56: لیونل مسی در مورد اهداف خود و بارسا در فصل جاری گفت:« لیگ قهرمانان یک تورنمنت ویژه است و هر سال هدف مان فتح این جام است ولی لالیگا برای ما مهمترین جام است و آمادگی در آن باعث می شود در لیگ قهرمانان و کوپا دل ری هم موفق ظاهر شویم. در بارسلونا ما هر سال برای فتح تمام جام ها می جنگیم، بدون توجه به اینکه کدام اهمیت بیشتری دارد.»

 

مسی سپس به تمجید از هم تیمی هایش در بارسا پرداخت:« سوارز و آلبا که اینجا در مراسم هستند دو عامل مهم در کسب ششمین کفش طلای من هستند. هرگز بدون کمک آنها و دیگر هم تیمی هایم موفق به کسب این عنوان نمی شدم. این جایزه متعلق به همه بازیکنان بارسا است.»

 

مسی در مورد نحوره برخورد با فرزندانش در منزل گفت:« من بیشتر از مادرشان به آنها سخت می گیرم و اغلب سعی می کنم تیاگو و متئو را به چالش بکشم. خیلی وقت ها شایستگی آن را دارند.»

 

تیپ ظاهری و نحوه پوشش:« خیلی علاقه ای به کت و شلوار ندارم ولی خوب، برخی مواقع شما مجبور هستید از این نوع پوشش استفاده کنید.»

 

تغذیه و خواب:« به تغدیه مناسب و خواب کافی اهمیت زیادی می دهم. مدت هاست رژیم غدایی خاصی را رعایت می کنم و وقتی هم که خواب هستم، کامیون هم نمی تواند من را بیدار کند.»

 

 

1443716

 

1443714

 

 

Image

 

Image

 

1443708

 

1443710

 

 

15:48: تیاگو و متئو فرزندان مسی کفش طلا را از مدیر مارکا دریافت کردند و به پدر تقدیم کردند.

 

 

 

 

15:39: لئو مسی به روی سن آمد و پاسخگوی سوالات مجری مراسم شد.

 

 

1443715

 

 

15:33: پس از 5 دقیقه حرکات آکروباتیک، ویدیویی از گل های مسی و نیز 5 کفش طلای پیشین او  پخش شد.

 

 

 

 

15:27: گایاردو در صحبت های خود به ذکر افتخارات فردی مسی در طول فصول گذشته و گلزنی های متوالی او برای بارسا پرداخت و اهدای این جایزه و زندگی در دورانی که مسی در آن مشغول فوتبال است را افتخاری برای خود و فوتبال دوستان دانست.

 

 

1443717

 

15:20: خوان ایگناسیو گایاردو مدیر نشریه مارکا به عنوان سخنران مراسم پشت میکروفن قرار گرفت تا مراسم به یه این شکل آغاز شود.

 

15:15: مسی به همراه همسر و دو فرزندش وارد محل برگزاری مراسم شد.

 

 

 

 

15:08: با ورود همه میهمانان، تنها دقایقی به آغاز رسمی مراسم باقیمانده است.

 

15:06: علاوه بر مدیران بارسا و خانواده مسی، لوئیس سوارز و جودی آلبا نیز او را در این مراسم همراهی می کنند.

 

 


 

15:00: از طرف باشگاه بارسلونا جوزپ ماریا بارتومئو(رئیس) اسکار گرائو(مدیر اجرایی) و اریک آبیدال و رامون پلانس از تیم مدیریت ورزشی حاضر هستند.

 

 

 

 

 

14:50: میهمانان مراسم به تدریج در حال ورود به محل قدیمی کارخانه "Estrella Damm" محل برگزاری مراسم هستند.

 

 

 

دیدگاه‌ها