کد خبر : 1643800 | 24 مهر 1398 ساعت 18:12 | 48.6K بازدید | 0 دیدگاه

یک ساعت با شوخی های آقای سرمربی ایتالیایی

آقای مترجم گوشیتو خاموش کن !

آندره آ استراماچونی این روزها و به خصوص در کنفرانس خبری پیش از دیدار برابر فجرسپاسی شیراز هیچ شباهتی به تصویری که در روزهای ابتدایی حضورش در ایران به اهالی فوتبال نشان داده بود، ندارد.

آقای مترجم گوشیتو خاموش کن !

 

به گزارش "ورزش سه"، آندره آ استراماچونی امروز در شرایطی به نشست خبری پیش از دیدار برابر فجرسپاسی شیراز در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی رسید، که تاخیری چند دقیقه ای داشت ولی پس از چند دقیقه به همراه مترجمش و مدیررسانه ای باشگاه وارد محل نشست در سالن روابط عمومی سازمان لیگ شد.

 

از همان ثانیه های ابتدایی استراماچونی نشان داد روحیه خوبی دارد و چند ثانیه پس از نشستن روی صندلی خود، این را با شوخی با یکی از خبرنگاران که درست مقابل صورت او چند ثانیه ای در حال تنظیم میکروفونش بود، نشان داد. او در این چند ثانیه لبخندی آرام بر صورت داشت و سعی می کرد با کشیدن سرش به عقب، از این ثانیه ها عبور کند.

برای اهالی فوتبال و به خصوص هواداران فوتبال، اولین تصویر از استراماچونی، عصبانیت شدید او در کنفرانس خبری پس از شکست مقابل ماشین سازی در هفته اول لیگ برتر بود که حالت آشفته خود را نیز به مترجمش انتقال داد و این در حالی بود که این حالت ذهنی در بازی های بعدی، مثل بازی با فولادخوزستان و ذوب آهن هم تکرار شد تا این ذهنیت ایجاد شود که سرمربی جوان استقلال همیشه با عصبانیت دیده خواهد شد و نمی توان با او وارد گفتگو شد.

 

با تمام این ها اما به نظر می رسد که سرمربی 43 ساله ایتالیایی کم کم فضای فوتبال در ایران را شناخته و این را می شد امروز در حرف ها و حرکاتش به وضوح مشاهده کرد.

استراماچونی در کنفرانس خبری اش پیش از دیدار برابر فجرسپاسی شیراز، به سوالات مختلفی پاسخ داد و حتی وقتی خبرنگاری از او در رابطه با مسائل فنی و نقص تیمش در کناره های زمین پرسید، اگرچه به طور کامل با او موافق نبود ولی ضمن تاکید بر این نکته که تیمش همچنان برای بهتر شدن به زمان احتیاج دارد، به چند نکته فنی در مورد ضعف تیمش در زمینه مورد نظر اشاره کرد.

 

1443741

 

این صبوری وقتی بیشتر مشخص شد که یکی از خبرنگاران در مورد عصبی بودن خودش پرسید و اینکه دریافت سه کارت قرمز توسط فرشید اسماعیلی، دانشگر و علی کریمی، نشانه های عدم تمرکز در استقلال است. سرمربی جوان استقلال باز هم ضمن تایید حرف های خبرنگار، گفت سه کارت قرمزی که بازیکنانش دریافت کرده اند، به دلایل فنی بوده ولی اشتباه و عصبانیت خودش را پذیرفت.
اما جالب ترین قسمت نشستِ استراماچونی زمانی رخ داد که یک تماس ورودی روی تلفن همراه مترجمش آمد؛ استرا پس از مواجهه با این صحنه، حرف های مترجمش را قطع کرد و از واژه انگلیسی "پنالتی" استفاده کرد و با خنده گفت که این رفتار مترجمش برخلاف اصول او است و باید جریمه بپردازد. سرمربی جوان استقلال البته بلافاصله برای مزاح بیشتر این جمله را اضافه کرد که "مترجمش پولی ندارد که بابت جریمه بدهد؛ پس این کار هیچ فایده ای برای او نخواهد داشت ".


استراماچونی سپس به سایر سوال ها پاسخ داد و نشست خبری را ترک کرد. بیرون از ساختمان سازمان لیگ واقع در میدان شیخ بهایی چند هوادار برای گرفتن عکس یادگاری با او منتظر بودند که یکی از آنها پیراهن آث میلان به تن داشت. سرمربی سابق اینتر با خنده به رقیب بودن او اشاره کرد و تقاضای گرفتن سلفی را پذیرفت ولی وقتی در حال خداحافظی بود گفت که خوب است طرفدار میلان هستی، اگر طرفدار لاتزیو بودی که اصلا قابل قبول نبود.


استراماچونی که با حضور در استقلال توجه رسانه های ایتالیایی را هم به خود جلب کرده، حالا و روز به روز در حال کسب شناخت بیشتری از فرهنگ ایران و همینطور فرهنگ حاکم بر فوتبال ایران است. او در بخشی از صحبت هایش گفت که در روزهای ابتدایی حضورش، چیزهایی می دیده که برایش غیرمنتظره بوده ولی حالا با درک بهتر و بیشتر از شرایط، تنها به موفقیت تیم خود می اندیشد؛ روشی که به نظر می رسد می تواند برگی برنده برای سرمربی استقلال در ادامه مسیر دشوارش در ایران باشد.

دیدگاه‌ها